Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, PingEnt said:

Tror du skal være litt mer ydmyk for hva en lærer igjennom en PhD. Det er en forskerutdannelse. Det er fire år med forksning.

De lærer å lese vitenskapelige artikler, det kan ikke lekmannen, de får også et bredere syn på ting. De forstår hva en dødelighet på 2% faktisk betyr, for eksempel. De forstår hvordan dette sammenliknes med andre utbruddog sykdommer. 

Det er du som tror at utdannede er allvitere som skal være ydmyk. Nå svarer du så raskt at jeg ikke greier å redigere inn biter med nyttige lenker til deg, så her har du dokumentaren jeg sikter til om selve Bill Gates. Anbefales for å åpne litt på perspektivene. Bill Gates har en og annen gang vært utsatt for en del kritikk. Som jo vil være naturlig når noen kommer med store idéer.

Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates

https://www.netflix.com/no-en/title/80184771

 

 

Og her er den jeg absolutt anbefaler folk å ta en titt på sånn utenom:

Pandemic: How to Prevent an Outbreak

https://www.netflix.com/no-en/title/81026143

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Just now, Gouldfan said:

Her er en eldre norsk dame med Corona.

Trude, Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/trude-56-har-fatt-coronaviruset/72219486

Burde intervjuet en mann for å finne ut hvor ille det egentlig er.

Fra spøk til revolver, det passer vel ganske greit med beskrivelsen fra andre land. Tror alle holder pusten (pun intended) og venter og ser hvordan dette utvikler seg etter en uke med sykdommen.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Gouldfan said:

Her er en eldre norsk dame med Corona.

Trude, Dagbladet

https://www.dagbladet.no/nyheter/trude-56-har-fatt-coronaviruset/72219486

Ære være henne for å gå ut offentlig og eksponere seg slik. Modig. Dette kan jo faktisk hjelpe de som har streifet som kontakter med henne som hun evt. selv ikke klarer å huske at hun kan ha møtt.

Og den viktigste kjennsgjerningen deler hun her:

Quote

- Tenk om jeg hadde gått ut i samfunnet og smittet en person som ikke hadde tålt det like godt som meg. Det ville jeg aldri hatt samvittighet til, sier hun.

 

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, PingEnt said:

Burde intervjuet en mann for å finne ut hvor ille det egentlig er.

Fra spøk til revolver, det passer vel ganske greit med beskrivelsen fra andre land. Tror alle holder pusten (pun intended) og venter og ser hvordan dette utvikler seg etter en uke med sykdommen.

Ja, etter alle solemerker kan dette gå fra relativt milde symptomer til kritisk og død på bare få timer. 

Synes også det er litt spesielt å kalle en 56 år gammel dame for "eldre", men det er jo relativt... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quote

alert.png 1st case in Malta: a 12-year-old Italian girl who had returned, via Rome, from a holiday trip with her family in northern Italy on Tuesday. She was in self-quarantine and is now isolated in an infectious diseases unit at Mater Dei Hospital. “The children did not go to school and the parents did not go to work or leave the house. Their contact with other people was minimal” [source]

Quote

A nurse in the US has said she was denied a coronavirus test despite being sick, throwing a spotlight on claims the nation’s response is shambolic.

A nurse in the United States, who is sick and in isolation, has made explosive claims that she was denied a coronavirus test because health authorities didn’t believe she had the infection. That’s despite massive shortfalls in protective equipment for medical personnel.

..

En annen dame

309d238d2bbf32b5dbcf71aef0d01651?width=6

Industrial Hygienist for National Nurses United Jane Thomason holds up the survey which found the vast majority of US hospitals were unprepared for the coronavirus. Picture: AFP ==Source:AFP

https://www.news.com.au/lifestyle/health/health-problems/us-hospitals-shockingly-unprepared-for-coronavirus-new-report-reveals/news-story/387c12bbcdcede8a75a3aa2cfcc42165

 

 

Quote

ELON MUSK has been savaged on Twitter for calling the coronavirus panic ‘dumb' on Twitter.

..

‘Deaths are happening!’

Ok, det var vel tatt ut av kontekst dessverre:

“concern is real, the virus is real and spreading. Deaths are happening.

https://www.express.co.uk/news/world/1252053/Coronavirus-latest-news-Elon-Musk-twitter-reaction-NASA-US-death-toll-cases-epidemic

 

Video med Dr. Zoe Williams, obs! 15. februar perspektiv

https://www.express.co.uk/life-style/health/1231759/coronavirus-latest-china-wuhan-virus-outbreak-uk-itv-the-morning-dr-zoe-williams

 

Blodferskt av 7. mars, Storbritannia

Quote

Sports authorities and broadcasters have been called to a meeting with the Government on Monday to discuss how to deal with coronavirus.

https://www.express.co.uk/sport/football/1251997/Government-Coronavirus-Masterplan-Sports-Authorities-Broadcasters-Premier-League

 

Storbritannia, Liverpool

Quote

Liverpool hospital coronavirus alert: Desperate hunt for 115 people exposed to patient

https://www.express.co.uk/news/uk/1252097/coronavirus-liverpool-hospital-broadgreen-hospital-uk-coronavirus-outbreak-latest

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bill Gates har kompetanse innen området fordi han har finansiert ganske mange vaksine-programmer opp i gjennom årene (som Polio, malaria og slikt). Han vet garantert mer om prosessen med å lage en vaksine enn noen phd, men mindre den phd'en har en spesialitet i å det å utvikle vaksiner eller lignende.

Når det gjelder covid-19 spesielt og vaksine der, så er det snakk om en håndfull personer med kompetanse. Som i Moderne, CureVac og slike. For andre er det vanskelig å ha en kompetanse innen det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Just now, Sandy Koufax said:

Bill Gates har kompetanse innen området fordi han har finansiert ganske mange vaksine-programmer opp i gjennom årene (som Polio, malaria og slikt). Han vet garantert mer om prosessen med å lage en vaksine enn noen phd, men mindre den phd'en har en spesialitet i å det å utvikle vaksiner eller lignende.

Når det gjelder covid-19 spesielt og vaksine der, så er det snakk om en håndfull personer med kompetanse. Som i Moderne, CureVac og slike. For andre er det vanskelig å ha en kompetanse innen det.

Nå mente jeg akkurat folk med PhD i relevant fagfelt, og der vil jeg si at Bill Gates ikke har noe å stille opp med.

Lenke til kommentar

Kan dette være årsaken bak at menn dør lettere av coronavirus også?

Quote

Their research builds upon the “unguarded ‘X’ hypothesis” which proposed that one “X” can serve as a buffer against disease.

In fact, the study reported that women live, on average, 21 percent longer than men.

“These findings are a crucial step in uncovering the underlying mechanisms affecting longevity, which could point to pathways for extending life,” according to the researchers.

In their study, scientists from the University of New South Wales gathered data on the sex chromosomes and lifespan of 229 species, including insects, fish and mammals.

https://www.express.co.uk/life-style/health/1251201/how-to-live-longer-women-men-chromosomes-sex-genes

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, PingEnt said:

Nå mente jeg akkurat folk med PhD i relevant fagfelt, og der vil jeg si at Bill Gates ikke har noe å stille opp med.

Du stiller jo helt bak mål her PingEnt. Du forstår deg jo ikke på simple "business approaches". Bill Gates profiterer på sin dedikasjon og interesse hvor han setter seg dypt inn i tingenes tilstand. Han er en iverksetter (gründer) type menneske og oppnår resultater basert på sin iver og sin pengebeholdning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, G said:

Du stiller jo helt bak mål her PingEnt. Du forstår deg jo ikke på simple "business approaches". Bill Gates profiterer på sin dedikasjon og interesse hvor han setter seg dypt inn i tingenes tilstand. Han er en iverksetter (gründer) type menneske og oppnår resultater basert på sin iver og sin pengebeholdning.

Han hører på sine rådgivere som hører på andre igjen. Han har også tatt businessbeslutninger som har slått feil. Å se på ham som en ufeilbarlig allvitende gud fordi han har gjort det godt i business virker ikke så smart.

Jeg sier ikke at han tar feil. Jeg sier det er ganske irrelevant hva han mener fra eller til.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, PingEnt said:

Han hører på sine rådgivere som hører på andre igjen. Han har også tatt businessbeslutninger som har slått feil. Å se på ham som en ufeilbarlig allvitende gud fordi han har gjort det godt i business virker ikke så smart.

Jeg sier ikke at han tar feil. Jeg sier det er ganske irrelevant hva han mener fra eller til.

Han har da studert tingenes tilstand med sykdommer, vaksiner og kan dette faget pandemier inn og ut. Han kan man stole på at har mer vett i skallen enn simple statsledere ihvertfall.

Gidder du å ofre en time eller tre på å studere de to dokumentarene jeg anbefalte den ene om pandemi, den andre om Bill Gates?

Selvsagt hører han på sine rådgivere som hører på andre igjen, men det er ikke kun sånn med Bill Gates. Han dedikerer seg virkelig til det han skal iverksette. Han ønsker ikke å feile, det er vel en av motivatorene. Samtidig er han en filantrop som ønsker verden det beste.

Definisjon:

Quote

Personer som bedriver filantropi kalles filantrop. En filantrop er altså både en som gir av sine finansielle midler og en som gir av sin tid og kompetanse, gjerne til veldedige saker eller organisasjoner.

Den kompetansen han mangler, den gjør han sitt ytterste for å tilegne seg. Det er vel også det viktigste budskapet som dokumentaren forsøker å lære oss om hvem Bill Gates er.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ego på sitte verste i sporten :lol::scared:

Quote

Lagene i NBA, Nord-Amerikas største basketballiga, har fått beskjed om å forberede seg til kamper uten tilskuere på grunn av koronaviruset. Superstjernen LeBron James er helt uenig.

Ligaledelsen ba lagene om å legge planer dersom virusutbruddet skulle kreve tomme arenaer også i USA. Det ble sendt ut en detaljert liste med punkter som skulle forberedes.

– Det er umulig. Jeg spiller ikke dersom jeg kommer til en hall uten fans. Jeg har aldri spilt i en tom arena, sa James på spørsmål om mulige kamper uten tilskuere.

(NTB)

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I henhold til det dere har skrevet tidligere, mener dere at Ravndal vil få lungebetennelse om ca 8 dager? 

Eldre mennesker mener jeg er mellom 65 og 85, gamle mennesker er mellom 85-130. Men "gammel" er visst ikke lov å bruke lenger.

Island vedtar ganske lett å stenge ned turistattraksjoner o.l (det juvet der Bieber spilte inn en musikkvideo ble stengt for turister etterpå). Fordi de kan stenge øya fysisk, og fordi det ligger i kulturen deres.

Til sammenligning tror jeg ikke Norge har stengt noen turistattraksjoner tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det uansett kun tiden som kan vise Budeia, om Ravndal får lungebetennelse eller ikke. Men, ja hun kan komme ut frisk uten de store plagene også. Man bør ihvertfall kunne forvente dette. Dette er tross alt kun et enkeltindivid oppi denne pandemien.

Gud bedre hvor trege nordmenn er:

Quote

30 millioner friske kroner til forskning på korona

Forskningsrådet hasteutlyser inntil 30 millioner kroner til forskning på koronaviruset.

Administrerende direktør i Forskningsrådet John-Arne Røttingen sier vi mangler mye kunnskap om det nye koronaviruset.

– Vi vet blant annet ikke hvor smittsomt viruset egentlig er, hva som bidrar til spredning, hvilke risikofaktorer som påvirker spredning og sykelighet og hvor alvorlig infeksjonen er. Derfor trenger vi forskning som gir oss nødvendig kunnskap for å håndtere dette viruset på best mulig måte, sier Røttingen i en pressemelding.

Forskerne har frist til å melde sin interesse innen 16. mars. Frist for å sende full søknad er 31. mars.

(NTB)

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Så kommer søknadsbehandlingen oppå dette, og selvsagt tiden det tar å forske på det sånn helt utenom.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Han har da studert tingenes tilstand med sykdommer, vaksiner og kan dette faget pandemier inn og ut. Han kan man stole på at har mer vett i skallen enn simple statsledere ihvertfall.

"Men de aller fleste som eks. Bill Gates og mange med ham har vært klare på at det kan være eks. virus som tar knekken på oss til slutt."

At det KAN være at "et virus" tar knekken på oss til slutt er det vel ingen som gidder å være uenige i? Gates har da ikke påstått at det skulle være dette viruset her. Det KAN være at en meteor vil ta livet av oss også.

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
4 minutes ago, G said:

Det er det uansett kun tiden som kan vise Budeia, om Ravndal får lungebetennelse eller ikke. Men, ja hun kan komme ut frisk uten de store plagene også. Man bør ihvertfall kunne forvente dette. Dette er tross alt kun et enkeltindivid oppi denne pandemien.

Gud bedre hvor trege nordmenn er:

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Hvis du mener dette er tregt har du absolutt ingen anelse om vanlige tidsaspekt ved forskningssøknader. Dette tar tid.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...