Gå til innhold

Hva skjer med posten og pakkesendinger i denne koronatiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
TheDarkSapling - SCM skrev (4 minutter siden):

Er det sånn egentlig nødvendig? ??Bakterier overlever skjeldent så lenge igjennom en utenlandsk leveranse.

Hva om postbudet, som ikke vet hun er smittet, nyser idet hun tar ut pakken fra bilen?

Flere bedrifter har innført dette som rutine, alt av pakker og leveranser utenfra, må stå i karantene før det blir tatt inn.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Hva skjer med posten og pakkesendinger i denne koronatiden?
Miri skrev (7 timer siden):

Virusets overlevelse ble undersøkt av forskere i USA, publisert i en rapport 9. mars: Viruset kan overleve i 24 timer på papp, og opptil 3 dager på emballasjetape.

Men etter 2 dager tror jeg viruset er betraktelig svekket og mindre i stand til å ta bolig i en menneskekropp. Eller kanskje ikke. Jeg vet lite om virus. Jeg tror det skal veldig mye til for å bli syk av å ta på tørr papp. Og de som overlever 24 timer er vel de virusene med rekord, på ingen måte alle.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Morromann skrev (15 timer siden):

Jeg tror det skal veldig mye til for å bli syk av å ta på tørr papp. Og de som overlever 24 timer er vel de virusene med rekord, på ingen måte alle.

Det er riktig (du kunne lest svaret på det i linken): Viruset svekkes fra det forlater en organisme, så etter 24 timer er det bare noen få som er aktive, og de som er igjen, er ikke nødvendigvis aktive nok til å smitte.

Lenke til kommentar
Szeth skrev (På 19.3.2020 den 14.15):

Ja, det burde ikke være noe problem. Holder hjulene i gang også! Og det er "enkelt" å vaske seg på hendene for budbringere og mottakere. Uten å innhalere noe.

Mener du at et avisbud eller postbud skal vaske hendene mellom hver postkasse? 

 

Er vel mye enklere for oss å vaske og desinfisere postkassene, enn for budet som alt har nok å gjøre med alle de ekstra leveransene som skal ut! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324
TheDarkSapling - SCM skrev (På 21.3.2020 den 18.23):

Uanset, om det er trykt eller ikke, så må man regne med at pakken men bestilte kan bli forsinket pga Corona viruset. Jeg bestilte en t-skjorte fra Amazon for 4 uker siden alle rede, den har ikke kommet frem. Jeg burde egentlig hatt den nå. :huh:

Kombi billig frakt og corona er nok det som forsinker den.....venta 3 mnd på bok fra HK en gang i tida men er visst slutt på sjøpost nå :P

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...