Gå til innhold

hei, jeg skal prøve å drikke litt alkohol i natt men er veldig uerfaren


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal drikke sammen med kjæresten og to felles venner i natt og er redd for å drikke for mye men samtidig så mye som mulig så jeg får kjent på hvordan det er å være ordentlig full. 

vi har mye vin, øl av forskjellig sterkhet, vodka og whisky.

jeg har kjøpt 1 flaske lord calvert whisky 350 ml med 40% alkohol, 1 flaske cluny blended scotch whiskey 350 ml med 40% alkohol og 3 halvitere arboga extra stark øl med alkohol på 10,2%.

Hvor mye av dette kan jeg drikke uten at det er farlig for meg? Jeg er ei jente på 23 år, så er langt over aldersgrensen men har aldri drukket så mye tidligere.

Håper på noen gode svar

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Begynte selv å drikke i år, etter å ha vært avholds hele livet, og jeg tenker det viktigste jeg har lært meg og bestemt meg for er at jeg aldri skal ha som mål å bli full. Jeg har aldri hatt interesse av fyll da du kan gjøre mye dumme ting, og første gang jeg var på fest så skjedde det noe som var veldig ukomfortabelt og jeg er glad jeg ikke var full da. 

Du må selv bestemme deg for om hva du vil, om det er, som du skriver å bli full, eller bare prøve å drikke litt. Men vær forsiktig, og drikk forsiktig. Om du ikke liker det så ikke la folk presse deg til å drikke, det tjener ingen på. 

Håper dette hjelper litt. :)

Lenke til kommentar

Som skrevet over; Drikk sakte!

Spis og drikk godt før du begynner på alkoholen så slipper du at kroppen suger til seg alt den får tak på og du blir stupfull på 3 drinker og 2 øl.
Begynn med øl og kos deg med det, ta en liten shot eller drink i ny og ne.
Alle har forskjellig toleranse og siden du er uerfaren vet du ikke selv hvor grensen ligger.
Husk at du er på opptur i et par timer etter du har sluttet å drikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan drikke 0,75 liter sprit og 10 øl uten at det synes på meg, men så er jeg også tung (150 kilo) og tilvent. Kjenn på deg selv når nok er nok. Det er ikke så vanskelig. Da legger du inn årene, og sier at du må ha et glass vann og legge deg. Et godt tips er uansett å drikke mye vann før du sovner. OK, du må opp å pisse, men det letter fyllesjuka di masse i morgen tidlig. Bøtt nedpå en halvliter vann før du køyer, og har du muligheten - så spis noe salt mat: Potetchips, eller ett eller annet. Velment råd :)

Lenke til kommentar
marih skrev (19 minutter siden):

Jeg er 172 cm høy og veier 68 kg. nei aldri drukket meg helt full før, så har lyst å oppleve det, og nå passer det seg bra da jeg er i et trygt selskap. Tror du jeg vil klare å drikke opp alt hvis jeg starter nå?

Mistenker nesten trolling her.... du har aldri vært full, og spør om du klarer å drikke opp 0,75l whisky og 1,5l øl på 10%? Det er mer enn nok til å sende deg på sykehuset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (19 minutter siden):

Begynte selv å drikke i år, etter å ha vært avholds hele livet, og jeg tenker det viktigste jeg har lært meg og bestemt meg for er at jeg aldri skal ha som mål å bli full. Jeg har aldri hatt interesse av fyll da du kan gjøre mye dumme ting, og første gang jeg var på fest så skjedde det noe som var veldig ukomfortabelt og jeg er glad jeg ikke var full da. 

Du må selv bestemme deg for om hva du vil, om det er, som du skriver å bli full, eller bare prøve å drikke litt. Men vær forsiktig, og drikk forsiktig. Om du ikke liker det så ikke la folk presse deg til å drikke, det tjener ingen på. 

Håper dette hjelper litt. :)

Jeg har lenge hatt lyst til å drikke for å bli ordentlig full men vil være i trygt selskap først, og det er jeg nå. Jeg hadde aldr drukket meg full med noen jeg ikke kjenner eller har full tillit til. leit du opplevde noe ukomfortabelt, bra du ikke var full.

Thyristor skrev (18 minutter siden):

Som skrevet over; Drikk sakte!

Spis og drikk godt før du begynner på alkoholen så slipper du at kroppen suger til seg alt den får tak på og du blir stupfull på 3 drinker og 2 øl.
Begynn med øl og kos deg med det, ta en liten shot eller drink i ny og ne.
Alle har forskjellig toleranse og siden du er uerfaren vet du ikke selv hvor grensen ligger.
Husk at du er på opptur i et par timer etter du har sluttet å drikke.

Skal drikke litt rolig i starten og så får jeg se etter hvert. er det farlig å drikke litt mer enn grensen går?

Pwolsdal skrev (12 minutter siden):

Jeg kan drikke 0,75 liter sprit og 10 øl uten at det synes på meg, men så er jeg også tung (150 kilo) og tilvent. Kjenn på deg selv når nok er nok. Det er ikke så vanskelig. Da legger du inn årene, og sier at du må ha et glass vann og legge deg. Et godt tips er uansett å drikke mye vann før du sovner. OK, du må opp å pisse, men det letter fyllesjuka di masse i morgen tidlig. Bøtt nedpå en halvliter vann før du køyer, og har du muligheten - så spis noe salt mat: Potetchips, eller ett eller annet. Velment råd :)

oi, da tåler du mye :) 

takk for godt tips, da skal jeg drikke mye vann før jeg legger meg

Lenke til kommentar
afterall skrev (4 minutter siden):

Mistenker nesten trolling her.... du har aldri vært full, og spør om du klarer å drikke opp 0,75l whisky og 1,5l øl på 10%? Det er mer enn nok til å sende deg på sykehuset. 

det kan jeg forstå, men er ikke det altså. Jeg kan ikke mye om alkohol og vet ikke hvor mye man må få i seg før grensen eller hva som blir farlig pr 100 kg. 

Så jeg kommer ikke til å klare å få i meg alt om jeg hadde prøvd? Kjæresten er i tvil, men heller nok mer til at jeg ikke bør prøve men han vil ikke stoppe meg før han ser det er nok:)

Lenke til kommentar

Heh å jøss ^^ Du har kjøpt sterke saker. Jeg ville aldri anbefale noen å drikke så sterke saker rett fra staten.

Hvis jeg skal anbefale noe, så er det å drikke -lite- over tid. 1-2 cl shots, vent 15-30 minutter og se hvordan du føler deg. Over tid, vil det påvirke deg.

Hvis du drikker for mye for fort, så blir du dævvsjuk og kommer nesten garantert til å spy. Du kan få blackout og finne på mye dumt også. Ung jente i lag med gutter som også skal drikke, negative ting kan skje.

Og ett siste tips. Å lære seg å tåle grenser med rus og drikking, er noe som skjer over tid. Du lærer det ikke på én kveld. Det er vanskelig å lære seg å "dosére" hvor mye du tåler .. det kan avhenge av dagsform, setting, følelse av press og stress, om du har spist og drukket. Men det er alltid bedre å drikke litt mindre enn du burde, enn litt mer enn du burde.

Ikke ta risiko, ikke bælm whisky fra flaska og tro at du tåler det. Du kommer til å kødde det til for deg sjøl og ødelegge kvelden ^^

Du burde heller begynt med svakøl, 3.5%. Da kunne du sitti og nyti det i lang tid og få en svakt gradvis økende rus, og fordi du drikker så mye, så orker du ikke å overdrikke så lett.

Har du blandevann, kan du blande ut whiskyen med pepsi max eller cola, ned til du får 3-4% drinker. Ta en rask utregning. Du trenger ikke mye whisky i bunn for å få den prosenten i drinken.

La oss si du har et vanlig kjøkkenglass, som er ca 20 centiliter. Jeg klarer ikke å regne ut nøyaktig, men hvis du har 2 cl 40% whisky som du blander ut med 18 cl brus, så har du en temmelig svak drink med omtrent 3% alkohol.

Men vær forsiktig, ikke drikk for mye. Det er sterke saker. Har dumma meg ut nok ganger til å snakke av erfaring. En hyggelig kveld stopper når det er på tide å stoppe. En dårlig kveld, så fortsetter man helt til man ikke skjønner hva som skjer.. og man er dødsfyllesjuk i 2 døgn.

 

Det er ikke dumt å leke seg med denne i 5 minutter først heller: https://promille.no/promille-kalkulator/

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
marih skrev (5 minutter siden):

det kan jeg forstå, men er ikke det altså. Jeg kan ikke mye om alkohol og vet ikke hvor mye man må få i seg før grensen eller hva som blir farlig pr 100 kg. 

Så jeg kommer ikke til å klare å få i meg alt om jeg hadde prøvd? Kjæresten er i tvil, men heller nok mer til at jeg ikke bør prøve men han vil ikke stoppe meg før han ser det er nok:)

Jeg foreslår at du dropper hele planen så lite som du skjønner av dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
afterall skrev (3 minutter siden):

Jeg foreslår at du dropper hele planen så lite som du skjønner av dette. 

nei da ville jeg ha angret, jeg har startet med cluny og redbull, er ikke godt men blir vel full. skal nok ikke drikke ofte, men vil bli full når jeg først drikker.

Vet du hvor mye jeg bør forholde meg til da? Har også diverse vin og mildere øl å ta også, må ikke bare drikke det jeg kjøpte 

Lenke til kommentar
marih skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg skal drikke sammen med kjæresten og to felles venner i natt og er redd for å drikke for mye men samtidig så mye som mulig så jeg får kjent på hvordan det er å være ordentlig full. 

vi har mye vin, øl av forskjellig sterkhet, vodka og whisky.

jeg har kjøpt 1 flaske lord calvert whisky 350 ml med 40% alkohol, 1 flaske cluny blended scotch whiskey 350 ml med 40% alkohol og 3 halvitere arboga extra stark øl med alkohol på 10,2%.

Hvor mye av dette kan jeg drikke uten at det er farlig for meg? Jeg er ei jente på 23 år, så er langt over aldersgrensen men har aldri drukket så mye tidligere.

Håper på noen gode svar

 

Det er nok litt for mye, det er typisk en dose som jeg ofte tar og jeg er en mann som er vandt til alkohol. 

Tror du blir full av en whiskey og en eller to øl. 

Ikke føl på noe drikkepress, og husk man aldri kan stole 100% på noen 

Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D skrev (14 minutter siden):

Det er nok litt for mye, det er typisk en dose som jeg ofte tar og jeg er en mann som er vandt til alkohol. 

Tror du blir full av en whiskey og en eller to øl. 

Ikke føl på noe drikkepress, og husk man aldri kan stole 100% på noen 

Så under halve jeg har så blir jeg full?

Lenke til kommentar

Hvis du er uerfaren med alkohol så vil jeg ikke anbefale å kun drikke whisky og sterkøl. 

Drikk vanlig butikkøl, og ta et par shots. Du blir mer enn nok full tror jeg, uten å risikere de mindre attraktive sidene, som spying, betydelig hukommelse tap og ikke eksisterende balanse. 

Jeg har blacka ut, våknet opp hjemme, heldigvis, uten å ha en fjerneste anelse hvordan jeg kom meg hjem, knuste briller osv. Nå er du sammen med venner, og har trygge rammer rundt deg, vil jeg tro. Men min anbefaling er å ikke sikte på å bli grisefull. På et tidspunkt så kan det fort gå over fra og være kjempegøy, til å bli mindre gøy. 

Jeg begynte også å drikke ganske sent og gikk på et par smeller underveis. Så min anbefaling er å hovedsakelig holde seg unna i sprit i starten. Finn ut hvordan du reagerer på alkohol før du hopper fra 10 meteren, for å si det på den måten. 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det er ingen vits å bli "full". Det eneste du oppnår er fyllesjukka dagen etter. Og kanskje du gjør noe ekstremt dumt du kjemt te å angre på dagen etter.
Drikk for å kose deg. Nytt alko. Kjøp noe god og spennande vin (Matua Sav. Blanc er grei start),. Om du drikker opp heile flaska er det også ganske bra start. Du blir nokså full men ikkje helt ute av kontroll. Neste gong kan du øke til 1 flaske vin + ein boks med øl/cider om du ønskjer litt meir.

Eg vil anbefale å ikkje mikse for mye (shots, vin, øl, osv) da det er fort gjort å miste styringa. Ungå shots/sprit generelt om du ønskjer å ha kontroll. Når du er meir erfaren så kan du begynne med de óg.

Lenke til kommentar
aomt skrev (25 minutter siden):

Det er ingen vits å bli "full". Det eneste du oppnår er fyllesjukka dagen etter. Og kanskje du gjør noe ekstremt dumt du kjemt te å angre på dagen etter.
Drikk for å kose deg. Nytt alko. Kjøp noe god og spennande vin (Matua Sav. Blanc er grei start),. Om du drikker opp heile flaska er det også ganske bra start. Du blir nokså full men ikkje helt ute av kontroll. Neste gong kan du øke til 1 flaske vin + ein boks med øl/cider om du ønskjer litt meir.

Eg vil anbefale å ikkje mikse for mye (shots, vin, øl, osv) da det er fort gjort å miste styringa. Ungå shots/sprit generelt om du ønskjer å ha kontroll. Når du er meir erfaren så kan du begynne med de óg.

det er kanskje ikke virs, men jeg vil bli full :) 

Hvor ligger det i forhold til det jeg har nå?

Taurean skrev (25 minutter siden):

Hehe, har du bælma halve 35 cl flaska på 20 minutter ^^ Jeg bare sier, ta en pause, drikk litt vann og la tida gå litt ^^

ja, så drakk fort en periode og merker nå at jeg har litt alkohol innabords, er slik jeg er nå jeg før har sluttet men vil fortsette, har snart drukket første flaske :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...