Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest 9fbf3...cb4

Fy helvete faen. 

Jeg anser meg selv som i risikogruppe (går på immundempende medisin) og er skikkelig, jævla redd for det som skjer nå. 

Anonymous poster hash: 9fbf3...cb4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 9fbf3...cb4 skrev (Akkurat nå):

Fy helvete faen. 

Jeg anser meg selv som i risikogruppe (går på immundempende medisin) og er skikkelig, jævla redd for det som skjer nå. 

Anonymous poster hash: 9fbf3...cb4

Les tips for å hindre smitte. Håndvask, hygiene, unngå folk, pass på at dei du ev. er i kontakt med heller ikkje er for mykje rundt.

Lenke til kommentar
Gjest 62882...685
1 minute ago, Guest 9fbf3...cb4 said:

Fy helvete faen. 

Jeg anser meg selv som i risikogruppe (går på immundempende medisin) og er skikkelig, jævla redd for det som skjer nå. 

Anonymous poster hash: 9fbf3...cb4

Samme her ? Det komiske er at spesialistlegen min valgte å øke dosen med 80%, selvom jeg sa jeg var skeptisk grunnet bivirkninger jeg har fått før samt at jeg tenkte på Corona. Nå to uker senere har det spredd seg og jeg sitter der som en tikkende bombe ?

Anonymous poster hash: 62882...685

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Camlon said:

Det visste jeg ikke, interessant.

Har du en kilde som du kan gi til oss? 

Jeg skal gi deg den når jeg finner den, det var en virolog på Twitter som delte den...

https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

304 smittet i Norge nå.

Minst 8 uten kjent smittevei...

Tiden for "ekstreme" tiltak er NÅ, men det ser ut som om vi bare må sørge for å redde oss selv her...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Simkin said:

I disse fake news tider; Link?

Italiensk media. Brukeren pappkake linket til en fil med lydopptak for noen sider siden. Innholdet i denne er referert til i italiensk media også. Der bekreftes det at yngste pasient i respirator i Milano er 38 uten annen sykdom 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (2 minutter siden):

Italiensk media. Brukeren pappkake linket til en fil med lydopptak for noen sider siden. Innholdet i denne er referert til i italiensk media også. Der bekreftes det at yngste pasient i respirator i Milano er 38 uten annen sykdom 

Da har vi isåfall EN på 38år, ikke en haug med 30 åringer.

Dødsraten for folk under 40 år er fremdeles på 0.2%

 

5e67b19a54f25c32e320ef33.jpg

Endret av Simkin
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Et innspill helt fra sidelinja her. Nå som "apokalypsen" er nær, kanskje flere ser poenget med å gjøre menneskeheten miltiplanetarisk? (Bosette oss på Mars for å redusere sårbarheten av å ha alle eggene i en kurv (alle menneskene på jordkloden))

https://www.spacex.com/mars

Sier du fus?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, pappkake said:

Jeg skal gi deg den når jeg finner den, det var en virolog på Twitter som delte den...

https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

304 smittet i Norge nå.

Minst 8 uten kjent smittevei...

Tiden for "ekstreme" tiltak er NÅ, men det ser ut som om vi bare må sørge for å redde oss selv her...

Det er nok alt alt for sent. Disse 8 har smittet 2-4 hver i snitt. Disse vil smitte videre igjen osv osv. 

Utenkelig at de aller fleste i Norge ikke blir syke nå 

Lenke til kommentar
Camlon skrev (12 minutter siden):

Tallene fra Italia indikerer at de har gitt opp testing, ikke at situasjonen er under kontroll.

166 døde er dobbelt så mye som Wuhan hadde per dag. Italia har derfor minst 100,000 syke.

Du kan ha rett. Det kan også være at de ikke har nok tester eller kapasitet og slikt.

Forøvrig Budeia, du kan sette andre rundt deg i fare, så du bør gå til legen. Om du ikke ønsker det, så sett deg selv i hjemmekarantene i to uker.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Benbjo said:

Italiensk media. Brukeren pappkake linket til en fil med lydopptak for noen sider siden. Innholdet i denne er referert til i italiensk media også. Der bekreftes det at yngste pasient i respirator i Milano er 38 uten annen sykdom 

https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4

Dette er referert til i italiensk media, så det er ekte... det er ikke noe fullverdig "transcript" eller hele lydopptaket som er her dog.

image.thumb.png.398ef61e3a06e55fb58fb16485c208b6.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
3 minutes ago, pappkake said:

Dette er referert til i italiensk media, så det er ekte...

Merkelig argument. Media referer av og til til kilder som ikke stemmer også, kanskje spesielt i krisetider.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...