Gå til innhold

Tesla kan kjøre fra konkurrentene på grunn av koronakrisen


Anbefalte innlegg

hekomo skrev (23 minutter siden):

Typisk at armeen av kultister gjør dette til en lek med ord i en krise hvor titusenvis av mennesker dør.

Det Elon Musk kjøpte var 5 år gamle anti-snorke-apparater til $500 som ingen har bruk for. Han printet ut A4-ark med Tesla-logo og satte på eskene og sykehusene kunne få disse mot at de publiserte en selfie hvor de takket Elon Musk. 

Det sykehusene etterlyste var det de mener i 99% av tiden når de sier "ventilatorer", dvs. skikkelig respiratorer som koster 100 ganger mer enn disse ubrukelige anti-snorke-apparatene. Disse er det mangelvare på og bilfabrikanter som er mer opptatt av liv enn å presse seg frem som frelser på Twitter, er i full gang med å produsere dem.

Her er Resmeds vurdering av Elon Musks bidrag

image.png.3f2869b2932ba2694fe8e4bf4091cd71.png

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jens Kr. Kirkebø skrev (4 timer siden):

Hvordan kan Ionity ta 3,20 pr. kWh fra Audi-kunder med avtale og 8,10 fra Audi-kunder uten avtale og ikke komme i konflikt med ovenstående?

Hvordan klarer du å få det Ionity gjør til å være ulovlig i det du leser uten å stille spørsmål rundt hvordan Tesla skal få til? 

Selv om du betaler 8,10 kr pr kWh så vil du I mange tilfeller betale mindre enn han som får det for 3,20. Du får I det minste ladet, og usikkerheten med elbilen fjernes i større grad her enn hva ladenettverket til Tesla gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva ligger egentlig i ordene "diskriminerende prising"? Jeg tenker på om offentlige ladetilbydere må begynne å tilby samme pris uavhengig av medlemskap, effekt, betalingsmetode osv. eller om det bare betyr samme betalingstilbud uavhengig av bilmerke. Det kan jo få noen uheldige utslag uansett hvilken tolkning man har av ordene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (55 minutter siden):

Så det var visst ikke så enkelt likevel. De andre prøver desperat å etterligne Tesla, men feiler ganske spektakulært.

Hva er ikke så enkelt? Kildene sier absolutt ingenting om hva eller hvor utfordringene er men liker å rope varsku, samtidig opprettholder VW sine lanserimgsvindu for produktene? Noe stemmer ikke. Er problemene så ubetydelige at man ikke utsetter lanseringen? 

hekomo skrev (57 minutter siden):

Ja, Tesla leder klart på batterier. De har egne kjemier og måter å sette dem sammen på. Du ser jo at Tesla er fullstendig dominerende på rekkevidde.

Lykke til med å separere dem for andre formål når de ikke er gode nok til biler lengre. Det er en grunn til at ingen bare hermer Tesla, men lager pakker som er like enkle å ta fra hverandre som de var å sette sammen. En Tesla pakke tar man som den er, eller så blir hele pakka knust. Lykke til med å finne brukte Tesla pakker som er "refurbished". 

Så hvordan skal man måle for å finne "lederen"? Energitetthet? Hvor enkle dem er å resirkulere og dermed hvor grønne dem er? Minst CO2 under produksjonen? 

hekomo skrev (1 time siden):

Hva slags åpne løsninger er det du snakker om? Tesla støtter jo CCS.

Hvilke løsninger velger absolutt alle nystartede bedrifter innen elbiler? Vil de kunne lade hos Tesla eller Electrify America? 

 

hekomo skrev (1 time siden):

Dette med service er overdrevet og basert på enkelthistorier. De aller fleste har null problemer. Du kan grave frem negative servicehistorier for et hvilket som helst merke.

Ja, du har få valg forutenom det å prøve å feie problemene under teppet. Samme taktikk Tesla har selv når problemer NAF peker på er feil mens Tesla smiler og mener ting er i skjønneste orden slik at feilene ikke blir utbedret. Om ikke det er kritikkverdig og du velger å unngå å kommentere det så tja..  Hva kan en si? 

 

hekomo skrev (1 time siden):

Så skjønner jeg ikke hvorfor du snakker om OK rekkevidde i 10 år. Teslas batterier er jo de som har vist seg å holde seg best. Det er biler som har kjørt hundretusener av kilometer med svært lite kapasitetstap.

Hvilke tester snakker du om? Tesla produkter har vist seg å holde bra og verst, nøyaktig som forventet i en bil flåte som lar brukerene sørge for den ultimate helsen direkte i måten bilene lades på. 

Tesla viser normal degradering i tillegg til ekstrem degradering. Så Tesla bidrar like mye på den negative siden som den positive siden. Nøyaktig hva vi kan forvente, og også grunnen til brannslukking med OTA Vmax/Vmin justeringer. 

hekomo skrev (1 time siden):

Og selv om det skulle være et 5-10% avvik som enkelte tester viser så knuser Tesla fortsatt de andre på rekkevidde. Ganske utrolig. Det sier litt om hvor ekstremt langt foran Tesla ligger.

Det blir misvisende å reklamere for X rekkevidde om man 6 måneder etterpå har 5% mindre rekkevidde helt umiddelbart? Du tenker det er greit? 

Avviket I de reelle testene plasserer Tesla underst av alle. Litt av en ledelse og en god støtte i mine tidligere påstander. Tesla leder ikke pga teknologi, de "leder på papiret" fordi de leker med måten energien blir tilgjengelig på og drar i strikken mye lengre enn normalt. 

Det å tillate å lade til 4,2V alene vil gi deg 10% mer rekkevidde enn de som har Vmax ved 4,1V.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

På samme måte som at en spiker-pistol er en "pistol"? 

Det ligger null tvil rundt hva slags utstyr man trenger under pandemien. Det er ingen som har bedt om utstyr som Elon sendte ut. Det vet vi jo siden folk har ringt til sykehusene i listen kjeltringen bruker og det er ingen respiratorer I sin rette forstand som er sendt ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fylling av motorolje burde foregå på samme måte som vi fyller bensin. Det hadde vært rart om Mercedes og Toyota skulle kreve ulike oljetyper.

Ang. bensin og diesel så har man jo disse premium-kvalitet-variantene med merkevarenavn som eies av hver enkelt leverandør og visstnok skal ha hver sine "oppskrifter" på lavere forbruk, mindre utslipp, mindre motorslitasje etc. Så at det er så oversiktlig og fantastisk fri konkurranse på bensin og diesel er nok en overdrivelse.

Ellers så er nok den frieste konkurransen man får på drivstoff i dag, kraft-komponenten på strøm fylt hjemme. Altså 80-90% av det elbilister flest fyller i løpet av et år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (29 minutter siden):

Hvordan klarer du å få det Ionity gjør til å være ulovlig i det du leser uten å stille spørsmål rundt hvordan Tesla skal få til? 

Selv om du betaler 8,10 kr pr kWh så vil du I mange tilfeller betale mindre enn han som får det for 3,20. Du får I det minste ladet, og usikkerheten med elbilen fjernes i større grad her enn hva ladenettverket til Tesla gjør. 

Tesla sine ladestasjoner er ikke offentlig tilgjengelige, så de går utenfor loven. Det er faktisk spesifikt unntak for ladestasjoner beregnet kun på spesielle flåter av biler (borettslag, taxier osv.). 

Loven får dessuten ikke tilbakevirkende kraft, så den påvirker ikke eksisterende ladestasjoner. Med de Tesla bygger ut i løpet av 2020 så kan nok nettverket sies å være mer eller mindre komplett i Norge, så om loven likevel skulle skape problemer for nye stasjoner er det ingen krise for Tesla. Det er derimot full krise for Ionity, som akkurat har begynt på utbyggingen sin. 

8,10 er omkring 60% dyrere enn konkurrentene (Forum, GK, CK osv.) så om alle må betale den prisen får de neppe solgt mange kWh ;)

Forøvrig tror jeg hele Ionity blir irrelevant i Norge. Konkurrentene ligger langt foran og har virkelig satt opp farten nå. Mens Ionity setter opp 4-8 ladestolper hvert sted skal Circle K nå montere opp 22 lynladere på sitt neste prosjekt litt sør for Porsgrunn. Tesla setter opp 20 stolper samme sted. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (14 minutter siden):

Tesla sine ladestasjoner er ikke offentlig tilgjengelige, så de går utenfor loven. Det er faktisk spesifikt unntak for ladestasjoner beregnet kun på spesielle flåter av biler (borettslag, taxier osv.). 

Gamle stasjoner er ikke det jeg peker imot. Det kan bli dyrt for Tesla å kjøpe tilgjengelig område med et slikt brekkjern tilgjengelig innenfor EU ved nye stasjoner. 

 

Jens Kr. Kirkebø skrev (14 minutter siden):

Det er derimot full krise for Ionity, som akkurat har begynt på utbyggingen sin. 

Jeg tolker teksten isåfall på en annen måte. Ionity gir muligheten til å få ladet uten å tilkalle tauing, og jeg betaler gledelig 10kr kWh om det betyr jeg kan komme meg til min foretrukne tilbyder fremfor å måtte bli tauet ditt. 

Hele formålet med det lovverket er å påse sikkerhet og et bedre tilbud. Tesla vil slite å videreutvikle sitt nettverk i EU med slike lovverk i kraft. Prisen på land vil nok skyte i været utelukkende for Tesla. ? 

Jens Kr. Kirkebø skrev (14 minutter siden):

8,10 er omkring 60% dyrere enn konkurrentene (Forum, GK, CK osv.) så om alle må betale den prisen får de neppe solgt mange kWh ;)

Du tenker ingen differensierer mellom 50kW og 350kW?

Hvor mye dyrere er første klasse fra London til New York feks fra økonomi? Du kommer jo ikke direkte kjappere frem, men de setene er ofte utsolgt uansett. Så jeg er ikke særlig enig. Ionity som eneste som tilbyr 350kW vil i en fremtid med en større bilflåte på 800V (VAG gruppen, Hyundai, Kia++) kunne rettferdiggjøre et Premium for spart tid, på samme måte som første klasse sparer tid i innsjekk. 

Jens Kr. Kirkebø skrev (14 minutter siden):

Forøvrig tror jeg hele Ionity blir irrelevant i Norge. Konkurrentene ligger langt foran og har virkelig satt opp farten nå. Mens Ionity setter opp 4-8 ladestolper hvert sted skal Circle K nå montere opp 22 lynladere på sitt neste prosjekt litt sør for Porsgrunn. Tesla setter opp 20 stolper samme sted. 

Lithium-ion og 400v er ikke fremtiden. Det er "første forsøk" og ikke slik vi ender opp. 

Mens Cirkle K og Tesla gjør seg klare for å støtte store bilparker på utgått teknologi så kjører Ionity det rolig og tar det heller direkte etter behov og inntjening. Lurer på hva som er lurest. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 time siden):

Typisk at armeen av kultister gjør dette til en lek med ord i en krise hvor titusenvis av mennesker dør.

Her er det strengt tatt de som kritiserer Musk som gjør det til en lek med ord, siden de prøver å få det til høres ut som det ikke var snakk om ventilatorer. Grunnen til at jeg måtte opplyse dere om definisjonen på "ventilator" i utgangspunktet er jo at dere påstår at han ikke sendte ventilatorer som han sa han gjorde. Så... ja, her kan det lønne seg å se seg litt i speilet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (32 minutter siden):

Hva er ikke så enkelt? Kildene sier absolutt ingenting om hva eller hvor utfordringene er men liker å rope varsku, samtidig opprettholder VW sine lanserimgsvindu for produktene? Noe stemmer ikke. Er problemene så ubetydelige at man ikke utsetter lanseringen? 

Lykke til med å separere dem for andre formål når de ikke er gode nok til biler lengre. Det er en grunn til at ingen bare hermer Tesla, men lager pakker som er like enkle å ta fra hverandre som de var å sette sammen. En Tesla pakke tar man som den er, eller så blir hele pakka knust. Lykke til med å finne brukte Tesla pakker som er "refurbished". 

Så hvordan skal man måle for å finne "lederen"? Energitetthet? Hvor enkle dem er å resirkulere og dermed hvor grønne dem er? Minst CO2 under produksjonen? 

Hvilke løsninger velger absolutt alle nystartede bedrifter innen elbiler? Vil de kunne lade hos Tesla eller Electrify America? 

 

Ja, du har få valg forutenom det å prøve å feie problemene under teppet. Samme taktikk Tesla har selv når problemer NAF peker på er feil mens Tesla smiler og mener ting er i skjønneste orden slik at feilene ikke blir utbedret. Om ikke det er kritikkverdig og du velger å unngå å kommentere det så tja..  Hva kan en si? 

 

Hvilke tester snakker du om? Tesla produkter har vist seg å holde bra og verst, nøyaktig som forventet i en bil flåte som lar brukerene sørge for den ultimate helsen direkte i måten bilene lades på. 

Tesla viser normal degradering i tillegg til ekstrem degradering. Så Tesla bidrar like mye på den negative siden som den positive siden. Nøyaktig hva vi kan forvente, og også grunnen til brannslukking med OTA Vmax/Vmin justeringer. 

Det blir misvisende å reklamere for X rekkevidde om man 6 måneder etterpå har 5% mindre rekkevidde helt umiddelbart? Du tenker det er greit? 

Avviket I de reelle testene plasserer Tesla underst av alle. Litt av en ledelse og en god støtte i mine tidligere påstander. Tesla leder ikke pga teknologi, de "leder på papiret" fordi de leker med måten energien blir tilgjengelig på og drar i strikken mye lengre enn normalt. 

Det å tillate å lade til 4,2V alene vil gi deg 10% mer rekkevidde enn de som har Vmax ved 4,1V.

Så da innrømmer du at de har store problemer med programvaren sin? Du mener bare at siden vi ikke vet alle detaljene så.. ja, da er det liksom ikke så farlig og det er egentlig veldig lett å få til dette med programvare til tross for at VW sliter stort?

Hvorfor begynner du å snakke om å ta fra hverandre pakker? Jeg snakker om at Tesla er best på batterier, som er et ubestridt faktum. Det er jo batteriet som det fungerer i bilen som er viktig her.

Alle Teslaer vil jo kunne lade på disse åpne løsningene, så jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si her. Hvorfor skulle det at Tesla kan lade på disse åpne løsningene hindre andre fra å lisensiere batteri og skateboard fra Tesla?

Feie hvilke problemer under teppet? Jeg forklarte nettopp at de fleste går gjennom service uten problemer, og du ignorerer dette og bare gjentar denne ene saken som har blitt belyst i media? Føler at det er litt god dag mann økseskaft her.

Teslas batterier har vist seg å ha svært lite degradering. Som sagt, det er flere som har kjørt hundretusener av kilometer og har massevis av kapasitet igjen. Kapasitetstapet flater jo ut over tid, noe du selv påpekte.

Nei, det er ikke misvisende å reklamere med rekkevidde etter standard målemetoder. Alle batterier vil ha en viss grad av degradering.

Tester viser at Tesla har lengst rekkevidde, og kombinasjonen av rekkevidde/pris er uslåelig. Tesla ligger langt foran de andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (35 minutter siden):

Har Tesla flere slike historier med besøk av politiet? 

Besøk av politiet? Tidligere var det "rykke inn", og nå er det bare "besøk"?

Kan du være litt mer konkret hva du egentlig snakker om her, og kanskje til og med linke til noe som beskriver situasjonen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (39 minutter siden):

På samme måte som at en spiker-pistol er en "pistol"? 

Det ligger null tvil rundt hva slags utstyr man trenger under pandemien. Det er ingen som har bedt om utstyr som Elon sendte ut. Det vet vi jo siden folk har ringt til sykehusene i listen kjeltringen bruker og det er ingen respiratorer I sin rette forstand som er sendt ut. 

Her er det enda mer flytende argumentasjon ja. Så du innrømmer at det faktisk var snakk om ventilatorer? For her beveger kritikken seg etter hvert som fakta kommer på bordet. Man justerer seg for å slippe å innrømme at man var litt for frempå med kritikken.

Det er jo litt pussig at kritikerne ikke engang kan bli enige med seg selv om hva de kritiserer. Først så var det heller ikke egentlig bruk for disse, og så kom påstandene om at Musk hadde kommet med krav om offentlig takk fra sykehusene som mottok ventilatorene, og at sykehusene var så desperate at kritikerne mente Musk utnyttet situasjonen.

Men man kan ikke både påstå at det ikke var bruk for ventilatorene, og samtidig at sykehusene var desperate og Musk kom med urimelige krav for å levere dem.

Her renner det på med selvmotsigelser :)

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (14 minutter siden):

Her er det strengt tatt de som kritiserer Musk som gjør det til en lek med ord, siden de prøver å få det til høres ut som det ikke var snakk om ventilatorer. Grunnen til at jeg måtte opplyse dere om definisjonen på "ventilator" i utgangspunktet er jo at dere påstår at han ikke sendte ventilatorer som han sa han gjorde. Så... ja, her kan det lønne seg å se seg litt i speilet.

Du har ikke midt i idol-dyrkelsen glemt at målet her er å redde liv? Så når sykehus ber om "ventilatorer" så mener de ordentlige respiratorer til $50 000 og ikke alt mulig annet som ikke virker? Så når du har funnet ut et eller annet sted på internett at anti-snorke-maskiner, oppblåsbare hoppeslott og sykkelpumper går inn under en vid tolkning av definisjonen, så blir det bare en lek med ord. Og ikke noe bidrag.

Elon Musk er vel den personen i verden som har kommet med størst negativt bidrag i denne krisen. Først bagatelliserte han viruset og latterliggjorde reaksjonene. Så har han lekt medisin-ekspert i utallige tilfeller. Det er greit at han later som han er ekspert på en hel del områder basert på det han har lest på wikipedia i fylla, inkludert det å lage biler, men når det gjelder dette viruset så burde denne virusfornekteren holdt kjeft og opptrådt litt ansvarlig.

Til slutt så tvang han sine lavtlønte ansatte på jobb til tross for en pålagt lockdown slik at viruset ble spredd ytterligere. Selv gjemte han seg på privatflyet med sitt personlige lege-team.

Elon Musk is tech Covidiot No. 1 during coronavirus pandemic

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg fant denne gjennomgangen av ventilator-farsen, der Musk har blitt angrepet og løyet om fra første stund:

https://medium.com/@JohnnaCrider/the-truth-about-elon-musk-and-those-missing-ventilators-80806b88d710

"Kritikerne" påstår både at det sykehusene mottok ikke var ventilatorer (altså ikke "ekte" som sykehusene faktisk trengte), og at ventilatorene er forsvunnet (altså at de ikke ble levert).

To påstander som står i direkte motstrid til hverandre.

En annen variant er det jeg nevnte om at da enkelte innså at ventilatorene faktisk var ventilatorer, og at de faktisk var levert til sykehus, så kom konspirasjonsteorien om at Musk kun hadde levert mot at sykehusene takket ham offentlig.

Kritikerne roter seg bare mer og mer inn i egne selvmotsigelser.

Dette er egentlig langt utenfor trådens tema, men av en eller annen grunn skal alt mulig slags søppel alltid trekkes inn i diskusjonene. Og diskusjonene glir gjerne over til angrep på Musk i stedet for diskusjon om det som er trådens tema.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (3 minutter siden):

Du har ikke midt i idol-dyrkelsen glemt at målet her er å redde liv? Så når sykehus ber om "ventilatorer" så mener de ordentlige respiratorer til $50 000 og ikke alt mulig annet som ikke virker? Så når du har funnet ut et eller annet sted på internett at anti-snorke-maskiner, oppblåsbare hoppeslott og sykkelpumper går inn under en vid tolkning av definisjonen, så blir det bare en lek med ord. Og ikke noe bidrag.

Elon Musk er vel den personen i verden som har kommet med størst negativt bidrag i denne krisen. Først bagatelliserte han viruset og latterliggjorde reaksjonene. Så har han lekt medisin-ekspert i utallige tilfeller. Det er greit at han later som han er ekspert på en hel del områder basert på det han har lest på wikipedia i fylla, inkludert det å lage biler, men når det gjelder dette viruset så burde denne virusfornekteren holdt kjeft og opptrådt litt ansvarlig.

Til slutt så tvang han sine lavtlønte ansatte på jobb til tross for en pålagt lockdown slik at viruset ble spredd ytterligere. Selv gjemte han seg på privatflyet med sitt personlige lege-team.

Elon Musk is tech Covidiot No. 1 during coronavirus pandemic

Men hvis målet er å redde liv, hvorfor driver du og andre og spikker fliser på orddefinisjoner? Du sa det jo selv:

"gjør dette til en lek med ord i en krise hvor titusenvis av mennesker dør"

Hvorfor så opptatt av å leke med ord like etter at du selv tilsynelatende har tatt avstand fra lek med ord?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (11 minutter siden):

Så da innrømmer du at de har store problemer med programvaren sin? Du mener bare at siden vi ikke vet alle detaljene så.. ja, da er det liksom ikke så farlig og det er egentlig veldig lett å få til dette med programvare til tross for at VW sliter stort?

Det å ha bugs innenfor softwareutvikling er ikke særlig spektakulært nei. Feilene som de har er så "store" at de beholder lanseringsvinduet sitt så nei. Jeg bruker normal logikk og gjentar noe ala det jeg har skrevet tidligere. Tesla aksjonærer liker å overdrive betydningen av ordet "bugs". 

hekomo skrev (14 minutter siden):

Hvorfor begynner du å snakke om å ta fra hverandre pakker? Jeg snakker om at Tesla er best på batterier, som er et ubestridt faktum. Det er jo batteriet som det fungerer i bilen som er viktig her.

Gjenbruk og resirkulering av en stadig voksende mengde batterier burde altså ikke gjelde? 

Tesla er ikke best på batterier nei. De samme cellene kan du og jeg kjøpe selv om vi vil. 

Det at Tesla får presset inn mer effektivitet gjennom å lodde og klistre alt sammen er ikke et teknologisk under. Det er snarveier. 

hekomo skrev (17 minutter siden):

Alle Teslaer vil jo kunne lade på disse åpne løsningene, så jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si her. Hvorfor skulle det at Tesla kan lade på disse åpne løsningene hindre andre fra å lisensiere batteri og skateboard fra Tesla?

Har du glemt ditt eget argument? At Tesla kan selge platformen og løsningene til tredjeparter? Jeg spør deg hvorfor det ikke foregår allerede og viser til hint om at det er drømmer fra din side. 

 

hekomo skrev (19 minutter siden):

Feie hvilke problemer under teppet? Jeg forklarte nettopp at de fleste går gjennom service uten problemer, og du ignorerer dette og bare gjentar denne ene saken som har blitt belyst i media? Føler at det er litt god dag mann økseskaft her.

Der fikk vi svar på spørsmålet jeg stilte tidligere også. Du har ikke sett TV2 hjelper deg innslaget. 

Det er ikke enkelttilfeller. Det at Tesla har andre nivåer av kvalitet vet vi jo. Det er synlig fra produkter som går igjennom QA til kunder samt hva service personell mener er "innenfor" som NAF mener ikke holder mål i en ny bil. 

hekomo skrev (22 minutter siden):

Teslas batterier har vist seg å ha svært lite degradering. Som sagt, det er flere som har kjørt hundretusener av kilometer og har massevis av kapasitet igjen. Kapasitetstapet flater jo ut over tid, noe du selv påpekte.

Hvilke tester snakker du om? Tesla er på begge sidene og viser en bredere vifte av degenerasjon enn normalt. Du har biler som gjør det godt, og du har like mange biler på den motsatte siden av skalaen som gjør det langt under snittet slik vi kan forvente. 

 

hekomo skrev (24 minutter siden):

Nei, det er ikke misvisende å reklamere med rekkevidde etter standard målemetoder. Alle batterier vil ha en viss grad av degradering.

Det er misvisende når rekkevidden ikke stemmer etter kun noen måneder. Det ser du ikke hos andre fabrikanter forutenom de som tillater 4,2v per celle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (26 minutter siden):

Besøk av politiet? Tidligere var det "rykke inn", og nå er det bare "besøk"?

Kan du være litt mer konkret hva du egentlig snakker om her, og kanskje til og med linke til noe som beskriver situasjonen?

Later du som om du ikke er klar over situasjonen rundt fabrikken som gikk som normalt midt imot ordre om å stenge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...