Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjaevert skrev (33 minutter siden):

Ah, jeg er 15.30 så får håpe det ikke er altfor mange imellom. Min sier Mars ?

Mars?? 

Jøss...så lang tid vil det vel ikke ta. Da må dem ha noe sinnsykt med bestillinger. Og det kan jo hende...

Nei da ville jeg campet utenfor Elkjøp på lansering om jeg var deg.

EDIT: Sjekket et par andre plasser og Mars ble nevnt der også. Men det kan vel ikke stemme..

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
10 minutes ago, LarZen said:

Mars?? 

Jøss...så lang tid vil det vel ikke ta. Da må dem ha noe sinnsykt med bestillinger. Og det kan jo hende...

Nei da ville jeg campet utenfor Elkjøp på lansering om jeg var deg.

Ja står 3.Mars, men regner med(virker som) de har satt på Mars på alle som ikke får til release da de ikke vet hvor mye konsoller de får inn utover det(?)

Lenke til kommentar

jeg har forhåndsbestilling av ps5 type 22 april. 

har også en på den nye xboxen ... men jeg skal ikke ha begge to. det blir for dyrt. 

Jeg har kjørt slik:

ps1

ps2

xbox 360

ps4 

altså hoppet over ps3 og hadde xbox da. Jeg er egentlig fornøyd med den ene og den andre. Men føler ps ligger en del foran nå. Både med tek og ett nye funksjoner som sikkert kommer etterhvert. Det som er negativt denne gang, er at ps5 ser ikke ut. 

Hva er de store viktige grunnene til at dere gir for ps5 og ikke konkurenten? 

Det virker jo som at mange er villige til å vente til utpå nyåret for en ps5 kontra bare få seg en Xbox ved lansering. 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (På 22.9.2020 den 14.13):

Ein foretnings ide om å kjøpe eit selskap for 70 milliarder, bruke 2-3 milliarder kroner på å utvikle spel, for så å legge det til eit bibliotek som 1 av 200 spel i ein abbonent tjeneste for 150 kroner månaden, gjer absolutt ingen meining. 

Joda, dette kan så absolutt gi mening. Se for deg at Microsoft f.eks. kommer opp i 100 millioner som betaler for denne tjenesten. De har 15 millioner nå og sikter temmelig sikkert mye høyere...veldig mye høyere. Personlig tror jeg Game Pass i veldig stor grad er fremtiden for spill, hvor man håndplukker noen få spill man kjøper, og resten får man som en del av denne type tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (41 minutter siden):

Hva er de store viktige grunnene til at dere gir for ps5 og ikke konkurenten? 

Jeg har hatt PS1 - PS2 - Xbox 360 - PS3 - PS4 - PS4 Pro og går for PS5 fordi eksklusivene er mer tiltalende (God of War, Spiderman og Gran Turismo), men også fordi de aller fleste vennene mine har det, og nå skaffer de få som hadde Xbox seg PS5 istedet.

xbox vant meg over pga Forza den gang da, men jeg savnet å spille med kompiser.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (2 minutter siden):

Komplett skal fortsatt ha 9990 kr for konsollen på min bestilling. Så da blir jeg i hvert fall å kansellere fra grådige komplett. Får den sikkert på finn for mindre enn det på lanseringsdagen. 

De kan aldri i verden ta ti lapper fra oss som forhåndsbestilte mens andre får den billigere. så summen din vil forandre seg før den sendes ut haha :)

Lenke til kommentar
3 hours ago, Smultring77 said:

 

Hva er de store viktige grunnene til at dere gir for ps5 og ikke konkurenten? 

Det virker jo som at mange er villige til å vente til utpå nyåret for en ps5 kontra bare få seg en Xbox ved lansering. 

jeg vil si det spørs på åssen spill du spiller og liker, playstation har hatt de beste spillene og xbox trenger å vise at dem har blitt bedre for dem manglet veldig på den fronten men de har kjøpt masse studioer og viser at dem vil forbedre seg.

men for min del skal jeg ha begge deler. spesielt fordi gamepass har så utrolig bra verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (7 timer siden):

Komplett skal fortsatt ha 9990 kr for konsollen på min bestilling. Så da blir jeg i hvert fall å kansellere fra grådige komplett. Får den sikkert på finn for mindre enn det på lanseringsdagen. 

Prisen vil endre seg så fort de har fått inn produktet på din bestillingsordre. 

Lenke til kommentar
Heales skrev (8 timer siden):

Joda, dette kan så absolutt gi mening. Se for deg at Microsoft f.eks. kommer opp i 100 millioner som betaler for denne tjenesten. De har 15 millioner nå og sikter temmelig sikkert mye høyere...veldig mye høyere. Personlig tror jeg Game Pass i veldig stor grad er fremtiden for spill, hvor man håndplukker noen få spill man kjøper, og resten får man som en del av denne type tjenester.

Kvifor håndplukke nåken få spel man kjøper? Kan ikkje dei være ein del av tjenesten?

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (9 timer siden):

jeg har forhåndsbestilling av ps5 type 22 april. 

har også en på den nye xboxen ... men jeg skal ikke ha begge to. det blir for dyrt. 

Jeg har kjørt slik:

ps1

ps2

xbox 360

ps4 

altså hoppet over ps3 og hadde xbox da. Jeg er egentlig fornøyd med den ene og den andre. Men føler ps ligger en del foran nå. Både med tek og ett nye funksjoner som sikkert kommer etterhvert. Det som er negativt denne gang, er at ps5 ser ikke ut. 

Hva er de store viktige grunnene til at dere gir for ps5 og ikke konkurenten? 

Det virker jo som at mange er villige til å vente til utpå nyåret for en ps5 kontra bare få seg en Xbox ved lansering. 

Hadde jeg ikke hatt PC og alle spill var cross-platform uansett så hadde jeg valgt Xbox lett. Alltid likt Xbox mer, men føler at Xbox er litt mer for de game-nerdene. Er du en sånn "nei jeg spiller ikke så mye. Litt Fifa og COD" så kjøper du Playstation, og siden 90% av mine venner er slike så skal jeg få spilt sammen med de må jeg kjøpe Playstation. Må også sies at PS har de beste ekslusive samt når du eier en gaming-PC er det ikke noe poeng med en Xbox

Lenke til kommentar
OrangeGiraffe skrev (8 timer siden):

Det er DU som er trollet her. Jeg støtter Merko fullt ut. Man bør aldri idiotsikre alt her i denne verden, for da oppfordrer man verden til å gi opp, altså gjøre ingenting for å øke sitt eget forståelsesnivå. Du er som et lite barn som roper: Mamma mamma jeg vil ha is! Nå sitter du og spammer hele tråden med all gneldringen din, og det helt latterlig å høre på.

Det blir for mye å skrive om her. Ditt forståelsesnivå er for lavt, altså du har latt deg lure, og det er kun DITT eget ansvar. Punktum. Du må gjerne gi tilbakemelding på din klage til den ene eller andre instansen, men jeg vet allerede hvilken handlingskraft som kommer til å bli benyttet...

Dine unnskyldninger kan du legge igjen på din egen dørstokk, da det finnes ingen gode i denne verden. Ingen.

Beklager, men vi har et lovverk i Norge som forbyr villedende reklame. Av den grunn har jeg tiltro til norske butikker, for jeg har en forventning om at jeg ikke blir lurt.

Komplett.no har utnyttet situasjonen. De har sørget for å få masse kunder som ellers ville handlet hos Elkjøp, Power osv. ved å åpne for forhåndsbestilling tidlig, når de åpenbart ikke har hatt belegg for å dekke forhåndsbestillingene som kom hele den første dagen engang.

Jeg vil ikke leve i et anarkistisk samfunn der butikker så godt de kan forsøker å lure kundene sine. Jeg vil leve i et samfunn der jeg kan stole på butikkene, slik at jeg med glede gir dem pengene mine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For de som er interessert i litt mer tekniske saker :)

How Oodle Kraken and Oodle Texture supercharge the IO system of the Sony PS5

https://cbloomrants.blogspot.com/2020/09/how-oodle-kraken-and-oodle-texture.html?m=1

Quote

The combination of Oodle Texture and Kraken can give very large gains in compression ratio. For example on a texture set from a recent game :

 

Zip  1.64 to 1
Kraken  1.82 to 1
 
Zip + Oodle Texture  2.69 to 1
Kraken + Oodle Texture  3.16 to 1

Kraken plus Oodle Texture gets nearly double the compression of Zip alone on this texture set

 

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at de enorme ventetidene? Komponentene (unntatt SSDen) er jo rimelig hyllevare og chassiet er jo rimelig enkelt å stanse ut i høyt tempo. Pakkemaskiner er jo heller ikke noe high tech flaskehals og skip/fly finnes det jo nok av. De kan jo ha produsert millioner av PS5 i månedsvis før slippdatoen.

Så hvor er flaskehalsen? De kan jo ikke skylde på overveldende mange bestillinger, for dette har de jo vært gjennom X antall ganger før.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Simen1 said:

Hva er grunnen til at de enorme ventetidene? Komponentene (unntatt SSDen) er jo rimelig hyllevare og chassiet er jo rimelig enkelt å stanse ut i høyt tempo. Pakkemaskiner er jo heller ikke noe high tech flaskehals og skip/fly finnes det jo nok av. De kan jo ha produsert millioner av PS5 i månedsvis før slippdatoen.

Så hvor er flaskehalsen? De kan jo ikke skylde på overveldende mange bestillinger, for dette har de jo vært gjennom X antall ganger før.

Er rykter at de sliter med yields og har måttet gjøre maskinvare endringer som har gjort at de ligger på etterskudd siden de startet produksjonen i august.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...