Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (4 minutter siden):

Dere snakker om at mennesker som meg er egoistiske fordi vi ikke tror/følger alt dette rundt COVID-19. Har dere tenkt på hva alle disse smittevernreglene vil gjøre med barn sin psyke over tid...!!? D

Hvilke smittevernsregler? Vi har ingen smittevernsregler i Norge, kun anbefalinger, som hundretusener gir faen i og som forteller sine barn at det bare er å gi faen i også.

Så hva er det du klager på?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (2 minutter siden):

Jeg var ironisk... Jeg vil ikke ha noe nedstengning.

Ikke jeg heller. Ingen ønsker det. Og hadde flere tatt hensyn til veledning om hvordan man skal håndtere en pandemi så hadde det ikke vært noen grunn til å vurdere det heller. Ting gikk bra de fleste månedene da det så ut til at folk tok dette på alvor men sommervarmen tok knekken på solidariteten og nå gir 95% av det norske folk fullstendig faen med regjeringens velsignelse. Ting gikk bra helt til Erna sa at nå var det fritt frem for å dra til Granka og Svinesund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som kjøpte billige munnbind av Idar Vollvik?

Oops.

https://www.borsen.no/nyheter/ba-idar-vollvik-er-pagrepet/72799741

Sitat

- Jeg kan bekrefte at det er en aksjon i lokalene til Idar Vollvik. Det er munnbind som kan være feilmerket opp mot kvalitet, men det er tidlig i etterforskningen, sier Sigurd Granli, politiadvokat ved økoavsnittet i Vest politidistrikt.

At noen tør å stole på denne konkursrytteren er over min fatteevne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Wheeljack said:

Strent tatt så gikk vel hele dugnaden ut vinduet da titusenvis av folk kunne samles i protest uten at det fikk noen følger - og da tenker jeg nødvendigvis ikke på manglende reaksjoner fra myndighetene, men ingen (påvist) smittespredning som følge av det som skjedde heller.

Dette. Etter det gidder jeg ikke helt bry meg om disse samlings antall reglene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (26 minutter siden):

Strent tatt så gikk vel hele dugnaden ut vinduet da titusenvis av folk kunne samles i protest uten at det fikk noen følger - og da tenker jeg nødvendigvis ikke på manglende reaksjoner fra myndighetene, men ingen (påvist) smittespredning som følge av det som skjedde heller.

Ja, det er godt mulig at denne demonstrasjonen gjorde ubotelig skade på dugnaden vår og at det mentalt innstilte en fra-nå-av-gir-jeg-faen-mentalitet hos en god del. Likevel; demonstrasjonen alene førte ikke til noen virusoppblomstring. Dette var nemlig på et tidspunkt da vi hadde slått ned viruset, grensene til utlandet var stengt og vi var nede i 3 smittede daglig i hele Norge. Den store smellen var den 15.juli da regjeringen tilltot folk å reise til nesten hvorsomhelst i Europa uten karanteneplikt, og det gjorde en del og brakte med seg smitte til tette folkeansamlinger og fester over det ganske land og da var vi i gang igjen og der er vi nå. Siden det norske folk er enkle sjeler ser de heller ikke forskjellen på innendørs og utendørs smitte. Demonstrasjoner er jo utendørs hvor smittefaren er betraktelig mindre enn inne i his og leiligheter hvor dråper flyter lettere, mye alkohold er innvolvert og det pelles på både og det ene og det andre av overflater, totaletter deles etc etc. Men ja, man skal ikke undervurdere den psykologiske effekten av demonstrasjonen. Jeg var irritert på dette bruddet på smittevern men det gjorde ikke at JEG begynte å gi faen fordi jeg tross alt er et empatisk menneske og har eldre familiemedlemmer jeg er glad i som jeg ikke ønsker å påføre noe slikt.

Men det mest utilgivelige Erna & co gjorde var å åpne grensene. Det skal jeg aldri glemme.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
32 minutes ago, 0laf said:

Det er vel ingen som har anbefalt bruk av masker i sitt eget hjem?

Å bruke det utenfor hjemmet er ille nok. Men selv om ikke myndigheten pålegger noe slikt, men kommer mange folk til å gjøre det frivillig ut av frykt. Til vinteren når det er ny influensa sesong, så kommer alt til å bli kalt for COVID-19 - og da påfølgende nye smittevern "råd".

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (20 minutter siden):

Dette. Etter det gidder jeg ikke helt bry meg om disse samlings antall reglene.

Så du driter i om din holdning forårsaker at de svake av oss dør en unødvendoiog død også da. Ja, det er desverre hundretusenvis av slike som deg gående løs i samfunnet og jeg ser dere. Dere skal vite at dere `godt mulig lkan komme til å ha liv på samvittigheten. Fordi andre gir faen og setter liv i fare skal jeg også gjøre det? Hva er dette for slags holdning hos "voksne" mennesker? Er vi en nasjon av barn? Jeg mener, mentalt sett?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 minutter siden):

Men det mest utilgivelige Erna & co gjorde var å åpne grensene. Det skal jeg aldri glemme.

Det er vel komme signal om at dei ikkje hadde så mykje valg, med tanke på å ha eit godt forhold til EU og dermed sikre oss tilgang til vaksine som nettopp blir kjøpt via EU, utan at eg forstår kvifor det er slik.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

Så du driter i om din holdning forårsaker at de svake av oss dør en unødvendoiog død også da. Ja, det er desverre hundretusenvis av slike som deg gående løs i samfunnet og jeg ser dere. Dere skal vite at dere `godt mulig lkan komme til å ha liv på samvittigheten. Fordi andre gir faen og setter liv i fare skal jeg også gjøre det? Hva er dette for slags holdning hos "voksne" mennesker? Er vi en nasjon av barn? Jeg mener, mentalt sett?

Snakk for deg selv. Jeg har ikke vært i noen spesielt store forsamlinger så langt. Men når demonstrasjoner med tusenvis er lov, hvor folk var tett på tett og ingenting spesielt skjedde, ja da ser jeg ikke det gale i at andre samles også. Det blir hyklersk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Snakk for deg selv. Jeg har ikke vært i noen spesielt store forsamlinger så langt. Men når demonstrasjoner med tusenvis er lov, hvor folk var tett på tett og ingenting spesielt skjedde, ja da ser jeg ikke det gale i at andre samles også. Det blir hyklersk. 

Skjønner du forskjellen på sjanse for smitte utendørs og inne i et hus og en leilighet? Den burde være åpenbar selv for de enkleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Snakk for deg selv. Jeg har ikke vært i noen spesielt store forsamlinger så langt. Men når demonstrasjoner med tusenvis er lov, hvor folk var tett på tett og ingenting spesielt skjedde, ja da ser jeg ikke det gale i at andre samles også. Det blir hyklersk. 

Demonstrasjonar med tusenvis var ikkje og er ikkje lov, men er i praksis vanskeleg å forhindre dersom store folkemengder bestemmer seg for å gjennomføre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Skjønner du forskjellen på sjanse for smitte utendørs og inne i et hus og en leilighet? Den burde være åpenbar selv for de enkleste.

Ja, jeg skjønner forskjellen, men flere tusen ute eller 21 stk inne utgjør ikke akkurat stor forskjell. Vi har enda ikke noen stor oppblomstring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...