Gå til innhold

Konspirasjonsteorier om korona får folk til å sette fyr på 5G-master


Anbefalte innlegg

9 hours ago, Sturle S said:

Dette er ikkje informasjon, det er ei samling videoar som i alle fall ikkje eg har tenkt å kaste vekk fem sekund på

6 hours ago, Sturle S said:

Er det teorien til denne doktoren i alternativ medisin?  (Nei, eg gidd verkeleg ikkje lese.  Fyren er sprø som eit knekkebrød.)

Hvorfor skal jeg gidde å komme med mer dokumentasjon, når du oppfører deg slik? Det er vanskelig for meg å fylle et glass som allerede er fullt...

Jeg har ikke skrevet at det garantert er en kobling mellom 5G og Corona, men sammen med tusenvis av andre i verden så har jeg en åpen bekymring for at det kan være det. Det er heller ikke det at folk kun kan få kreft heller, som det snakkes om. Hadde du giddet å sett de videoene jeg linka til, så hadde du hørt der at elektromagnetisk stråling kan skape celleforgiftning, og man får da mange av de samme symptomene som folk som det påståes har hatt Corona har hatt (og alle andre influensa før). Jeg vet mer enn dette, men jeg forklarer det ikke like godt som Dr Andrew Kaufmann og Dr Thomas Cowan, så se heller deres fremvisninger.

Et annet poeng ingen av dere vil snakke om i denne sammenheng, er hvordan våre rettigheter og frihet taes bort fra oss mens vi sitter her og diskuterer uendelig frem og tilbake mellom hvorvidt 5G er farlig eller ikke...

Edit : For ikke å glemme at stater verden over nå tar økonomisk selvmord pga alle Corona tiltakene. Millioner av amerikanere står nå i matkøer, flere blir det. Dette kan skje her også i nær fremtid.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sturle S skrev (14 timer siden):

Då har du sikkert eit nettlesartillegg som fjernar dei.  Eg har ingen problem med å sjå kommentarar med lenkjer.

Det er nok noe annet. Når jeg går inn på kommentarene på tu.no får jeg aldri opp lenker, uansett nettleser. Men de kommer frem som de skal på diskusjon.no 

Kanskje noen med teknisk innsikt kunne fortelle hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne diskusjonen passer godt til innholdet i denne "Smarter everyday" videoen. Fint perspektiv på hvordan Reddit-trollene opererer.

TL;DR: hvordan gjenkjenne handlingsmønstrene til proffe infokrigere. Avvæpning med vennlighet. God påske :)

eventuelt søke "How Trolls on Reddit Try to Manipulate You"

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Betroz skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal jeg gidde å komme med mer dokumentasjon, når du oppfører deg slik? Det er vanskelig for meg å fylle et glass som allerede er fullt...

Jeg har ikke skrevet at det garantert er en kobling mellom 5G og Corona, men sammen med tusenvis av andre i verden så har jeg en åpen bekymring for at det kan være det. Det er heller ikke det at folk kun kan få kreft heller, som det snakkes om. Hadde du giddet å sett de videoene jeg linka til, så hadde du hørt der at elektromagnetisk stråling kan skape celleforgiftning, og man får da mange av de samme symptomene som folk som det påståes har hatt Corona har hatt (og alle andre influensa før). Jeg vet mer enn dette, men jeg forklarer det ikke like godt som Dr Andrew Kaufmann og Dr Thomas Cowan, så se heller deres fremvisninger.

Et annet poeng ingen av dere vil snakke om i denne sammenheng, er hvordan våre rettigheter og frihet taes bort fra oss mens vi sitter her og diskuterer uendelig frem og tilbake mellom hvorvidt 5G er farlig eller ikke...

Edit : For ikke å glemme at stater verden over nå tar økonomisk selvmord pga alle Corona tiltakene. Millioner av amerikanere står nå i matkøer, flere blir det. Dette kan skje her også i nær fremtid.

Har du gjort noen vurdering på om disse chemtrailsene du mener er skumle kan være korona-relaterte også? 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Betroz said:

Hadde du giddet å sett de videoene jeg linka til, så hadde du hørt der at elektromagnetisk stråling kan skape celleforgiftning, og man får da mange av de samme symptomene som folk som det påståes har hatt Corona har hatt (og alle andre influensa før).

Elektromagnetisk stråling kan ikke skape "celleforgiftning". Gjerne forsøk å forklare hva dette skulle være.

Men utover det så gir ingenting ved denne teorien om en sammenheng mellom 5G og Corona mening. Tre eksempler:

 

1. 5G medfører ikke mer stråling enn annen mobilstråling.

2. Corona smitter fra person til person. Hvordan skulle "celleforgiftning" smitte på denne måten?

3. Eksempelvis Iran har ikke 5G - hvorfor er Covid-19 utbredt der?

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 8
Lenke til kommentar

IARC klasse 2B på mikrobølgestråling betyr at strålingen i 2011 ble klassifisert som mulig kreftfremkallende! Og det er naturligvis et tankekors at radiofrekvent stråling ble klassifisert sammen med bly, dieseleksos og ddt (selv om DSA trekker frem at også kaffe er i samme gruppe). Forskning og studier som er kommet til i ettertid, som "US National Program for Toxicology" (og flere andre) tyder derimot på at radiofrekvent stråling (og da i mikrobølgespekteret spesielt) må opp i Gruppe 2A (sansynlig karsiogen) eller endatil Gruppe 1 (kreftfremkallende). Problemstillingen for samfunnet totalt sett, er ikke kreftproblmatikken alene (hjernekreft, skjolbrukskjertelkreft mfl), selv om dette er alvorlig nok for dem som rammes og deres familier, men de øvrige negative helseeffektene som er godt dokumentert gjennom 70 år (KNM Kvikk/Radarsaken/RS Sjøfareren anyone?!). Ved sist opptelling var det 30.888 fagfellevurderte forskningsraporter som bygger opp under denne problemstillingen, men dette ser man bort ifra da Strålevernforskriften henviser til en Privat Tysk stiftelse etablert av og finansiert av industrien selv... DSA/HOD/FHI har med andre ord vasket hendene sine. Jeg anbefaler dere teknologer til å sette dere inn i problemstillingen, og vurdere om vi ikke er bedre tjent med fiberoptiske systemer og Li-Fi....!

Lenke til kommentar

Det er tydelig at troll må mates med teskje. Jeg har ikke påstått at det er bevist at 5G har kobling til Corona. Telecom selskapene i USA har innrømmet foran en amerikansk senator at de ikke har testet om 5G har større risiko eller ikke, noe som betyr at ingen vet noe sikkert enda, men allikevel så rulles det ut. Hvorfor 5G mistenkes som farligere, er de høyere frekvensene. Spessielt 60 Ghz som kan gjøre at lungene i mennesker ikke klarer å oppta oksygen. Mer om dette her og her.

2 hours ago, sedsberg said:

At sola, og forsåvidt absolutt alt annet i hele universet gir ut elektromagnetisk stråling? ?

Jorda har da et magnetfelt som beskytter oss her nede fra mesteparten av den strålingen. 5G master og små celler blir plassert mye tettere på der folk oppholder seg. Nå får vi også satelitter i lav bane rundt Jorda som sender 5G signaler ned til oss. Igjen, jeg etterlyser bare at man får uavhengige forskere som kan forske mer på skadeeffektene av alt dette før vi utsetter mennesker og naturen for det.

4 hours ago, Espen Hugaas Andersen said:

Corona smitter fra person til person. Hvordan skulle "celleforgiftning" smitte på denne måten?

Der er ikke alle forskere enige. Corona er ikke noe verre enn vanlig influensa, som 99% av oss overlever. Tallene i media om Corona syke og dødsfall er manipulerte, og hvordan dette fungerer har jeg allerede lagt ut linker til, men ingen her gidder sjekke dette ut, så da gidder jeg heller ikke  underholde dere mer heller.

Mer info her også https://www.corbettreport.com/

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Betroz skrev (6 minutter siden):

Der er ikke alle forskere enige. Corona er ikke noe verre enn vanlig influensa, som 99% av oss overlever. Tallene i media om Corona syke og dødsfall er manipulerte, og hvordan dette fungerer har jeg allerede lagt ut linker til, men ingen her gidder sjekke dette ut, så da gidder jeg heller ikke  underholde dere mer heller.

Mer info her også https://www.corbettreport.com/

Hvordan er tallene manipulerte i media? Tror du har sniffet litt for mye chemtrails.

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Fleskefjeset said:

Hvordan er tallene manipulerte i media? Tror du har sniffet litt for mye chemtrails.

Eg har alltid lurt på korleis desse konspirasjons-galningane trur media, forskarar og styresmakter over heile verda koordinerer seg for å manipulere tala på akkurat same måte.  Ikkje berre for virus og smitte, men for klima, at jorda er rund, månelandingane osb.  Kanskje dei ser etter hemmelege mønster i chemtrails? :ph34r:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Betroz skrev (28 minutter siden):

Synd troll som deg skal ødelegge for andre her.

Ødelegge for andre? Som forrige gang du la fram påstander om «chemtrails» uten dokumentasjon, så lurer jeg bare på hvordan du har grunnlag for å påstå at tallene i media er manipulerte. Om ikke annet så er tallene for lave, pga at alle ikke er testet. Du er en elendig konspirasjonsteoretiker, som jeg sa til deg sist da du mente chemtrails var noe myndighetene bruker for å kontrollere samfunnet.

Lenke til kommentar

:utakt

Vilket beror på att det är de som grävt i konspirationerna som satt sig in i ämnet överhuvudtaget. Givetvis blir det mkt svårare att övertyga nån som har tagit del av all information och inte bara den som media o diverse $- intressen filtrerat ut.

Det är ungefär samma som när du lärt dig matematik tex. Och förstår att 2+2=4. Då spelar det ingen roll hur många ggr nån som inte har läst matematik kommer o påstår att 2+2=5. Den personen kan gnälla hur mkt han vill över att det inte går att övertyga den andre om det. Men det finns en orsak till att det inte går. Som möjligen kan vara svårt för sistnämnda person att greppa. Men ingen annan än den person själv kan åtgärda det problemet. Nämligen genom att lära sig matematik istället för att fortsätta tjafsa om nåt han inte ens brytt sig om att sätta sig in i. För det var för jobbigt. Då är det bättre o hålla käften.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Martin Svensson skrev (12 minutter siden):

Sturle S

Ja, det tas upp i videon. Bättre du sätter dig in i frågan först istället för o bara svamla massa skit. Det är helt meningslöst.

Det er ingen som gidder å bruke tid på tulle-videoer av skrullinger. Som konspirasjonsteoretiker kan du i hvert fall gjøre en liten innsats for å legge frem de latterlige påstandene dine, ikke linke til youtube. Forøvrig morsomt å se en som mener koronaviruset er relatert til 5G bruke ordet «meningsløst».

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...