Gå til innhold

Tråden for deg som liker hjemmeelektronikk og mikrokontrollere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
arne22 skrev (25 minutter siden):

Synes den venstre så ganske fancy ut. Har du en link?

Det er denne jeg kjøpte:

https://www.aliexpress.com/item/1005002112067686.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dYHW6Sm

Joda, den er tøff den, men jeg ville nok trolig ikke brukt den veldig høye spenninger. Jeg kjøpte den mest som et supplement. Alltid kjekt og ha et billig multimeter for hånden :) 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

En liten oppdatering av kretskortet jeg jeg lagde tidligere. Jeg har her lagt komponentene på begge sider og dermed forminsket kortet en god del. Jeg har også byttet ut transistoren med en Logic Level NPN Mosfet i SMD format.

Den fysiske størrelsen på kretskortet er nå 27 x 14 mm.

easy3.thumb.png.84ad90f28b76dd1683b1db3771038154.png

easy1.thumb.PNG.6fd3ebbcc40f50f64b7797764e6a9193.PNG

easy2.thumb.PNG.918f64aa3925b2dcdfc69f291a97a5ec.PNG

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Tre billige multimetere i posten i dag, som er gode og ha som supplement. Dette er multimetere fra AliExpress som jeg har betalt rundt 100-200 kroner for og har fått gode omtaler rundt om i forhold til pris. Foreløpig er det fortsatt Biltema multimeteret jeg har (Det dyreste gule) som føles som det beste, men disse bestillte jeg mest for morroskyld og fordi jeg vil teste ut noe nytt.

2D789382-AF91-4484-BDB3-9F6F98B2E92A.thumb.jpeg.1dcdea1de9dbc5fe23699e157b535c03.jpeg

Lenke til kommentar
nightowl skrev (1 time siden):

Du som nesten kun har hatt flaks med alle dine AliExpress-kjøp, hva tror du om følgende vare: link? Ser jo ut som den har fått gode tilbakemeldinger og det er gjort snart 900 salg av den. Kan man stole på denne informasjonen? Det er snakk om en forfalskning og disse skal visst ofte være dårlige. Ekte vare koster mange ganger så mye.

Jeg er på min 5 generasjon BMW nå og har i alle år kjøpt diagnose verktøy fra Kina uten problemer, så jeg tror du fint kan kjøpe den der 🙂

Lenke til kommentar
nightowl skrev (1 time siden):

Du som nesten kun har hatt flaks med alle dine AliExpress-kjøp, hva tror du om følgende vare: link? Ser jo ut som den har fått gode tilbakemeldinger og det er gjort snart 900 salg av den. Kan man stole på denne informasjonen? Det er snakk om en forfalskning og disse skal visst ofte være dårlige. Ekte vare koster mange ganger så mye.

Ikke bare flaks. Har jo gjort MYE research også da. Spesielt på dyrere ting. 

Til den prisen der ville jeg satset. Du blir sikkert ikke ruinert :) 

Lenke til kommentar
nightowl skrev (1 time siden):

Har du også kjøpt+brukt verktøy derifra for flashing av ECU?

Har ikke kjøpt brukt verktøy nei, men har kjøpt kopier av diagnose verktøy som koster flere 10 talls tusen kroner originalt, på 550'n jeg kjører nå holdt det med en billig Enet kabel, eller en kabel med Ethernet og ODB tilkopling i andre enden, diagnose og programmeringsverktøy har jeg på PC, for å holde strøm på bil har jeg satt 2 HP Server psu'er i sammen, de leverer vel 70A totalt mener jeg, så kan fint flashe hele bilen 🙂

Lenke til kommentar

Mente ikke å undervurdere researchen din altså. Det er rimelig opplagt at du har god peil på det du kjøper.

Det var mer din evne og flaks med å stadig velge en pålitelig selger jeg tenkte på: Om en svindler kopierer andres proffe produktannonser og i tillegg forfalsker salg for å ordne falske vurderinger/tilbakemeldinger, hvordan har du sett igjennom dette? For man kan vel ikke stole 100% på den informasjonen AliExpress viser om vedkommende? .....

bilde.thumb.png.6d3b6bc2caa8b1c581e826681f31b268.png

 

Lav pris, perfekte (og noen ganger rare) tilbakemeldinger gjorde meg raskt litt skeptisk.

Lenke til kommentar
nightowl skrev (8 minutter siden):

Beklager, tydeligvis dårlig formulert.

Jeg lurte kun på om du hadde kjøpt noe derifra selv også brukt det selv. For å flashe. Takk for svar.

Ja🙂 som regel kjøper jeg fra selgere med høy score og mange salg.

Men nå nylig kjøpte jeg noe billig Ram der prisen var for god til å være sann og en helt nystartet butikk, jeg er ganske sikker på at det er scam, men tenkte jeg skulle nå teste og se om jeg i det hele tatt får noe pakke, jeg har fått ett sporingsnummer som ikke er gyldig tydeligvis, men om det ikke dukker opp noe kjører jeg bare en "Dispute" 

 

Lenke til kommentar
nightowl skrev (51 minutter siden):

Hvilken fraktløsning bruker du vanligvis / hvilken kan du anbefale nedenfor?

1.jpg.3da346219a4af3628addee2acb54249b.jpg

Det spørs hvor mye det haster å få det, vil du ha det kjapt så velger du DHL, da snakker vi sånn 3-4 dager fra selger har sendt det.

Jeg bruker alltid billigste løsning, men jeg bestiller aldri noe jeg "Må" ha kjapt.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (44 minutter siden):

Bruk standard chipping. De få gangene jeg har brukt DHL så har jeg fått fortollingsgebyr. Det har jeg aldri fått med standard shipping. 

Har du fått det nå etter at de har begynt med VOEC og?

Fikk gebyr på en pakke med FedEx fra AliExpress, men der hadde sender glemt å trekke fra mva. 

Men burde gå greitt om alt går som det skal, for neste pakke som ble sendt på samme måte gikk helt fint etter at jeg snakket med selger.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Har du fått det nå etter at de har begynt med VOEC og?

Fikk gebyr på en pakke med FedEx fra AliExpress, men der hadde sender glemt å trekke fra mva. 

Men burde gå greitt om alt går som det skal, for neste pakke som ble sendt på samme måte gikk helt fint etter at jeg snakket med selger.

Nei, jeg har ikke valgt DHL etter dem begynte med VOEC, men med standard shipping så slipper man alt og det kommer rett i postkassen (hvis det får plass der) uten noe mer om og menn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...