Gå til innhold

Freakforum har gått av hengslene.. Ble utestengt fordi jeg motsa synsere..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan lese. Men tråden begynte med en bruker som ble utestengt fra forumet for å ha kranglet med en moderator, på bakgrunn av en diskusjon rundt et sagblad som skulle repareres. Det er i hvertfall starten her.

Deretter har det i stor grad blitt en tråd om å kaste mest mulig dritt på freak.no og dette unnskyldes med at en selv har blitt behandlet dårlig der en eller flere ganger opp igjennom tidene, og at en gjentar at det foregår ulovlig aktivitet der.

Har jeg forstått det rett da?

Lenke til kommentar
nomore skrev (6 timer siden):

Det er strengt tatt ikke rart du blir møtt med motstand når du viser en ganske ekstrem holdning og er utrolig sta når andre viser at de er enig i en del sv det du skriver - men ikke alt.

Det samme gikk igjen i den første tråden du linket til. Du spurte om hjelp men hadde et svar, og når du fikk motstridende argument så var du mest opptatt av å forsvare det andre du hadde lest - ikke å argumentere for hvorfor.

Og når en moderator tar kontakt for å forklare hvorfor så fortsetter du.

Det er egentlig ikke freak.no som er problemet her føler jeg.

Spørsmålet mitt i den tråden var om jeg kunne bruke loddetinn og det fikk jeg svar på at det ikke var mulig og jeg sa meg enig i det, men så kom det massevis av argumenter om at det heller ikke går an å sveise eller lodde med sølv og det var der konflikten startet. Til tross for at jeg kunne dokumentere med videoer og innlegg fra andre som driver med slikt daglig, så fortsatte disse kverulantene med sine påstander om at dette var umulig og at sagblad kunne komme flygende ut av maskinen og kappe av fingre, stikke ut øyne osv osv.

Tragisk at du ikke forstår såpass.

Når det gjelder den andre tråden så lurer jeg på om du selv er avhengig av tabletter siden du støtter dem som argumenterer for narkotiske piller istedenfor en sunn livsstil basert på anerkjent og etablert nevrobiologisk vitenskap?

Endret av schroeder33
  • Liker 3
Lenke til kommentar
schroeder33 skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet mitt i den tråden var om jeg kunne bruke loddetinn og det fikk jeg svar på at det ikke var mulig og jeg sa meg enig i det, men så kom det massevis av argumenter om at det heller ikke går an å sveise eller lodde med sølv og det var der konflikten startet. Til tross for at jeg kunne dokumentere med videoer og innlegg fra andre som driver med slikt daglig, så fortsatte disse kverulantene med sine påstander om at dette var umulig og at sagblad kunne komme flygende ut av maskinen og kappe av fingre, stikke ut øyne osv osv.

Tragisk at du ikke forstår såpass.

Når det gjelder den andre tråden så lurer jeg på om du selv er avhengig av tabletter siden du støtter dem som argumenterer for piller og narko istedenfor en sunn livsstil basert på anerkjent og etablert nevrobiologisk vitenskap?

Ja er det ikke fantastisk. Nå er det tydeligvis ikke lov til å støtte freak.no for da er en tydeligvis avhengig av tabletter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nomore skrev (8 minutter siden):

Ja er det ikke fantastisk. Nå er det tydeligvis ikke lov til å støtte freak.no for da er en tydeligvis avhengig av tabletter.

Jeg kom med et legitimt spørsmål og det skal visstnok også være legitimt å bruke tabletter, men etter min oppfatning så er det ikke den beste løsningen, snarere tvert imot..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Taurean skrev (50 minutter siden):

Kan du ikke lese?

 

schroeder33 skrev (25 minutter siden):

Når det gjelder den andre tråden så lurer jeg på om du selv er avhengig av tabletter siden du støtter dem


Jeg kan iallefall IKKE forstå hvorfor dere skulle bli utestengt. Merkelige greier, men som @nomore nevnte er det et privat forum der eierne kan kaste ut hvem de vil.

Skjønner ikke at dere ønsker å henge der om dere føler at alle er imot dere uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 minutter siden):

 


Jeg kan iallefall IKKE forstå hvorfor dere skulle bli utestengt. Merkelige greier, men som @nomore nevnte er det et privat forum der eierne kan kaste ut hvem de vil.

Skjønner ikke at dere ønsker å henge der om dere føler at alle er imot dere uansett.

Det er helt sikkert innenfor loven å kaste ut folk som er uenig med deres argumentasjon, men jeg er også i min fulle rett når jeg kritiserer denslags. Finnes det noen andre forum på nettet der man ikke kan være uenig i moderatorenes oppfatning uten å bli utestengt?

Endret av schroeder33
  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Ja, det finnes flere forum som kaster ut brukere de ikke liker.

Selv om det også finnes noen andre som driver med slikt så kan det ikke rettferdiggjøres. Folk må ha lov å være uenig med moderatorene og ihvertfall når de kan dokumentere at de har rett slik som i mitt tilfelle. Ellers blir jo slike forum et slags Jalla-diktatur som ikke ligner noenting..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nomore skrev (3 minutter siden):

Hva gjør du om du er hjemme hos noen andre enn deg selv, og de ber deg om å oppføre deg på en viss måte, ikke oppføre deg på en viss måte eller noe. Diskuterer du med de da fordi du er uenig, eller aksepterer du det eller går hjem?

Og hva så? Er det ulovlig å kritisere dem i ettertid dersom de behandler andre urettferdig??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
schroeder33 skrev (2 minutter siden):

Og hva så? Er det ulovlig å kritisere dem i ettertid dersom de behandler andre urettferdig??

Poenget er at det er sammenlignbart. Mitt hjem - mine regler. Dersom du kommer på besøk til meg og gjør noe jeg ikke liker at folk gjør hjemme hos meg, så har jeg lov til å be deg slutte eller gå. Og det er i praksis akkurat det samme på diskusjon.no, freak.no og andre forum. Du kan mene dette er så urettferdig som du bare ønsker, og du kan gå til andre forum og klage på det(slik du gjør her), men det betyr ikke at du kommer noen vei.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
nomore skrev (1 minutt siden):

Poenget er at det er sammenlignbart. Mitt hjem - mine regler. Dersom du kommer på besøk til meg og gjør noe jeg ikke liker at folk gjør hjemme hos meg, så har jeg lov til å be deg slutte eller gå. Og det er i praksis akkurat det samme på diskusjon.no, freak.no og andre forum. Du kan mene dette er så urettferdig som du bare ønsker, og du kan gå til andre forum og klage på det(slik du gjør her), men det betyr ikke at du kommer noen vei.

Jeg tror den sårbarheten og lave tålmodighetsterskelen til denne moderatoren gjør ham ukvalifisert til å arbeide i dette forumet. Man skal normalt tåle å bli korrigert med dokumenterte påstander uten å sparke folk ut av et forum. Muligens skyldes denne sårbarheten at han bruker narkotika, men etter min mening er det ingen unnskyldning. Eierne av dett forumet burde da heller ansette mer stabile folk til en slik oppgave..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
schroeder33 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror den sårbarheten og lave tålmodighetsterskelen til denne moderatoren gjør ham ukvalifisert til å arbeide i dette forumet. Man skal normalt tåle å bli korrigert med dokumenterte påstander uten å sparke folk ut av et forum. Muligens skyldes denne sårbarheten at han bruker narkotika, men etter min mening er det ingen unnskyldning. Eierne av dett forumet burde da heller ansette mer stabile folk til en slik oppgave..

Du vet at forumet ikke betaler noen for å moderere - eller?

Du trekker altså her en direkte sammenheng mellom måten han skriver til deg på, og at dette må jo muligens bety at han bruker narkotika. En utrolig tynn påstand. Nå har jeg og blitt beskyldt for å være avhengig av tabletter her fordi jeg støtter freak.no. Pleier du ofte å anklage andre for slike ting?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
nomore skrev (2 minutter siden):

Du vet at forumet ikke betaler noen for å moderere - eller?

Du trekker altså her en direkte sammenheng mellom måten han skriver til deg på, og at dette må jo muligens bety at han bruker narkotika. En utrolig tynn påstand. Nå har jeg og blitt beskyldt for å være avhengig av tabletter her fordi jeg støtter freak.no. Pleier du ofte å anklage andre for slike ting?

Har du problemer med å skille mellom et spørsmål og en beskyldning? Som jeg skrev i et tidligere innlegg så stod en del av Crewet fram på Innsider og testet et narkotisk stoff, så det er hevet over enhver tvil at de driver med slikt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kritiser dem alt du vil du.
Som i flere av eksemplene du legger frem har du tilsynelatende delevis rett også, jeg tror ikke det går så mye på at dine meninger er motstridende, men at du ser ut til å ha så store problemer med å bli motsagt.

De trådene du legger ved for å illustrere hvor urimelig de oppfører seg, inkriminerer til dels deg også; Nesten samtlige i den tråden hvor den personen spør om råd ang. egen medisinering, er jo langt på vei enige i det rådet ditt; At det er nyttig å dyrke en sunn livsstil.
Likevel virker det ikke som du er villig til å gi deg før hver eneste en er fullstendig overbevist om at ditt råd er det eneste riktige.
Selv når 'nomore' peker på det samme, anklager du hen for å advokere narkotiske tabletter fremfor sunn livsstil.

Det er selvsagt også sant at tonen på forumet kan fremstå nogenlunde arrogant, og at de muligens ikke er de mest imøtekommende når det kommer til å skulle ha rom for alle.
Det er mange kunnskapsrike folk der, som ikke ser ut til å ha for vane å unnskylde seg for at de vet bedre, selv når de tar feil.

Om du skal anklage noen for å være urimelige, er det jo nyttig å ikke være fullstendig urimelig selv.

At disse også skal ha noe iboende usympatisk ved seg fordi de informerer om rusbruk på en umoralistisk måte, synes jeg ikke holder vann. De utfyller en funksjon, mange ville påstått burde tilhøre staten, og det gratis!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
schroeder33 skrev (På 2.3.2020 den 19.40):

Problemet med forumet er at moderatorene har lav tålmodighetsterskel mot dem som har et annet standpunkt enn dem selv og sletter tråder fra meningsmotstandere over en lav sko. Det er mulig at en slik dysfunksjonell holdning skyldes at de ruser seg, men det er ingen unnskyldning siden de selv har valgt å gjøre dette.

Det er imidlertid et hav av forskjell mellom Freakforum og dette forumet som vi er på nå. Her blir ikke trådene slettet og man blir ihvertfall ikke utestengt bare fordi man har andre meninger enn moderatorene..

Det er moderatorer og eiere av forums som bestemmer regler.

Jeg ble engang utestengt av et forum pga linjeskift.

Sånn som dette, ja jeg vet kan ikke noe for det, ser ikke så rart ut på mobil og nettbrett, men tydeligvis irriterende på PC.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (8 minutter siden):

Det er moderatorer og eiere som bestemmer regler.

Jeg ble engang utestengt vpga linjeskift.

Sånn som dette, ja jeg vet kan ikke noe for det, ser ikke så rart ut på mobil og nettbrett, men tydeligvis irriterende på PC.

Har du blitt utestengt på andre forum for en slik bagatell? Når de ikke engang kan tolerere folk med skrivevansker, så stinker det av dyssosiale og umoralske holdninger lange veier..

Endret av schroeder33
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...