Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

pappkake skrev (4 minutter siden):

Takk det samme, det hadde vært fint om du hadde lest og forstått grunnleggende ting før du postet.

http://english.alarabiya.net/en/coronavirus/2020/02/27/Young-female-Iranian-futsal-player-dies-of-coronavirus-in-Qom-Rokna.html

Kvaliteten her har sunket betraktelig etter at dette ble mainstream, og man må forklare ting igjen og igjen.

Det du drar inn her selv er anonyme chatlogger og lydopptak. Vis meg noe offisielt.

At 20-29 åringer får ingen til milde symptomer gjennom hele sykdomsforløpet virker troverdig.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Simkin said:

Det du drar inn her selv er anonyme chatlogger og lydopptak. Vis meg noe offisielt.

At 20-29 får ingen tll milde symptomer gjennom hele sykdomsforløpet virker troverdig.

Jaja, du får leve i en konstruert fantasiverden. De loggene ble delt i norsk media tidligree i dag, men for folk som ikke leser så fremstår det vel som konspirasjonsteorier.

Det virker jo kjempetroverdig, spesielt med tanke på at du har fått linker der folk har dødd.

image.png.02d6dd12a37f92c7a2b8d2cc1259819f.png

 

Lenke til kommentar
pappkake skrev (Akkurat nå):

Jaja, du får leve i en konstruert fantasiverden. De loggene ble delt i norsk media tidligree i dag, men for folk som ikke leser så fremstår det vel som konspirasjonsteorier.

Det virker jo kjempetroverdig, spesielt med tanke på at du har fått linker der folk har dødd.

image.png.02d6dd12a37f92c7a2b8d2cc1259819f.png

 

Åå, det ble delt i Norsk media, ja da må det jo være sant. VG og Dagbladet da eller? 

Lenke til kommentar
Simkin skrev (21 minutter siden):

At 20-29 åringer får ingen til milde symptomer gjennom hele sykdomsforløpet virker troverdig.


Alt jeg har lest, tyder på at små barn stort sett kommer unna med milde symptomer, men fra tenårene og oppover får de aller fleste de samme symptomene, men risikoen for alvorlig sykdom øker åpenbart dramatisk med alderen, og underliggende sykdom.

Det er en niåring som er syk i Sverige, en sekstenåring i Nebraska, og kinesiske myndigheter har også statistikk som viser at flere ungdommer er døde, og svært mange er, eller har vært syke.

Endret av 0laf
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (10 minutter siden):


Alt jeg har lest, tyder på at små barn stort sett kommer unna med milde symptomer, men fra tenårene og oppover får de aller fleste de samme symptomene, men risikoen for alvorlig sykdom øker åpenbart dramatisk med alderen, og underliggende sykdom.

Det er en niåring som er syk i Sverige, en sekstenåring i Nebraska, og kinesiske myndigheter har også statistikk som viser at flere ungdommer er døde, og svært mange er, eller har vært syke.

Jeg ville blitt overasket om ikke også unge folk døde av corona. Men dette er unntakene. Pappkake prøver å fremstille dette som om sykehusene er fylt opp av unge friske folk med pustehjelp. Noe som er bs. Å prøver å overbevise med anonyme lydopptak og chatlogger.

I februar døde forresten 2 ungdomskoleelever av vanlig influensa 

https://www.vg.no/nyheter/i/Jo4OK6/to-ungdomsskoleelever-doede-etter-influensa

Endret av Simkin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

De tallene ovenfor representerer da dødsrate. Altså antall døde/antall tilfeller av covid-19. Dette betyr da at det ikke representerer det fulle bildet. Det gir ikke antallet som har død av sykdommen per befolkningsgruppe representert av histogram. Det representerer heller ikke det fulle bildet om dødelighet.

Dette siden det er langt flere i de histogrammer som representerer de yngre befolkningsgrupper enn i de eldste. Det er ikke mange over 90 + i Kina som har en heller ung befolkning og man forventer ikke å leve så lenge. Så går det nedover slikt.

Noe man bør ta hensyn til. Nemlig at det representerer dødsrate og ikke antall døde fordelt over de forskjellige befolkningsgrupper.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I både Nederland og Frankrike har de opplevd at en uvanlig høy andel unge har blitt lagt inn på sykehus på intensivbehandling. De spekulerer mye i årsaken nå, men de har i hvert fall gitt ut en advarsel nå om at ibuprofen og/eller kortisoner kan forverre symptomer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tall fra Kina, dessverre ikke så veldig differensiert i alder, da det er større grupper, som 15-49 år osv.
Det skal finnes noe data fra kinesiske myndigheter som er bedre, men det jeg har funnet med andre aldersgrupper sier ingenting om alvorlighet av sykdomsforløp, og da er det ikke så veldig interessant.

nejmoa2002032_t1.jpeg

Det er igjen verdt å merke seg at den definisjonen de bruker på "mild" eller "nonsevere" betyr at vedkommende ikke trang assistert pusting, men at man fremdeles kan være svært syk.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Trontron skrev (4 minutter siden):

I både Nederland og Frankrike har de opplevd at en uvanlig høy andel unge har blitt lagt inn på sykehus på intensivbehandling. De spekulerer mye i årsaken nå, men de har i hvert fall gitt ut en advarsel nå om at ibuprofen og/eller kortisoner kan forverre symptomer.

Link?

Lenke til kommentar
Quote

Helsedirektør Bjørn Guldvog, som nå er i karantene, bekrefter at Geir Stene-Larsen ble kalt hjem fra Spania-ferie for å bistå i ledelsen av Helsedirektoratet mandag. Bare i Helsedirektoratet er 39 nå i karantene.

Ok nå...virkelig?! Hva faen i h. gjjør den fjompen på ferie i spania i mars? Dette er mer ansvarsløst og klovnete idioti enn jeg noen gang kunne forestille meg. 

Kan politiet få orden på disse fjott pampene som ikke har vett i skolten?

ja nå er jeg forbanna på disse såkalte «lederne» vi har i viktige posisjoner.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Simkin said:

Link?

Jeg mener fremdeles voksne mennesker når jeg snakker om unge folk. Ene "kilden" var bare en tweet på fransk av en fransk politiker som jeg ikke kommer til å finne igjen. Andre kilden er 4-5 sider tilbake i denne diskusjonen. En tredje kilde (eneste med tall) handler om Italia: 12% mellom 19 og 50. 52% mellom 50 og 70. Resten 70+
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/coronavirus-italy-update-young-people-hospital-luca-lorini-bergamo-a9402531.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324
Scarvo skrev (2 timer siden):

Vanvittig rart å ta bussen hjem fra jobb i kveld. Vanligvis er den fylt til randen av folk en lørdagskveld men i dag var det bare meg og tre andre. 

 

Syns det var litt spooky å se Nytt på Nytt uten publikum......kan ikke se for meg Lykkehjulet eller Jeopardy uten publikum , skal de bruke "stock footage" av folk som klapper/ler eller :/

Lenke til kommentar
20 minutes ago, DårligNavn said:

Forbannet først nå? Jeg har lurt på hva i helvete som skjer i dette landet i 2 uker nå. 

har vel vært jevnt forbanna og oppgitt av sirkuset selv i 2 uker. Men var i tilgivelsens hjørne før i dag helt til dråpen kom her.

Quote

 

Ja, jeg er smittet. Jeg har vært syk, men er nå over den verste fasen, sier Stene-Larsen til Aftenposten.

Stene-Larsen opplyser at han kom hjem fra Spania tirsdag, og at han vært i møter med Guldvog, Larsen og Stoltenberg i perioden tirsdag til fredag. Fredag testet han positivt for viruset.

 

Nå har jeg NULL tiltro til ledelsen i dette landet og dette sirkuset vil nok bare bli verre. De får sende politiet etter mann i gata på hytter mens de selv burde vært buret inne og strippet for alle titler og verv for dette er bare helt på trynet.

Dette er så dårlig dømmekraft kombinert med ivrig bruk av påhengsmotor i bortforklaringer at man lurer på om de evner å ha en eneste intellektuell tanke utover de egoistiske rekker. På ferie i spania nå? Jeg tror ikke selv «norske rednecks» hadde klart å være så blassert og fullstendig likegyldig ift. situasjonen.

.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...