Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Simen1 said:

Hvor store har de direkte konsekvensene av selve viruset vært i Kina til nå?

Kina: Totalt 70 smittede per 1M innbygger, 3 dødsfall per 1M innbygger

USA: Totalt 157 284 smittede per 1M innbygger, 2495 dødsfall per 1M innbygger

Straks de virkelig skjønte hva som var i gang så tok de rimelig kjapt affære og bygde et coronasykehus på en uke. USA var mest opptatt med blamegame både internt og eksternt, og å mistro alt og alle, projisere motiver, spre løgner, slå politisk mynt over osv. Noe de fortsatt holder på med. Ref. tallene over her. Så ja, absolutt strenge tiltak, men Kina har likevel taklet pandemien eksepsjonelt mye bedre enn f.eks USA. Tenk over dette når du skal anklage noen for dårlig pandemihåndtering.

Og stoler du virkelig på disse tallene? Kina har rapportert  0 til ca 100 smittede pr dag nå siden starten og så godt som null dødsfall.. er selvsagt bare tull.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kina kan ikke holde på som de gjør nå inn i evigheten. Det sier seg egentlig selv. Når de får dette sirkulerende som hos oss blir det stygt. Nå stenger de ned millionbyer ved bare en håndfull positive tester. Noe de kan gjøre siden de er et diktatur.

Jeg har heller ikke fullstendig tro på tallene de opererer med nå. De er nok høyere enn det de vil ha oss til å tro. Jeg er faktisk litt spent på fortsettelsen i eksemplet Kina. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (17 timer siden):

Hvor store har de direkte konsekvensene av selve viruset vært i Kina til nå?

Kina: Totalt 70 smittede per 1M innbygger, 3 dødsfall per 1M innbygger

USA: Totalt 157 284 smittede per 1M innbygger, 2495 dødsfall per 1M innbygger

Straks de virkelig skjønte hva som var i gang så tok de rimelig kjapt affære og bygde et coronasykehus på en uke. USA var mest opptatt med blamegame både internt og eksternt, og å mistro alt og alle, projisere motiver, spre løgner, slå politisk mynt over osv. Noe de fortsatt holder på med. Ref. tallene over her. Så ja, absolutt strenge tiltak, men Kina har likevel taklet pandemien eksepsjonelt mye bedre enn f.eks USA. Tenk over dette når du skal anklage noen for dårlig pandemihåndtering.

Jeg lurer på om det egentlig var noe innenfor veggene til disse hurtigutbygde "coronasykehusene" i Kina i det hele tatt. Jeg stiller meg MEGET tvilende, for å si det mildt til alt som kommer fra det regimets propagandakanaler når vi vet at de sendte TV-bilder av "coronasmittede" som plustselig falt om og døde på gata i Wuhan. Det er ikke konspirativt å påpeke at et regime som Kina masseproduserer fake news.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (20 timer siden):

Hvor store har de direkte konsekvensene av selve viruset vært i Kina til nå?

Kina: Totalt 70 smittede per 1M innbygger, 3 dødsfall per 1M innbygger

USA: Totalt 157 284 smittede per 1M innbygger, 2495 dødsfall per 1M innbygger

Straks de virkelig skjønte hva som var i gang så tok de rimelig kjapt affære og bygde et coronasykehus på en uke. USA var mest opptatt med blamegame både internt og eksternt, og å mistro alt og alle, projisere motiver, spre løgner, slå politisk mynt over osv. Noe de fortsatt holder på med. Ref. tallene over her. Så ja, absolutt strenge tiltak, men Kina har likevel taklet pandemien eksepsjonelt mye bedre enn f.eks USA. Tenk over dette når du skal anklage noen for dårlig pandemihåndtering.

Når begynte en å stole på Kina? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, hfthomas said:

 

Nå skal ikke jeg uttale meg om hvorfor du ikke har dratt, men det har da vært mulig flere ganger under pandemien, uten test og uten karantene på tilbaketuren :)

Ja vi har vurdert det helt siden 16. juni hvor man slapp noe særlig styr om man var vaksinert. Men likevel var det køer på grenseovergangen vi benytter og skal vi til Sverige på kosetur så er det ikke for å stå i kø i mange timer.  Siste gang vi vurderte køene var i Juli så har vi latt det ligge til det blåser over.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (4 minutter siden):

Februar/mars 2020 satt Kina standarden for hvordan hele verden skal håndtere en pandemi.

Vel, jeg trives best i ytterpunktene under pandemi. Enten full frihet eller kinesisk nedstengning. Når det er sagt, når begynte en å stole på Kina? Kina har løyet om pandemien fra det sekundet de visste om den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Full nedstenging-strategien er noe som ikke kan fungere i lengden. Det fungerer til en viss grad i diktatur som kan isolere seg fra verden og styre hele befolkningen med jernhånd, men skal de leve slik for alltid?

Hva skjer når grensene en gang må åpnes, og man da sitter med en enorm befolkning som har null immunitet bortsett fra vaksiner som har vist seg å ikke være tilstrekkelige til å holde et samfunn åpent.

Det kommer til å bli en baksmell fra helvete.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (21 minutter siden):

Full nedstenging-strategien er noe som ikke kan fungere i lengden. Det fungerer til en viss grad i diktatur som kan isolere seg fra verden og styre hele befolkningen med jernhånd, men skal de leve slik for alltid?

Hva skjer når grensene en gang må åpnes, og man da sitter med en enorm befolkning som har null immunitet bortsett fra vaksiner som har vist seg å ikke være tilstrekkelige til å holde et samfunn åpent.

Det kommer til å bli en baksmell fra helvete.

Finnes ikke uenig. Det er derfor jeg mener full frihet er den minst dårlige løsningen. En må innse og akseptere at døden er en del av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Roger Moore said:

Det er ingen mening eller plan her. Den som studerer mikrobiologi og sykluser generelt vet at dette er en konsekvens av naturen. Det er ingen hemmelig plan her, bare kjente mekanismer.

Siden man først diskuterer konspirasjonsteorier i feil tråd så vet vi fortsatt ikke om dette var gain of function research i Wuhan. Det får vi nok heller aldri vite. 

Quote

US investigating 'hazardous event' in Wuhan lab in October 2019

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3934444

Årsaken gir jeg egentlig null f. i så lenge vi ikke har åpenhet der det er nødvendig. Det blir som med alt annet av kriser hvor liv går tapt og man ikke er villige til å ta på seg skyld og ansvar - "Vi skal lære av det".

Kanskje man får vite det om 50-70 år når arkivene åpnes for offentligheten.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Gibblay said:

Kina kan ikke holde på som de gjør nå inn i evigheten. Det sier seg egentlig selv. Når de får dette sirkulerende som hos oss blir det stygt. Nå stenger de ned millionbyer ved bare en håndfull positive tester. Noe de kan gjøre siden de er et diktatur.

Jeg har heller ikke fullstendig tro på tallene de opererer med nå. De er nok høyere enn det de vil ha oss til å tro. Jeg er faktisk litt spent på fortsettelsen i eksemplet Kina. 

De finner noen positive også låses alle inne. De tusenvis av smittede som da blir isolert kommer ikke med i statistikken. De mange som da dør alene innelåst kommer heller ikke med. Men det spiller ingen rolle siden Kina uansett bare kommer med fantasi tall uansett.

at noen i det ser opp til dette møkka regimet er utrolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...