Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Når jeg orker så scanner jeg media i USA. Noe så jævlig, partisk, usaklig, klandrende, moralsk formanene og politisk skal man lete lenge etter. Jeg er bekymret for USA. Ikke bare pga denne pandemien, men som samfunn. Når folk mister hus, jobb, helseforsikring alt som er basis livsnødvendig ser man et system som ikke kan hjelpe, men gjør folkets lidelser verre. Og attpåtil med en narsesistisk mann på toppen. Media bidrar absolutt med et bidrag til frykt og redsel. Morning Joe er et populært program som MSNBC kjører hver morgen. Et helt forferdelig program som ikke gjør annet enn å spre frykt. Noe alle gjør i større eller mindre grad. USA kommer ikke godt ut av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Allostasis skrev (2 minutter siden):

Om du ikke orker og ta diskusjonen er greit, men hersketeknikker kan du spar deg for. Er kanskje fordi du er så glad i CCP og kommunisme at du føler så sterkt for dette?

Det er jo du som kommer med hersketeknikker. Jeg sier jeg har liten tiltro til "dokumentaren" (hvorfor er diskutert lengre bak) og du spør om jeg da har forklaring på et spesifikt punkt. Klassisk whataboutism. Haha, jeg har hverken noe godt forhold til Kina eller USA, så der bommet du kraftig igjen ? Vær så snill å fortsett for du dummer deg bare mer og mer ut ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig dette kan være av nytte vedr. teorier om konstruerte virus ellerhvadetvar.
Dr. Fauci svarte på spørsmål om dette i går:


Nå ser jeg at kinesiske aviser bruker uttalelsen til å avvise indikasjoner om at det kom fra en forskningslab i Wuhan. De har kanskje motivert argumentasjon for det. Men Fauci's uttalelse (inkl. hele ordlyden utover sitatet over) påpeker bare at det neppe er konstruert, Fauci sier ikke noe om at det ikke kan ha unnsluppet en lab hvor det ble studert, etter å ha infisert en person der pga. utilstrekkelig smittevern.
Men så lenge dette er under utredning (les: uavklart), så ville jeg ikke trukket noen endelige konklusjoner om hvordan det skjedde.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
15 minutes ago, KANE2009 said:

Det er jo du som kommer med hersketeknikker. Jeg sier jeg har liten tiltro til "dokumentaren" (hvorfor er diskutert lengre bak) og du spør om jeg da har forklaring på et spesifikt punkt. Klassisk whataboutism. Haha, jeg har hverken noe godt forhold til Kina eller USA, så der bommet du kraftig igjen ? Vær så snill å fortsett for du dummer deg bare mer og mer ut ?

"Flatjord-argument". Du likestiller folk som mistenker en lab med coronavirus i Wuhan for å ha lekket covid-19 sammen med folk som tror på flatjord teori? Komiske Ali som prater? 

"Whataboutism". Ja, stakkars, formulerte det nok litt for personlig for egoet ditt til at du måtte ty til hersketeknikk. Omforladels!

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DiskusDød skrev (4 minutter siden):

Er det noe vits å bry seg om hvordan det skjedde? Dette er noe dere smartinger aldri kommer til å finne ut uansett.

 

Delvis enig, da med tanke på at vi (publikum) kommer til å bli fortalt hvordan det skjedde, av ekspertisen som gransker det, når svaret foreligger. Å være nysgjerrig på det ser jeg ingenting galt med, så lenge en passer seg for å konkludere med noe en ukjent fyr med egen youtubekanal hevder.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, DiskusDød said:

Er det noe vits å bry seg om hvordan det skjedde? Dette er noe dere smartinger aldri kommer til å finne ut uansett.

 

Det har vel heller ingen påstått? Og det er absolutt grunn til å bry seg hvordan det skjedde. Dette kommer til å få konsekvenser for Kina og CCP skal du se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Laffe said:

Kina og USA er samme ulla. Alt annet er bare naivt å tro. Trump og xi går hånd i hånd. Idioter begge to.

 

Så kategorisk feil det er mulig å bli. Kina er ett totalitært, autoritativ styre som ikke respekterer menneskerettigheter eller ytringsfrihet. De dreper sin egen befolkning som har potensiale for å skade CCP, setter folk i kosentrasjonsleirer, samt dreper folk for organene deres så de kan selges videre. Og dette er likt med USA!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Husk på det som står øverst på forumet her nå da: "Om koronaviruset: Vær kildekritiske og vis hensyn."

Jupp, det var også mesteparten av poenget mitt, men påpeker man det så er man visst både Kina elsker og kommunist ? Underholdning i hverdagen ihvertfall da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (4 minutter siden):

Så kategorisk feil det er mulig å bli. Kina er ett totalitært, autoritativ styre som ikke respekterer menneskerettigheter eller ytringsfrihet. De dreper sin egen befolkning som har potensiale for å skade CCP, setter folk i kosentrasjonsleirer, samt dreper folk for organene deres så de kan selges videre. Og dette er likt med USA!?

Tror nok snowden er uenig med deg der. Ytringsfrihet i USA? Haha. Wikileaks, snowden og Julian assange har vel bevist at USA er det motsatte av ytrinsfrihet og respekt  for menneskerettigheter.

Endret av Laffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Snikpellik said:

Husk på det som står øverst på forumet her nå da: "Om koronaviruset: Vær kildekritiske og vis hensyn."

Når jeg skrev "Wuhan laben er nok kilden til faenskapen", så er det fordi jeg ser ting tyder på det. Er overhode ikke 100% sikker på det, men occams razor tilsier at det kommer fra Wuhan laben. Er alt for mange tilfeldigheter, som forskeren som er forsvunnet, ting som blir dekkt over av CCP og det faktum at de nekter folk utenfra å etterforske. 

Endret av Allostasis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zeph skrev (5 minutter siden):

Er det krig i USA eller pandemi? ?

"Live free or die" er jo ganske treffande. Mange har kanskje eit ynskje om å dø så lenge dei får lov å gå til frisøren.

Og Trump heller litt bensin på bålet.

Dette snakket vi om i denne tråden for mange uker siden at kom til å skje i USA under denne pandemien, og nå skjer det. Samfunnet og kulturen i mange delstater er ikke rustet for tiltak som kreves for å bremse en sånn pandemi, og da får man dritt som dette. Trump ser selvsagt sitt snitt i å utnytte det og piske opp i sitt forsøk på gjenvalg, selv om det kan koste amerikanske liv. Det er sykt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zeph skrev (8 minutter siden):

Er det krig i USA eller pandemi? ?

"Live free or die" er jo ganske treffande. Mange har kanskje eit ynskje om å dø så lenge dei får lov å gå til frisøren.

Og Trump heller litt bensin på bålet.

https://www.nrk.no/urix/trump-stotter-koronademonstranter_-_-grovt-uansvarlig-1.14986811

I 1996 bodde jeg i Atlanta Georgia. Som du kanskje husker var sommer OL i Atlanta det året. Det kom ordre fra føderalt hold at delstatsflagget ikke kunne vises bare det føderale flagget skulle vises i forbindelse med OL. Da mobiliserte militsen. Kjørte rundt med sine trucker fulle med tungt bevæpnede folk. Dette skal du ikke legge for mye vekt på. Det er måten liberitanerne i USA demonstrerer. Viktig å vite at det ikke kommer til skuddveksling og har aldri gjort det. Det hele er "for show". Men potensiale er der. Alle vet det.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (2 minutter siden):

Når jeg skrev "Wuhan laben er nok kilden til faenskapen", så er det fordi jeg ser ting tyder på det. Er ikke 100% sikker på det, men occams razor tilsier at det kommer fra Wuhan laben. Er alt for mange tilfeldigheter, som forskeren som er forsvunnet, ting som blir dekkt over av CCP og det faktum at de nekter folk utenfra å etterforske. 

Da ville jeg heller brukt innlegget på å argumentere for det du tror/mener, og kommet med kilder som kan verifiseres, eller fra medier med redaktøransvar. Å bare slenge inn en Youtube-video sånn gjør det vanskelig for andre på forumet å sjekke opp fakta og kilder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (7 minutter siden):

I 1996 bodde jeg i Atlanta Georgia. Som du kanskje husker var sommer OL i Atlanta det året. Det kom ordre fra føderalt hold at delstatsflagget ikke kunne vises bare det føderale flagget skulle vises i forbindelse med OL. Da mobiliserte militsen. Kjørte rundt med sine trucker fulle med tungt bevæpnede folk. Dette skal du ikke legge for mye vekt på. Det er måten liberitanerne i USA demonstrerer. Viktig å vite at det ikke kommer til skuddveksling og har aldri gjort det. Det hele er "for show". Men potensiale er der. Alle vet det.

Problemet er at 1) er pandemi 2) det denne gangen er en president i landet som roper:

«FRIGJØR MINNESOTA!»

«FRIGJØR MICHIGAN!»

«FRIGJØR VIRGINIA, og redd deres kjære 2. grunnlovstillegg. Det er under angrep!»

Som er langt farligere enn demonstrasjonene i seg selv, spesielt fordi dette er delstater styrt av demokratene og det er lett å skjønne hva presidenten mener med "frigjøring". At verdens mektigste mann bruker koronaviruskrisa for å undergrave demokratiet er farlig.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

10 minutes ago, Laffe said:

Tror nok snowden er uenig med deg der. Ytringsfrihet i USA? Haha. Wikileaks, snowden og Julian assange har vel bevist at USA er det motsatte av ytrinsfrihet og respekt  for menneskerettigheter.

At USA har drakoniske systemer for overvåking og kontroll er det ingen tvil om. De har allikevel en lang vei å gå for å nå opp til Kina sitt borgerkredittsystem, drap/ forsvinninger av egen befolkning og konsentrasjonsleirer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...