Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

frohmage skrev (10 minutter siden):

Skremmende er det uansett å se hvor mye hat som bobler opp gjennom frykten i denne tråden noen ganger.

Jeg kaller det hatkriminalitet å forårsake dødsfall for de sårbare nå som vi var i positiv utvikling. Endelig gikk det ned, men nå....

Hvorfor skal jeg utsette folk som setter meg og mine i fare for nestekjærlighet?

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Ikke bare noen ganger, men de siste ukene.

Før det var det snakk om turister og politikere som var "landssvikere", så det er knapt noe nytt.

edit: Men enig i at det bare er konspirasjonsteorier og frykt igjen her, stor sett.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Ikke bare noen ganger, men de siste ukene. Jeg har gitt opp å være spesielt aktiv i denne tråden lenger nå. Den er dessverre blitt ødelagt.

Mener du at det skal være dispensasjon for smittevern for å demonstrere? Tror du man blir immun fra smitttefaren bare fordi det er en demonstrasjon? Synes du dette er hensynsfullt for de som har jobbet natt og dag for å få smitten under kontroll. Norge var kanskje et par uker fra å bli ferdig med dette og så kommer 15 000 selvopptatte individer og ødelegger alt. Er det greit? Skal jeg sitte og bejuble det?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (Akkurat nå):

Er det mulig.... å se de bildene føles uvirkelig. Går det an å være så dum?

Det er ikke dumskap. Det er pur ondskap og mangel på empati. Det er følelsen av å være prektig og at man "gjør noe bra". Nå har de ødelagt en positiv utvikling som var i gang og de bryr seg ikke. Jeg håper Oslo stenges ned helt og at reiser inn og ut av hovedstaden forbys.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Mener du at det skal være dispensasjon for smittevern for å demonstrere? Tror du man blir immun fra smitttefaren bare fordi det er en demonstrasjon? Synes du dette er hensynsfullt for de som har jobbet natt og dag for å få smitten under kontroll. Norge var kanskje et par uker fra å bli ferdig med dette og så kommer 15 000 selvopptatte individer og ødelegger alt. Er det greit? Skal jeg sitte og bejuble det?

Nei..? 

For hver eneste post jeg skriver her skal du svare meg med antagelser om hva jeg mener eller ikke mener. Jeg er drittlei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Nei..? 

For hver eneste post jeg skriver her skal du svare meg med antagelser om hva jeg mener eller ikke mener. Jeg er drittlei. 

Greit nok, men det virker som om du unnskylder i og med at det er for "en god sak".

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

?

Det har jeg ikke gjort?

Beklager personfokuset og off-topic fra meg her nå, men hvis ikke noe gjøres med tråden så er det over for min del. Tråden er ment for å diskutere nyheter og informasjon rundt Covid-19 og pandemien, disse diskusjonene er nå ødelagt av bokstavtolkninger i verste mening av det som skrives og ville antagelser om hva andre mener. Så får jeg heller komme tilbake igjen om det ryddes opp og jeg ikke gjentatte ganger over flere uker blir fortalt hva jeg mener av én bruker. 

Det er relevant for pandemien at vi ser et slikt formidabelt brudd på smittevernlovene. Jeg er lei, jeg også. Jeg er lei av å være forsiktig når jeg besøker utsatte familiemedlemmer, jeg er lei av å droppe sosialt liv av hensyn til familien, lei av å passe meg for innendørs folkemengder, lei av antibac. Nå var 96% friskmeldte i Norge, smitten var på vei ned og OOOOPPSSSSS.....da er vi tilbake til start.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kim_InnleggNO skrev (4 minutter siden):

Heldigvis litt vind og en del som bruker munnbind, så det er lov å håpe det ikke blir så mange nye tilfeller.

Faren er uansett at det nå settes presendens for brudd på smittevernreglene. Når demonstranter kan bryte det uten at det får noen konsekvenser kan i neste omgang andre også gjøre det. Men det setter jo det hele i et merkelig lys at en fyr som ikke var syk en gang men hadde vært i Sverige må kastes i fengsel for å ha sittet i en bil med et par kamerater mens enorme folkmengder kan klemme seg sammen midt i Oslo uten at det får noen konsekvenser. DA blir det hele hyklersk og falsk.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (27 minutter siden):

Skremmende er det uansett å se hvor mye hat som bobler opp gjennom frykten i denne tråden noen ganger.

Har du glemt alt som er lagt i få smitten såpass ned som man har i Norge ? Vått, kaldt, masse mennesker samlet, hvis et virus har et sted å trives er det jo dette.

Forstår at folk blir frustrert av dette og forstår at mange unge mennesker ønske stå for noe som de anser som viktig, vanskelig ting balansere dette.

"Dessverre" er det ikke slik at de unge blir mest syke så derfor gir de tydelig mer faen også og jeg er litt skyldig i det også, den de smitter er Olga som endelig tør dra på butikken, eller vesle Roar som endelig tør dra møtte kompisen sin med Tbanen/bussen.

Vi får håpe at om par uker er det er nedgang og ikke økning, positiv tankegang er viktig.

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (3 minutter siden):

Flytt til byen. Her gjør vi ikke sånt..

Besøker. Det var en skrivefeil og er rettet opp i nå.  Nei, Oslo kan du banne på at jeg holder meg MEGET langt unna.

Hver eneste kommune i hele Norge bør innføre Oslokarantene nå.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 minutt siden):

Har du glemt alt som er lagt i få smitten såpass ned som man har i Norge ?

Neida, jeg synes fortsatt vi må følge smittevernsreglene. Det jeg ser i denne tråden derimot er et voldsomt hat mot de som ikke følger malen. I dette tilfellet synes jeg kritikken treffer feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...