Gå til innhold

Freakforum har gått av hengslene.. Ble utestengt fordi jeg motsa synsere..


Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (Akkurat nå):

En kamerat som var lit nedfor forsøkte å snakke om oppveksten sin i en tråd på det forumet. Det var en tråd som handlet om dette. Han ble stemplet som løgner og utestengt og det så ut til å skje hver gang han fikk litt oppmerksomhet. Merkelig plass og selv har jeg ingen planer om å ha bruker der.

Jeg har heller ikke noe interesse av å være på freak.

Synes det er barnslig forum til dels, og mye kritikkverdig innhold. Men navnet Freak.no dvs freak-forum leder vel ikke uvitende på avveie? Alle vet vel hva freak betyr???

Er mye som er galt med internett, men jeg tror fordelene er mye større enn ulempene.. Dessuten følger vel noen med på hva som skrives?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg har heller ikke noe interesse av å være på freak.

Synes det er barnslig forum til dels, og mye kritikkverdig innhold. Men navnet Freak.no dvs freak-forum leder vel ikke uvitende på avveie? Alle vet vel hva freak betyr???

Er mye som er galt med internett, men jeg tror fordelene er mye større enn ulempene.. Dessuten følger vel noen med på hva som skrives?

Han skjønte jo at det ikke var et A4-forum ja, hvordan han havnet der vet jeg ikke men det var ikke pga. rusmidler, medikamenter eller den slags - han har aldri brukt slik. Tror det var via en person i en chat. Men flere år siden nå så husker ikke. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Han skjønte jo at det ikke var et A4-forum ja, hvordan han havnet der vet jeg ikke men det var ikke pga. rusmidler, medikamenter eller den slags. Tror det var via en person i en chat. Men flere år siden nå så husker ikke. 

Ja, da har man vel lært leksa, men leksa er hold deg unna forum du ikke liker, stoler på osv. Det er private domener og du trår på andres mark så å si, og DE bestemmer hva som får stå.

Om du ikke henger med gangstere og narkiser ellers? Hvorfor oppsøke sånne sider og håpe på gode råd???

Dette forumet vi er på nå tror jeg har en anonym funksjon, og det er mye bedre enn å bruke shady forums...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gouldfan said:

Ja, da har man vel lært leksa, men leksa er hold deg unna forum du ikke liker, stoler på osv. Det er private domener og du trår på andres mark så å si, og DE bestemmer hva som får stå.

Om du ikke henger med gangstere og narkiser ellers? Hvorfor oppsøke sånne sider og håpe på gode råd???

Dette forumet vi er på nå tror jeg har en anonym funksjon, og det er mye bedre enn å bruke shady forums...

På ingen måte uenig med deg, jeg fikk han  på andre tanker og i kontakt med folk det gikk ann å snakke med. 

Lenke til kommentar

Det er også mulig å ruse seg på en naturlig måte. "Runners high" er bare et eksempel på hvordan man kan erstatte piller med kroppens egen måte å produsere rusmidler på, men det er slike innlegg som blir slettet. Råd om destruktiv og livsødeleggende pilleknasking blir aldri slettet, så for meg virker det som om de er livredde for å miste noen av sine lidelsesfeller over til en sunnere livsstil. Muligens er det slik at skammen ved å være pilleknasker blir mindre dersom det er flere som driver med slikt og at de av den grunn ikke ønsker at noen skal komme inn der og prøve å omvende noen av deres "brødre".

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar
nomore skrev (På 4.3.2020 den 14.42):

Poenget er at det er sammenlignbart. Mitt hjem - mine regler. Dersom du kommer på besøk til meg og gjør noe jeg ikke liker at folk gjør hjemme hos meg, så har jeg lov til å be deg slutte eller gå. Og det er i praksis akkurat det samme på diskusjon.no, freak.no og andre forum. Du kan mene dette er så urettferdig som du bare ønsker, og du kan gå til andre forum og klage på det(slik du gjør her), men det betyr ikke at du kommer noen vei.

 Men når jeg HAR fulgt reglene, og jeg ser andre som IKKE følger reglene få spesialbehandling, og når JEG bryter reglene ÉN eneste gang, så blir JEG pælma ut! Og når jeg skriver bryter reglene, så er det på ekstremt tynt grunnlag, for jeg brøt dem ikke diretke. Skjønner du ikke at dette er urettferdig og feil?? Og likevel forsvarer du psykopatene?

Du later til å ha en esktremt dårlig oppfatningsevne og du skriver bare mot oss som er blitt behandlet som dritt for å høste billige poeng av lettfattelige mennesker. Og på den måten får urettferdigheten seire gang på gang. Du forkludrer og villeder debatten med personlige agendaer i stedet for å holde deg til saken. Folk blir behandla som dritt og du fortsetter å sparke de som ligger nede i stedet for å ta slåss mot urettferdigheten fordi du vil bli populær.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (7 timer siden):

 Men når jeg HAR fulgt reglene, og jeg ser andre som IKKE følger reglene få spesialbehandling, og når JEG bryter reglene ÉN eneste gang, så blir JEG pælma ut! Og når jeg skriver bryter reglene, så er det på ekstremt tynt grunnlag, for jeg brøt dem ikke diretke. Skjønner du ikke at dette er urettferdig og feil?? Og likevel forsvarer du psykopatene?

Du later til å ha en esktremt dårlig oppfatningsevne og du skriver bare mot oss som er blitt behandlet som dritt for å høste billige poeng av lettfattelige mennesker. Og på den måten får urettferdigheten seire gang på gang. Du forkludrer og villeder debatten med personlige agendaer i stedet for å holde deg til saken. Folk blir behandla som dritt og du fortsetter å sparke de som ligger nede i stedet for å ta slåss mot urettferdigheten fordi du vil bli populær.

Det er det samme alle andre steder, unntaket er Diskusjon.no og vgd.no, enkelte andre forum også.

Er du på freak.no så kommer det vel ikke som noen atombombe var pillespisere og hasjrøykere favoriseres framfor sunn og grei jogger for rus streitingen?

Hadde siden het Streit.no eller Sunn.no så hadde joggemafiaen og derimot stått sterkere..

Det er vidt forskjellige måter å moderere på, noen har strengere moderering, og av og til har de finurlige regler som alle aksepterer, slik at vil de ha deg ut så kan det gjøre det. De behøver bare finne en årsak, nevnte et forum der jeg ble kastet ut pga linjeskift, noe som er naturlig for min del da jeg bruker mye nettbrett og mobil. Denne posten feks har linjeskift og den hadde jeg blitt utestengt for.

Dessuten er det mange sannheter på saker og ting.

At en freaker mener at valium eller hasj hjelper på angst eller stress er ikke nødvendigvis feil eller løgn... Medisinen iallefall var jo laget for dette. Jeg tror det er mye ensidig her i denne tråden også. Medisin kombinert med mosjon og terapimøter kan feks for mange være rett behandling. Det kommer an på situasjonen.

Det er ikke feil at mosjon hjelper på stress og angst heller, det kommer an på hva slags forum du er på og hvem du spør...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (7 timer siden):

Men når jeg HAR fulgt reglene, og jeg ser andre som IKKE følger reglene få spesialbehandling, og når JEG bryter reglene ÉN eneste gang, så blir JEG pælma ut! Og når jeg skriver bryter reglene, så er det på ekstremt tynt grunnlag, for jeg brøt dem ikke diretke. Skjønner du ikke at dette er urettferdig og feil?? Og likevel forsvarer du psykopatene?

For det første var det ikke deg det innlegget var ment til, men en annen bruker. Å ta innlegget så personlig da blir litt søkt.

For det andre så står jo poenget mitt like godt. Det er et privat forum med egne regler. Om du bryter reglene så kan de altså kaste deg ut. Selv om du opplever det som urettferdig. Strengt tatt så KAN de kaste deg ut bare fordi de ikke liker deg og, men et sett med felles regler gjør det jo enklere for alle å forholde seg til det. Brukere ønsker å være der, og forumet trenger brukere.

For det tredje så blir det vanskelig å diskutere i detalj hvorfor du evnt ble kastet ut da vi kun har din side av saken. Og i din side av saken så innrømmer du jo å ha brutt reglene. At du ikke har gjort det før, at det kun var en regel eller at det var et tynt grunnlag så er det subjektivt og vanskelig å diskutere.  

 

Jeg har brukerkontoer både her på diskusjon.no, på freak.no og på kvinneguiden.no. Det artige er å se tråder på diskusjon.no som syter og klager over feministene og kontrollfreakene på kvinneguiden.no. Samtidig så ser en tråder på kvinneguiden.no som klager over mannfolka og kontrollfreakene på diskusjon.no. Fellesnevneren her er brukere som er blitt kastet ut etter å ha brutt reglene, som brukerene naturligvis mener er feil håndtert, urettferdige og på brukt på tynt grunnlag. Og det eneste kvinneguiden.no og diskusjon.no brukere ser ut til å være enige om er sopphuene på freak.no....

 

 

Taurean skrev (7 timer siden):

Du later til å ha en esktremt dårlig oppfatningsevne og du skriver bare mot oss som er blitt behandlet som dritt for å høste billige poeng av lettfattelige mennesker. Og på den måten får urettferdigheten seire gang på gang. Du forkludrer og villeder debatten med personlige agendaer i stedet for å holde deg til saken. Folk blir behandla som dritt og du fortsetter å sparke de som ligger nede i stedet for å ta slåss mot urettferdigheten fordi du vil bli populær.

Hva er min personlige agenda her da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
nomore skrev (2 timer siden):

For det første var det ikke deg det innlegget var ment til, men en annen bruker. Å ta innlegget så personlig da blir litt søkt.

For det andre så står jo poenget mitt like godt. Det er et privat forum med egne regler. Om du bryter reglene så kan de altså kaste deg ut. Selv om du opplever det som urettferdig. Strengt tatt så KAN de kaste deg ut bare fordi de ikke liker deg og, men et sett med felles regler gjør det jo enklere for alle å forholde seg til det. Brukere ønsker å være der, og forumet trenger brukere.

For det tredje så blir det vanskelig å diskutere i detalj hvorfor du evnt ble kastet ut da vi kun har din side av saken. Og i din side av saken så innrømmer du jo å ha brutt reglene. At du ikke har gjort det før, at det kun var en regel eller at det var et tynt grunnlag så er det subjektivt og vanskelig å diskutere.  

 

Jeg har brukerkontoer både her på diskusjon.no, på freak.no og på kvinneguiden.no. Det artige er å se tråder på diskusjon.no som syter og klager over feministene og kontrollfreakene på kvinneguiden.no. Samtidig så ser en tråder på kvinneguiden.no som klager over mannfolka og kontrollfreakene på diskusjon.no. Fellesnevneren her er brukere som er blitt kastet ut etter å ha brutt reglene, som brukerene naturligvis mener er feil håndtert, urettferdige og på brukt på tynt grunnlag. Og det eneste kvinneguiden.no og diskusjon.no brukere ser ut til å være enige om er sopphuene på freak.no....

 

 

Hva er min personlige agenda her da?

Du forsvarer psykopater. Fortsett med det, du er veldig god på det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Det er det samme alle andre steder, unntaket er Diskusjon.no og vgd.no, enkelte andre forum også.

Er du på freak.no så kommer det vel ikke som noen atombombe var pillespisere og hasjrøykere favoriseres framfor sunn og grei jogger for rus streitingen?

Hadde siden het Streit.no eller Sunn.no så hadde joggemafiaen og derimot stått sterkere..

Det er vidt forskjellige måter å moderere på, noen har strengere moderering, og av og til har de finurlige regler som alle aksepterer, slik at vil de ha deg ut så kan det gjøre det. De behøver bare finne en årsak, nevnte et forum der jeg ble kastet ut pga linjeskift, noe som er naturlig for min del da jeg bruker mye nettbrett og mobil. Denne posten feks har linjeskift og den hadde jeg blitt utestengt for.

Dessuten er det mange sannheter på saker og ting.

At en freaker mener at valium eller hasj hjelper på angst eller stress er ikke nødvendigvis feil eller løgn... Medisinen iallefall var jo laget for dette. Jeg tror det er mye ensidig her i denne tråden også. Medisin kombinert med mosjon og terapimøter kan feks for mange være rett behandling. Det kommer an på situasjonen.

Det er ikke feil at mosjon hjelper på stress og angst heller, det kommer an på hva slags forum du er på og hvem du spør...

Prøver bare å belyse urettferdighet og totalt inkompetent lederskap. Det er faktisk tusenvis av brukere på forumet, de som eier det burde ikke bare få overkjøre hvem som helst av hvilken som helst grunn. Nettforum burde vært mye strengere lovregulert og det burde være krav for å drive dem.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (3 timer siden):

Prøver bare å belyse urettferdighet og totalt inkompetent lederskap. Det er faktisk tusenvis av brukere på forumet, de som eier det burde ikke bare få overkjøre hvem som helst av hvilken som helst grunn. Nettforum burde vært mye strengere lovregulert og det burde være krav for å drive dem.

Må du gjerne gjøre, og om du synes Freak.no er "urettferdig" så gå på andre forums som du synes er mer rettferdige.

Freak.no er privateid, og som navnet tilsier så er det ikke ment for alle..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
nso skrev (På 4.3.2020 den 16.28):

Hei.

Kommenterer som hovedregel ikke denne type påstander offentlig. Siden denne personen har bestemt seg for å offentliggjøre og misrepresentere den aktuelle saken tenker jeg at jeg kan tillate meg et lite innspill.

Holdninger og debattstil som det er mulig å observere i denne tråden, som hersketeknikk og "lalala-kan-ikke-høre-deg", er ikke forenelig med det jeg/vi mener er god metodikk for meningsutveksling. Det er godt mulig det er lov på diskusjon.no, og det er deres rett til å tillate hva dem vil, men altså ikke noe jeg gidder å bruke datalagringsplass på.

Schroeder33: Jeg henviser forøvrig til tilsvar jeg ga på eposten du sendte meg forleden, hvor dette ble forklart deg.

Til informasjon,
eier av freak.no

Hmm, moderering på det forumet der er helt håpløs. Det virker som det sitter en kameratgjeng og ruser seg og tar moderatoravgjørelser basert på det. Moderatorer misbruker aktivt makten sin i diskusjoner de selv deltar i, og utestenger eller gjør andre ting mot folk de er uenige med. Det virker som det er fritt frem for moderatorene å gjøre nøyaktig som de vil.

Men det er klart, eiere og moderatorer på et privat nettsted har naturligvis lov til å fremstå som inkompetente og korrupte hvis de absolutt vil det.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 14.10.2020 den 18.07):

Hmm, moderering på det forumet der er helt håpløs. Det virker som det sitter en kameratgjeng og ruser seg og tar moderatoravgjørelser basert på det. Moderatorer misbruker aktivt makten sin i diskusjoner de selv deltar i, og utestenger eller gjør andre ting mot folk de er uenige med. Det virker som det er fritt frem for moderatorene å gjøre nøyaktig som de vil.

Men det er klart, eiere og moderatorer på et privat nettsted har naturligvis lov til å fremstå som inkompetente og korrupte hvis de absolutt vil det.

La de ruse seg davel? De lever vel opp til forumets navn davel? Forstår ikke hvorfor streitinger henger der med spørsmål om sveising hvor de har hørt om en de kjenner fra mekken som vet?

Hold dere unna om dere ikke trekker bøttetrekk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (19 minutter siden):

La de ruse seg davel? De lever vel opp til forumets navn davel? Forstår ikke hvorfor streitinger henger der med spørsmål om sveising hvor de har hørt om en de kjenner fra mekken som vet?

Hold dere unna om dere ikke trekker bøttetrekk?

Ja, de kan ruse seg så mye de bare vil. Bare påpeker hvor råtten modereringen der er. De har lov til å både være dophuer og moderere som fulle apekatter, men det er jo lov å påpeke det også.

Uansett er forumet et godt eksempel på at man ikke trenger å gå til "streitinger" for å finne ren korrupsjon, kameraderi og maktmisbruk.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
hekomo skrev (20 timer siden):

Ja, de kan ruse seg så mye de bare vil. Bare påpeker hvor råtten modereringen der er. De har lov til å både være dophuer og moderere som fulle apekatter, men det er jo lov å påpeke det også.

Uansett er forumet et godt eksempel på at man ikke trenger å gå til "streitinger" for å finne ren korrupsjon, kameraderi og maktmisbruk.

Kameraderi finnes i mange forum, men ofte trekker folk også med seg sine fordommer og Uvilje inn på forums som Kvinneguiden, Freak.no eller Hifisentralen osv...

Nå gjetter jeg, men Me too saken og feminisme, narkotika osv, og hifi kabler er alle brennhete bomber... Der folk går helt av skaftet.

Av og til så går folk inn på slike forums ikke fordi de er freaka selv, men kun for å krangle og trolle... Unnskyld men om du bare går inn for å latterliggjøre og krangle, da er det trolling.

Og det lille jeg hørte, -jeg kjenner en kamerat som kan sveise?? 

Best å ikke kommentere sånt, da det jeg vil si om sånne faktagrunnlag ikke egnet seg på internettet.

 

Lenke til kommentar
On 10/14/2020 at 1:45 AM, Taurean said:

 Skjønner du ikke at dette er urettferdig og feil?? Og likevel forsvarer du psykopatene?

Du kaller stort sett alle som er uenige med deg for psykopater. For meg er dette bare nok et eksempel på hvordan ord totalt mister sitt innhold pga av de som tror de må bruke ekstreme ord og skrike høyest for å få frem "budskapet". Har dine påstander lenger injurierende kraft overhodet? 

Har du noensinne forsøkt å reflektere over hvorfor du blir kastet ut av en god del forum? Eller har du bare avfeid alle eierne av disse forumene som psykopater? 

On 10/14/2020 at 11:27 AM, Taurean said:

Nettforum burde vært mye strengere lovregulert og det burde være krav for å drive dem.

Har du egentlig forstått hva et nettforum er? Hvorfor i alle dager skulle vi være interessert i å lovregulere bruken av privateide forum? Hvis du ikke liker de som driver et forum så finn deg et annet forum å kaste bort tiden i, eller start ditt eget. Hvis du er milevis unna målgruppen til forumet kan det være en ide å velge et annet forum.

Endret av Reg2000
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Kameraderi finnes i mange forum, men ofte trekker folk også med seg sine fordommer og Uvilje inn på forums som Kvinneguiden, Freak.no eller Hifisentralen osv...

Nå gjetter jeg, men Me too saken og feminisme, narkotika osv, og hifi kabler er alle brennhete bomber... Der folk går helt av skaftet.

Av og til så går folk inn på slike forums ikke fordi de er freaka selv, men kun for å krangle og trolle... Unnskyld men om du bare går inn for å latterliggjøre og krangle, da er det trolling.

Og det lille jeg hørte, -jeg kjenner en kamerat som kan sveise?? 

Best å ikke kommentere sånt, da det jeg vil si om sånne faktagrunnlag ikke egnet seg på internettet.

Når moderatorene selv krangler og troller og bare utestenger folk som motsier dem i diskusjoner så er det ikke mye liv i topplokket der, for å si det sånn.

Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om bare denne konkrete situasjonen, men hva jeg har hørt om det søppelforumet gjennom årene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...