Gå til innhold

Rasisme i Norge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Thorny skrev (2 minutter siden):



Jeg er helt enig i at racism of low expectations er forkastelig, men det er jo det som skjer her. Så da må du snakke med de hvite naivistene på venstresiden som driver og kroneruller denne rasismen.

Det er ikke det som skjer. Nettverket til familien mobiliserer. 

Snakk om å være bitter inn til beinet. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Psykake said:

Det er ikke det som skjer. Nettverket til familien mobiliserer. 


Ja, og hvem er de? Hvem får de støtte ifra? 🤪

Skulle ønske jeg også hadde minst fire politiske rikspartier i mitt hjørne pga. hudfargen min.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vAwzAV/kastes-ut-om-de-tjener-for-mye-fanget-i-en-fattigdomsfelle

Fattigdomsfelle my ass.

Du er ikke fattig når du har 605.000kr i inntekt og 100.000kr i husleie.

Endret av Thorny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 minutt siden):


Ja, og hvem er de? Hvem får de støtte ifra? 🤪

Skulle ønske jeg også hadde minst fire politiske rikspartier i mitt hjørne pga. hudfargen min.

Akkurat. Bitterhet og misunnelse. 

Hjørnesteinene som danner fundamentet for standpunktet ditt. 

Jeg er overlykkelig over at en slik bitterhet ikke styrer hvordan jeg ser på verden. Det må være utmattende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (27 minutter siden):

Utfra bilden så er de afrikanske og det er du som driver med rasisme ved å stakkarsliggjøre og forskjellbehandling av folk på bakgrunn av etnisitet.

De er såvidt jeg vet norske statsborgere, like mye nordmenn som deg og meg.

Jeg har ikke stakkarsliggjort noen, det er noe du har funnet på.

Poenget er at de ikke «forskjellsbehandles» ut fra etnisitet. Det er venner og naboer av familien som har startet en innsamlingsaksjon. På grunn av situasjonen de er i, og fordi de vil hjelpe dem. Ikke på grunn av hudfargen deres.

At dette skal trigge så mange så mye på grunn av etnisiteten til disse menneskene er eneste grunnen til at denne saken er blitt aktuell for tråden «rasisme i Norge» i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

De er såvidt jeg vet norske statsborgere, like mye nordmenn som deg og meg.

Jeg har ikke stakkarsliggjort noen, det er noe du har funnet på.

Poenget er at de ikke «forskjellsbehandles» ut fra etnisitet. Det er venner og naboer av familien som har startet en innsamlingsaksjon. På grunn av situasjonen de er i, og fordi de vil hjelpe dem. Ikke på grunn av hudfargen deres.

At dette skal trigge så mange så mye på grunn av etnisiteten til disse menneskene er eneste grunnen til at denne saken er blitt aktuell for tråden «rasisme i Norge» i det hele tatt.

At folk ikke forstår akkurat hvor innlysende det er, er for meg en evigvarende gåte. 

Det er DE som henger seg opp i hudfarge og etnisitet. 

Alle andre ser på dette som hvilken som helst familie i en vanskelig situasjon hvor omstendighetene gjør det mer prekært, og hvor venner og naboer har mobilisert for å hjelpe. 

Alle har ikke så gode venner og naboer, men det er ikke denne familien sin skyld. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Psykake said:

Akkurat. Bitterhet og misunnelse. 

Hjørnesteinene som danner fundamentet for standpunktet ditt. 

Jeg er overlykkelig over at en slik bitterhet ikke styrer hvordan jeg ser på verden. Det må være utmattende. 

 

Nå gikk du ifra sosialist til Ayn Rand på sånn cirka 5 minutter, bare fordi du fant noen som arresterte deg på noe.

Jeg har det økonomisk veldig fint, takk.

Men jeg er irritert på vegne av alle de rundt om i landet vårt som IKKE er økonomiske migranter og snyltere og som har det mye verre og ikke får en dritt fordi de har feil hudfarge eller feil politiske venner.

Du er ikke fattig når du har 2x300k i inntekt, masse skattefradrag, og 100k i husleie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Thorny skrev (2 minutter siden):

 

Nå gikk du ifra sosialist til Ayn Rand på sånn cirka 5 minutter, bare fordi du fant noen som arresterte deg på noe.

Jeg har det økonomisk veldig fint, takk.

Men jeg er irritert på vegne av alle de rundt om i landet vårt som IKKE er økonomiske migranter og snyltere og som har det mye verre og ikke får en dritt fordi de har feil hudfarge eller feil politiske venner.

Du er ikke fattig når du har 2x300k i inntekt, masse skattefradrag, og 100k i husleie.

Poenget mitt blir værende. Bitterhet og misunnelse. Ikke på dine egne vegne, men på dine etnisk norske frender sine vegne. 

Du kjemper de godes kamp, helt klart. Stå på 👍

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Thorny skrev (12 minutter siden):

Men jeg er irritert på vegne av alle de rundt om i landet vårt som IKKE er økonomiske migranter og snyltere og som har det mye verre og ikke får en dritt fordi de har feil hudfarge eller feil politiske venner.

Du er ikke fattig når du har 2x300k i inntekt, masse skattefradrag, og 100k i husleie.

...du gjør mange antagelser her:

At disse er økonomiske migranter...
...snyltere...
...får hjelp på grunn av sin hudfarge...

...

...har det slått deg at de kanskje er gode mennesker som er godt likt i lokalmiljøet sitt..?

---

Det er trist at mange nordmenn er mildt eller totalt autistiske utad -- enten på grunn av depresjon, angst,  smerter, eller traumer -- og ikke engasjerer seg i lokalmiljøet sitt og holder seg ensomme og enslige i små bobler uten å samhandle eller snakke med andre mennesker i nabolaget og blir kastet ut uten at noen bryr seg fordi ingen kjenner dem, eller kjenner...

...men igjen så handler ikke det om deres hudfarge eller politikk.
Og det er bare en av sidene som kjemper for rettferdighet for alle.

Noe vi ville observert om vi laget en tråd om det å heve innsatsen for fattige og uføre og hjelpe deres barn, og redusere klasseskillene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Thorny skrev (4 minutter siden):

Det er søtt at venstresiden fortsatt tror at "positiv diskriminering" er noe positivt.

White Man's Burden 2021 ;)

Dette er dessverre vrangforestillinger, fordi du har blitt forklart mange ganger at det er venner og naboer som har skapt oppmerksomhet rundt denne saken. 

Du har null belegg for at folk har gitt penger fordi de synes familien er noen stakkarslige innvandrere. 

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor dette ikke synker inn, men bitterhet og misunnelse er sterke drivkrefter og overkjører gjerne evnen til logisk tankegang. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Red Frostraven said:

...du gjør mange antagelser her:

At disse er økonomiske migranter...
...snyltere...
...får hjelp på grunn av sin hudfarge...


Det er et faktum at nesten alle asylanter og flyktninger i Norge er økonomiske migranter og ikke har noe å frykte ved retur til hjemlandet. Som også er grunn til at de ofte legger feriereiser dit.
 

Quote

Det er trist at mange nordmenn er mildt eller totalt autistiske utad  


Noen vil kalle slike uttalelser rasistiske.

4y86tc.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor dette ikke synker inn


Ingenting av dette hadde ikke skjedd om det ikke var for hudfargen. Og det vet du.

Det har vært mange saker i mediene med andre som har slitt i langt verre situasjoner, men hvor lite har skjedd, og de har også fått null omtanke ifra racism of low expectation-partiene på venstresiden.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (9 minutter siden):

Det er søtt at venstresiden fortsatt tror at "positiv diskriminering" er noe positivt.

White Man's Burden 2021 ;)

Hva er denne greia med å trekke inn «venstresiden» her? Hva hadde denne diskusjonen med politiske sider å gjøre?

Det virker som noen er mer opptatt av å plassere andre i politiske båser som venstre- eller høyresiden enn å diskutere selve saken. En enkel utvei og forsøk på å demonisere meningsmotstandere basert på fordommer om hva den enkelte skal mene.

At noen lar seg så voldsomt provosere av at venner og naboer starter en innsamlingsaksjon for en familie de kjenner som har havnet i en vanskelig situasjon, og attpåtil kaller det rasisme mot hvite (!!!) er mildt sagt utrolig spesielt? 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 minutt siden):


Ingenting av dette hadde ikke skjedd om det ikke var for hudfargen. Og det vet du.

Det har vært mange saker i mediene med andre som har slitt i langt verre situasjoner, men hvor lite har skjedd, og de har også fått null omtanke ifra racism of low expectation-partiene på venstresiden.

Nei, det vet jeg ikke. Og heller ikke du.

Som sagt. Din bitterhet og misunnelse blokkerer evnen til å se på dette objektivt. Du begynner å snakke om økonomiske migranter og snyltere, det er åpenbart hva standpunktet ditt er fra før og det påvirker hvordan du tolker dette. 

Det er mildt sagt spesielt å dra inn rasisme mot hvite fordi en familie får hjelp av naboer og venner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjør en google da.

Så ser du artikkel etter artikkel med folk som kastes ut, inkludert lutfattige, dødssyke og multihandikappede og f.eks i Oslo hvor husleien ble nesten tredobelt for folk i kommunal bolig over natta.

Men folk som har over 600k i inntekt får 1,5 mill i kronerulling og masse partiengasjement ifra venstresiden.

Du overtaler ikke meg om at det ikke har med etnisk bakgrunn å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Thorny skrev (3 minutter siden):


Ingenting av dette hadde ikke skjedd om det ikke var for hudfargen. Og det vet du.

Det har vært mange saker i mediene med andre som har slitt i langt verre situasjoner, men hvor lite har skjedd, og de har også fått null omtanke ifra racism of low expectation-partiene på venstresiden.

...har det slått deg at de var godt likt -- og at hudfargen om noe var til byrde for dem, totalt sett, men at de var karismatiske og godt likte nok til å skape engasjement PÅ TROSS AV DEN..?

Det har vært mange mennesker i verre situasjoner.
Men var dette mennesker som var godt likte av lokalmiljøet i slik grad at folk i lokalmiljøet var villige til å betale for å hjelpe dem..?

---

Og i mitt forrige innlegg så brukte jeg traumer, smerter, depresjon og angst spesifikt fordi dette også er noe både fattige, og asylsøkere, sliter med i større grad enn befolkningen for øvrig.
Og mennesker som lider av dette får lite hjelp, uansett hudfarge, fordi de generelt ikke blir likt / oppfattet av lokalmiljøet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Psykake said:

Du ville ikke brydd deg

 

27 minutes ago, Psykake said:

forkastelig 

 

27 minutes ago, Psykake said:

bitterhet

 

27 minutes ago, Psykake said:

Det absolutte lavmål etter min standard

 

22 minutes ago, Psykake said:
14 minutes ago, Psykake said:

Akkurat. Bitterhet og misunnelse 

Snakk om å være bitter inn til beinet. 

 

35 minutes ago, Psykake said:

slik bitterhet

 

24 minutes ago, Psykake said:

Poenget mitt blir værende. Bitterhet og misunnelse. 

 kjemper de godes kamp, helt klart. Stå på 👍

Den "standarden" du påberoper deg i din selvfortreffelighet virker å være svært lav. Kanskje ta seg en kikk i speilet før du prøver å hamre igjennom hvilket godt menneske du er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (6 minutter siden):

 

 

 

 

 

 

Den "standarden" du påberoper deg i din selvfortreffelighet virker å være svært lav. Kanskje ta seg en kikk i speilet før du prøver å hamre igjennom hvilket godt menneske du er?

Hva er poenget med å ta ord jeg skriver ut av kontekst? Har jeg skrevet at jeg er et spesielt godt menneske? Nei. 

Jeg skriver at det er et absolutt lavmål å vinkle dette på den måten det blir gjort. Noe som forsterkes når ord som snyltere blitt brukt. 

 

Jeg mener at det tankegodset personen viser er et produkt av bitterhet og misunnelse, noe personen innrømmer. 

Er det galt å mene det når personen åpenbart har et forutinntatt syn og dømmer denne familien, deres venner og naboer på bakgrunn av det? 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Red Frostraven said:

...har det slått deg at de var godt likt -- og at hudfargen om noe var til byrde for dem, totalt sett, men at de var karismatiske og godt likte nok til å skape engasjement PÅ TROSS AV DEN..?


Nei. Donasjonene kom i all hovedsak ifra folk som ikke kjenner dem, og via. folk som er politisk aktive på venstresiden.

Nettverk indeed.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Thorny skrev (2 minutter siden):


Nei. Donasjonene kom i all hovedsak ifra folk som ikke kjenner dem, og via. folk som er politisk aktive på venstresiden.

Nettverk indeed.

Og dette irriterer deg fordi det finnes etnisk norske som ikke får donasjoner og konkluderer dermed  at dette er et eksempel på omvendt rasisme. 

Logic 101.

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...