Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Det er en demonstrasjon mot norske forhold også, til info. Jeg tror nok også amerikanske myndigheter merker seg støttedemonstrasjoner i mange titalls land verden over.

Nå begynte det akkurat å pøse ned i Oslo, det kan forhåpentligvis gjøre at færrest mulig deltar.

Sorry, men nå må jeg le. DT er nok temmelig likegyldig til hva noen i miniputtlandet Norge foretar seg. Det ligger ikke akkurat høyt oppe i bunken for å si det sånn.

Jeg er nok en ond rasist fordi jeg ikke deltar. Vel, jeg bidrar ihvertfall til at sjansen for at mine foreldre ikke dør er større. Og det betyr mer for meg enn å blidgjøre noen PRIVLIGERTE aktivister i Oslo som ikke får nok av å sole seg i glansen av en tragisk hendelse på andre siden av Atlanterhavet.

Hvis det er mot norske forhold kan de vel vente til ut på sommeren. Med mindre noen saboterer og f'cker opp den utviklingen vi har i Norge nå(og det kan en slik mønstring fort gjøre)vil Norge være coronafritt om et par uker. Hvorfor kan de ikke vente til ut juli og august med å ha en slik demonstrasjon? Siden folk ikke får reist utenlands vil det være potensiale til å massemønstre de som er inntereserte.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (39 minutter siden):

Dagens tall fra Sverige:

77 nye dødsfall - 4,639 totalt
1056 nye påvist smittede - 42,939 totalt


Det er fremdeles urovekkende mange som blir smittet i Sverige, det har økt betydelig de siste dagene nå, fra 5-600 til over 1000 daglig.
Det skulle vært artig å vite hva FHM tror R-tallet er om dagen, men den smittespredningen?

Likevel hevder de altså på pressekonferansen at ting går veldig bra, og at de holder fast på at strategien er riktig.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (8 minutter siden):

Det er fremdeles urovekkende mange som blir smittet i Sverige, det har økt betydelig de siste dagene nå, fra 5-600 til over 1000 daglig.

Særlig i Västra Götaland, såvidt jeg har hørt, så harryhandlerne i Halden bør virkelig holde karantenen når de kommer hjem.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (4 minutter siden):

Føres ikke noe offentlig statistikk på det, kun områder med mest smitte.

Nei, så da burde man kanskje heller ikke antyde at mørkhudede er mere smittefarlige enn andre, når samtalen omhandler en antirasistisk demonstrasjon.

Jeg fikk med meg at en overvekt av innvandrere var smittet i starten, visstnok pga. andelen taxisjåfører, men mener å ha lest at dette har endret seg i ettertid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, nå ser det ut som om det samlet rundt 2000 utenfor Stortinget som står som soild i tønne. Egoistiske drittsekker. Her settes tre måneder iherdig innsats for å smitten under kontroll i Norge tre mpåneder tilbake og politiet gjør ikke en dritt. Egotiske drittsekker i verdens tryggeste land pisser på innsatsen til helsearbeiderne våre og setter våre mest sårbares liv i fare. Motbydelig.

50 skulle være der. Hehe, når politiet garanterer at de ikke vil gjøre en dritt sier det seg selv at det ville strømme massevis av folk til. Skam til politiet og Harald Nislen. Og skam til de selvopptatte drittsekkene som i sin egen sevopptatthet ødelegger flere måneders iherdig innsats.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det frykten for rasismestempelet som gjør at polieit ikke løfter en finger for å spre demonstrasjonen? I Stockholm til og med gjorde de det, i Oslo gir de totalt blanke faen. Og vi er liksom et overrasistisk samfunn. Hehe. 

Samme som i Stockholm gjentar seg nå i Oslo. Harald Nilsen ja; det må være ukas navn som garanterte oss at de hadde "god dialog" og at dette skulle gå så bra så. Nå ser vi det. Dette hadde jeg sett for meg.-

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Norge er ikke et "overrasistisk" samfunn.

Politet vet at å slå ned demonstrasjonen vil føre til mindre kontroll på situasjonen, det vil ikke være godt for noe. Ingen ønsker at det skal eskalere.

Tull og tøys. Det eskalerte ikke i Malmö. De aktivistene som har iverksatt denne demonstrasjonen har jeg den dypeste avsky for. De setter mine foreldres liv i fare for at de selv skal få leke at de er undertrykte afroamerikanere i verdens tryggeste land. De spytter på den iherdige innsatsen til helsearbeidere som har jobbet natt og dag for å stanse smittespredningen. Det er som noen sa i Stockholm, de sier "fuck you" til de som har lagt ned en iherdig innsats på dette. Jeg er målløs. Men jeg vet at ihvertfall JEG står på rett side i historien. Vel, nå har noen aktivister sørget for at den andre smittebølgen kommer. 6-8 dager og det nye store coronautbruddet er i gang igjen i Norge. Stenging av hytter, stenging av firsørsalonger. Og vi skal alle lydog adlyde fordi noen drittunger i Oslo ville leke Amerika.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
toreae skrev (5 minutter siden):

Det hadde vært litt tøft om politiet sto og delte ut munnbind.

Harald Nilsen og en rekke andre i Oslo-polieit bør ta sin hatt og gå. De setter menneskeliv i det norske samfunnet i fare. Dette bør bli oppvask. Men Oslo-polieit sa klart og tydelig at "det er ikke vår jobb å være smittevernpolieit". Det har de gjentatt gang på gang. Dette må det bli en slutt på. Det de egentlig har sagt er "sett i gang, demonstrer så mye dere vil og stå så tett dere bare vil, vi vil ikke forstyrre dere". Selvfølgelig kommer det mer enn 50 når Europas mest udugelige politistyrke sier at de ikke vil foreta seg noen verdens ting.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er mange tusen samlet foran Stortinget, og det er enda flere tusen på vei dit fra ambassaden nå. 

Politet har valgt en helt riktig strategi, hvis de skulle begynt å med makt bryte opp demonstrasjonen så kan man jo bare tenke seg hva som vil skje. Det vil skape aggresjon i en fredelig demonstrasjon. Når de ikke kan unngå at folk samles, kan de i det minste unngå eskalering.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Det er mange tusen samlet foran Stortinget, og det er enda flere tusen på vei dit fra ambassaden nå. 

Politet har valgt en helt riktig strategi, hvis de skulle begynt å med makt bryte opp demonstrasjonen så kan man jo bare tenke seg hva som vil skje. Det vil skape aggresjon i en fredelig demonstrasjon. Når de ikke kan unngå at folk samles, kan de i det minste unngå eskalering.

Tull og tøys. De har tåregass. Det er fullt mulig å spre. Og de kunne ha nedlagt forbud mot hele demsontrasjonen og sperret av området. Nå er bølge to av  coronaepidemien i Norge i gang igjen med Stortinget og ambassaden som episenter. Og jeg vet hvem som er skyldige: Oslo-politet og African Student Asscociation. Nå har de satt mine foreldres liv i fare igjen og det vil jeg ikke tilgi. 

Endret av Morromann
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...