Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Xbox Series S" ja, tenkte på at de skulle lansere noe sånt etter X'en. Men jeg venter litt med å bestille Series X til de spilla jeg skal spille har fått noen dato; Bla det nye Fable spillet og det nye Forza Motorsport spillet. 
Angående det nye Forza spillet, så har de skrevet på Twitteren at spillet fortsatt er i tidlig utvikling, så jeg får bare vente å se.

Lenke til kommentar

Har egentlig aldri forstått hensikten med å lansere en dårligere utgave. Det blir en slags halvveis løsning for de som ikke har klart å spare seg opp til en ny konsoll. Da mener jeg at man egentlig ikke skal kjøpe konsoll overhode. En konsoll er ikke så dyr, men jeg kan også forstå hvorfor de gjør det. Fordi folk ser prisen også tenker de at "nei dette blir for dyrt". Sannheten er at jo det egentlig ikke er det. Hadde man satt av 10kr hver dag siden man fikk høre om at det kom ny konsoll(strengt tatt kunne man egentlig bare gjort det dag 1 Xbox One ble lansert) så hadde man hatt mer enn nok.

De kunne mye heller sett på løsninger som disk-løs konsoll osv. At det ikke følger med kontroller og diverse ekstra utstyr som evt skulle følge med. Jeg kunne tenkt meg en digital only, uten kontroller og uten HDMi med. Men er vel et stykke unna å ha et slikt valg. Ikke pga økonomien men mer pga at jeg ikke er gira på å betale for ting jeg ikke har bruk for eller allerede har. Gjerne uten å ha inkludert noe spill også. Det er hvert fall helt meningløst å inkludere spill jeg evt ikke har lyst på.

Men nå skjønner jeg de sikter seg mer mot førstegangskjøpere så ja. 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
9 hours ago, Ezio said:

Har egentlig aldri forstått hensikten med å lansere en dårligere utgave. Det blir en slags halvveis løsning for de som ikke har klart å spare seg opp til en ny konsoll. Da mener jeg at man egentlig ikke skal kjøpe konsoll overhode. En konsoll er ikke så dyr, men jeg kan også forstå hvorfor de gjør det. Fordi folk ser prisen også tenker de at "nei dette blir for dyrt". Sannheten er at jo det egentlig ikke er det. Hadde man satt av 10kr hver dag siden man fikk høre om at det kom ny konsoll(strengt tatt kunne man egentlig bare gjort det dag 1 Xbox One ble lansert) så hadde man hatt mer enn nok.

De kunne mye heller sett på løsninger som disk-løs konsoll osv. At det ikke følger med kontroller og diverse ekstra utstyr som evt skulle følge med. Jeg kunne tenkt meg en digital only, uten kontroller og uten HDMi med. Men er vel et stykke unna å ha et slikt valg. Ikke pga økonomien men mer pga at jeg ikke er gira på å betale for ting jeg ikke har bruk for eller allerede har. Gjerne uten å ha inkludert noe spill også. Det er hvert fall helt meningløst å inkludere spill jeg evt ikke har lyst på.

Men nå skjønner jeg de sikter seg mer mot førstegangskjøpere så ja. 

De sikter nok mest mot de som har 1080p TV og ikke har planer om å kjøpe ny 4k TV.

Endret av Grimbeorn
skrivefeil
Lenke til kommentar
Mr. ve skrev (2 timer siden):

De som bare vil ha en maskin til å spille minecraft, fortnite e.l. uten å betale i dyre dommer.

Og da funker ikke Xbox One eller Xbox One X? Det vil jo helt sikkert være tusenvis av disse på salg enten hos selskaper eller av folk som skal ta steget. 

Nei det blir bare tåpelig å gå bakover når man først skal komme ut med en ny konsoll for MS sin del. Det er helt feil fokus.  Har man ikke råd og ikke kan ta seg råd. Da er det bare å spare seg opp til, det er faktisk ikke så vanskelig og konsoll er overhode ikke dyrt heller. Har man så dårlig råd så burde man kanskje sette andre ting foran å skaffe seg en ny konsoll. Spesielt på dag 1.

Det tar ikke lange tiden før konsoll blir rimeligere i pris også. Sannsynligvis allerede på BF salget eller ved juletider. 

Jeg var knapt en tenåring når jeg kjøpte min første konsoll som var Xbox 360 som hadde Halo designet,  Halo 3 inkludert. Litt usikker på pris men det var nok rundt 3-4k som var relativt mye på den tiden. Hadde også med Halo "hjelmen" husker jeg ble relativt skuffet når jeg fant ut at man ikke kunne ta den på. 
 

Om man ikke har råd til noe på dag 1 eller kan ta seg råd til det. Så må man enten spare i god tid før eller kjøpe senere. Det er faktisk ingen grunn til å lansere et dårligere produkt når man først skal lansere et mye bedre produkt og gå fremover.Dette betyr jo bare at spillselskaper må ta hensyn til om en brukerbase spiller på et dårligere produkt som innebærer at produktet de lanserer ikke tar full utnytte av hva den beste gjør.

Det er oppriktig kun et tegn på at Microsoft er redd for å prise seg for høyt at de gjør det. Det tillater dem også til å prise Series X høyere enn hva de hadde gjort om de ikke hadde sluppet antageligvis Series S. Det blir en slags counter attack til alle kommentarene om at "Xbox Series X blir for dyrt for meg" "Xbox Series X koster mer enn PS5, så da velger jeg PS5".
 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, LarZen said:

Er redd dette kosta Xbox muligheten til å "vinne" julesalget... 

Skal man være realistiske så var det tapt lenge før Halo infinite ble utsatt. Virker som de aller fleste skal ha en Playstation foran Xbox så tror det Julesalget var tapt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (36 minutter siden):

Skal man være realistiske så var det tapt lenge før Halo infinite ble utsatt. Virker som de aller fleste skal ha en Playstation foran Xbox så tror det Julesalget var tapt i utgangspunktet.

Ja men det her gjorde det enda verre for Xbox. Dem mest lojale kjøper uansett. Samme med PlayStation. Men alle dem som lurte på om dem skulle kjøpe i år og evnt Series X|S eller PS5 kan nå vippe mye fortere...

Lenke til kommentar

MS selger nok ikke like manger konsoller, men fra ett businessperspektiv så vinner man ved å ha størst kunderekkevidde man kan selge software og subs til, og Sony sine X-antall millioner konsoller de greier pushe ut i løpet av hele neste generasjon er jo bare en dråpe i havet sammenlignet med Microsoft sin potensielle kunderekkevidde på 3+ milliarder allerede fra dag én i November.

Software attach-rate og konsollsalg går ikke akkurat hånd i hånd hos Sony heller da de stort sett ligger på 1-3% og i noen veldig få tilfeller max 15% på det beste, så selv konsollsalgene til Sony er rimelig hul seier sammenlignet med hva Nintendo presterer å få til for eksempel. 3 måneder gamle Animal Crossing New Horizons har vel allerede ~33% attach rate eller noe slik, som er rimelig sykt.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, LarZen said:

Ja men det her gjorde det enda verre for Xbox. Dem mest lojale kjøper uansett. Samme med PlayStation. Men alle dem som lurte på om dem skulle kjøpe i år og evnt Series X|S eller PS5 kan nå vippe mye fortere...

Jeg ser nå egentlig mindre og mindre grunn til å kjøpe Xbox. Har man en god PC så spiller man alt av Multiplatform der gjennom gamepass og eksklusive titler på Ps5. Da kommer man veldig langt. Man kan jo lure hvor viktig dette konsoll salget er for Microsoft når man ser hvor mye de fokusere på PC og gamepass. De får sine penger uansett.

Mente selvsagt eksklusive titler på Xbox, beste plassen blir helt klart Game pass PC om man har det.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

På en side så er det greit nok. Spørs om kritikken de fikk sørget for det.På en annen side så gledet jeg meg. 
Men nå kommer jo CoD og FIFA ut og sikkert mye annet på multiplayer fronten, så sånn sett selger det nok bedre da enn i november.

Enn så lenge det er første del av 2021 og ikke siste.


FIasko er det hvert fall når de har pushet og hypet opp spillet så mye.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Ezio skrev (12 timer siden):

Og da funker ikke Xbox One eller Xbox One X? Det vil jo helt sikkert være tusenvis av disse på salg enten hos selskaper eller av folk som skal ta steget. 

Nei det blir bare tåpelig å gå bakover når man først skal komme ut med en ny konsoll for MS sin del. Det er helt feil fokus.  Har man ikke råd og ikke kan ta seg råd. Da er det bare å spare seg opp til, det er faktisk ikke så vanskelig og konsoll er overhode ikke dyrt heller. Har man så dårlig råd så burde man kanskje sette andre ting foran å skaffe seg en ny konsoll. Spesielt på dag 1.

Det tar ikke lange tiden før konsoll blir rimeligere i pris også. Sannsynligvis allerede på BF salget eller ved juletider. 

Jeg var knapt en tenåring når jeg kjøpte min første konsoll som var Xbox 360 som hadde Halo designet,  Halo 3 inkludert. Litt usikker på pris men det var nok rundt 3-4k som var relativt mye på den tiden. Hadde også med Halo "hjelmen" husker jeg ble relativt skuffet når jeg fant ut at man ikke kunne ta den på. 
 

Om man ikke har råd til noe på dag 1 eller kan ta seg råd til det. Så må man enten spare i god tid før eller kjøpe senere. Det er faktisk ingen grunn til å lansere et dårligere produkt når man først skal lansere et mye bedre produkt og gå fremover.Dette betyr jo bare at spillselskaper må ta hensyn til om en brukerbase spiller på et dårligere produkt som innebærer at produktet de lanserer ikke tar full utnytte av hva den beste gjør.

Det er oppriktig kun et tegn på at Microsoft er redd for å prise seg for høyt at de gjør det. Det tillater dem også til å prise Series X høyere enn hva de hadde gjort om de ikke hadde sluppet antageligvis Series S. Det blir en slags counter attack til alle kommentarene om at "Xbox Series X blir for dyrt for meg" "Xbox Series X koster mer enn PS5, så da velger jeg PS5".
 

Joda, funker sikkert det og. Men husk at ikke alle er i samme situasjon deg, eller oss nordmenn generelt for den del. Og at ikke alle er like engasjerte som oss her på gamer.no.

Selv om series S skal ha mindre tflops enn one X, er de andre komponentene bedre/next gen. Så det er nok en bedre konsoll, men ikke beregnet for 4K.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...