Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen starter ikke


Subara

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror problemet har oppstått fordi jeg har kjørt bilen for lite. For tiden en dag i uken til butikken for å handle. Ellers var jeg over med en fuktig klut innvending i dag mot koronabakteriene. Men det kan ikke ha tatt knekken på bilen. Har merket at den har vært litt treg å starte de siste gangene.

Nå er måleren på ca. 6,75. Hvis jeg starter og bilen ikke vil starte, blir den samtidig utladet så jeg må gå i gang å lade på nytt?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (3 minutter siden):

Batteriet var utladet. At det lyser i et par små lyspærer/dioder er ikke nok til å konkludere med at det har lite for seg å lade. Når batteriet tok imot lading med nesten 10a for en time siden tilsier det nesten tomt batteri.

Klarte å overse det innlegget, så bare at TS skrev at det var strøm på batterier :)

 

Lenke til kommentar

Jeg startet bilen på første forsøk da måleren stod på 4.75. Bilen gikk som en drøm. Fylte bensin på veien hjem som ingenting skulle ha hendt?. (Skulle egentlig ikke slå av motoren før bilen stod trygt i garasjen igjen).

Tusen takk for alle rådene på en dag hvor alt er stengt! Flott at jeg slapp å ringe Falken! Utrolig god hjelp i dette forumet???

Spoiler

 

 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Subara said:

 Må man kjøre lengre strekninger for å klare å lade batteriet i en moderne bil? (I forhold til de gamle bilene)

Kommer helt ann på bilen. Men generelt er det dårlig for batteriet med mye småkjøring. Startmotoren krever mye energi, og det kan ta litt tid før dynamoen får fylt tilbake all den energien. Dieselmotorer krever mere strøm for å startes grunnet gløding og høyere kompresjon enn bensinmotorer.

På vintern med varmetråder og varmeseter påslått tar det enda lengere tid for bilen å fylle batteriet.

Bare å ordne seg en fin rutine på å lade det av og til så går det nok greit.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å fullade batteriet i dag.

I går kveld kjørte jeg 13 mil. Måleren stod på ca. 4.25 da jeg satte på laderen i formiddag. Etter flere timer står den fortsatt på 4.

Oj, sjekket nå igjen og det virker som den har ladet en millimeter til! Kanskje det er håp, så jeg ikke trenger å bytte batteriet. Men hvorfor lader batteriet mye saktere enn i går?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...