Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

1 minute ago, G said:

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Og dette er altså folk som må ha fått test, altså slike som ikke kun kan sitte hjemme å prøve å ri det av seg. Det må visse komplikasjoner til for at de i det hele tatt skal få denne coronaviruspåvisningen vel!?

Tester vel også alt helsepersonell med symptomer? 

Synes disse nye testreglene ikke er spesielt klare 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274
pappkake skrev (45 minutter siden):

Nå begynner det å stramme seg til.

Det hadde vært fint med statistikk med alder og slikt...

51 stykker innlagt og det begynner å stramme seg til...? :laugh:

Dere er jo en søt gjeng. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Benbjo skrev (2 minutter siden):

Ja, i forhold til antall innlagte så er det ganske mange per smittet som har kommet så langt i forløpet. Dette tallet er rundt 200-250 i Norge 

Hva snakker du om? Det er 51 innlagte. Antall smittede er som vi alle vet, helt umulig å si noe om.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, failern said:

Hva snakker du om? Det er 51 innlagte. Antall smittede er som vi alle vet, helt umulig å si noe om.

For en uke siden hadde man fremdeles god kontroll på spredningen i Norge. Sannsynligvis ingen spredning i samfunnet da. Alle tilfeller var import. 

I Norge har vi testet over 20.000 og bare funnet rundt 1200. Tyder på at mørketallene er lave/fraværende inntil videre. For en uke siden var det lite trolig mørketall overhodet. 

Lenke til kommentar

Apropos øknomosik resesjon; mye av det kan vel tilskrives at handel har mer eller mindre stanset. Men prosjekter skal stort sett gjennomføres, folk skal reise, og folk skal ha de siste iPhonene likevel. Hva vil det ha å si for ev. oppgang etter pandemien? Noen med litt økonomisk kompetanse som vil veie inn? Kjenner at det er det eneste som plager meg nå (sett vekk i fra medfølelse med de som lider av viruset).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Benbjo skrev (5 minutter siden):

I Norge har vi testet over 20.000 og bare funnet rundt 1200. Tyder på at mørketallene er lave/fraværende inntil videre. For en uke siden var det lite trolig mørketall overhodet. 

Kilde? 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (6 minutter siden):

For en uke siden hadde man fremdeles god kontroll på spredningen i Norge. Sannsynligvis ingen spredning i samfunnet da. Alle tilfeller var import. 

I Norge har vi testet over 20.000 og bare funnet rundt 1200. Tyder på at mørketallene er lave/fraværende inntil videre. For en uke siden var det lite trolig mørketall overhodet. 

Har du tenkt noe mer over det med å oppsøke profesjonell hjelp? 

I takt med at antall gamlinger med skrall helse nå stryker med fremover, så blir dette neppe noe lettere for deg. 

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Heiheihade skrev (1 minutt siden):

18.062 NORDMENN CORONATESTET

Frem til i går, 15. mars har norske laboratoriet rapportert inn at 18.062 personer har blitt testet for coronavirus. Det opplyser Folkehelseinstituttet. Så langt har minst 1256 personer testet positivt

 

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e6f33f48beb03001134aeee

Jeg søkte etter kilde på dette:

 

Benbjo skrev (14 minutter siden):

Tyder på at mørketallene er lave/fraværende inntil videre. For en uke siden var det lite trolig mørketall overhodet. 

 

Lenke til kommentar

Spanske myndigheter tar over private helseforetak

"Private health care providers are now the disposition of public health authorities, health minister Salvador Illa said on Sunday evening. As well, any company that has supplies of protective gear that could help the country fight the virus – or any company capable of manufacturing these materials – have been given 48 hours to report to health authorities or otherwise face fines."

 

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/16/coronavirus-spain-takes-over-private-healthcare-amid-more-european-lockdowns

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk til kontoret i dag og hentet utstyr for å jobbe hjemme. På lageret fant jeg flere bokser med engangshansker (som er godkjent til medisinsk bruk). Det er ikke så mye, men alle monner drar og i morgen skal jeg levere de på Rikshospitalet, som har etterspurt dette. Anbefaler alle andre som kan ha tilgang på slikt utstyr om å gjøre det samme.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, Noxhaven said:

Jeg fikser ikke dette jeg, man blir så rastløs i kroppen av å være hjemme hele dagen.. Jeg var i det minste ute å gikk en lang tur i går og møtte noen naboer på veien, det var så hyggelig å slå an en prat. 
Også barna da, etter 3 dager sammen klarer vi ikke se på hverandre uten at det blir krangel. Eldste sønnen satt faktisk å spilte HELE lørdagen.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg blir så fortvilet.

Og dette var foredraget jeg møtte etter at jeg spurte ei som møtte opp på kontoret nå i dag hvordan det har gått de siste dagene.

Du bør vel bryne barna dine på noe. Sett i gang med århundrets nedvasking av huset innvendig eller noe sånn. Dette burde jo gi de slappe ungene dine en god treningsøkt og noen godstoffer (endorfiner). Da blir de først veldig slitne, men etterpå i bedre humør. Spesiellt om dere siden gjør noe hyggelig etterpå. Om alt dere gjør er noe hyggelig så er det jo ikke rart det har blitt som det har blitt :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (19 minutter siden):

Tipper det blir litt kjøpebonanza etter dette. Folk vil leve litt igjen, og "feire" at man kom seg igjennom dette. Får bare håpe det er mange nok igjen til å lage en skikkelig økonomisk boom

Folk kommer det til å være igjen i massevis. Økonomien er det derimot knyttet mer spenning til. 

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...