Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Akselsen skrev (3 minutter siden):

Hvordan får jeg sjekket hvilke eventuelle problemer fra Lenovo som er i bakgrunn? Som sagt - jeg er veldig uviten på denne slags. 

Åpne task manager (CTRL+SHIFT+ESC), utvid til flere detaljer, se etter alt som har med Lenovo og/eller RGB å gjøre.

Hvis McAfee er kjørende bør du avinstallere den søpla og reboote.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, N o r e n g said:

Åpne task manager (CTRL+SHIFT+ESC), utvid til flere detaljer, se etter alt som har med Lenovo og/eller RGB å gjøre.

Hvis McAfee er kjørende bør du avinstallere den søpla og reboote.

https://www.userbenchmark.com/UserRun/41092495

Her er Benchmark etter det du skrev over er gjort. McAfee er avinstallert, PC er rebootet og alle Lenovo-programmer er avsluttet i Task Manager. Fantes ikke noe som inneholdt "RGB". 

Lenke til kommentar
Akselsen skrev (23 minutter siden):

https://www.userbenchmark.com/UserRun/41092495

Her er Benchmark etter det du skrev over er gjort. McAfee er avinstallert, PC er rebootet og alle Lenovo-programmer er avsluttet i Task Manager. Fantes ikke noe som inneholdt "RGB". 

Nå har jeg aldri brukt userbenchmark før men den rapporterer turbo 4.05Ghz som hører veldig lavt ut. 

Jeg ville ha lastet ned HWinfo og Cinebench for å sjekke om du kan ha problemer med throttling pga varme.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Dragonlove said:

Var å hentet meg ett asus geforce rtx 3090 tuf oc gaming i dag å lurer på å sette det inn i gaming riggen, etter at jeg sendte Suprimen i retur til Komplett, ser av reviews så er det ett potent kort iallefall, noen som har erfaringer med disse?

Er jo et av de bedre korta rent kjølemessig, så absoulutt noe å ha kjørende på luft :) Er jo en grunn for at RUF 3080/3090 er særdeles poppiss :)

Lenke til kommentar

Alle mine 3080-kort fra ASUS har fått svekket kjøling etter en måneds bruk. Minnetemperatur er gått fra nedre 90-tall til 108-112. 9X celcius var med viftene på 50-70%. 110-112 er med viftene på 100%.

Før: Legg merke til høyere GPU temperatur pga lavere turtall på vifter.image.png.685e6f686327418d3e8a89cbc1bf12d0.png

Nå: Legg merke til lavere GPU-temperatur på grunn av høyere turtall på vifter.image.png.cb3fedc091104c45c0e2d7c1de826bc0.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du når høy nok minnetemperatur i spill til at padsene går i oppløsning.

Dette hadde vær ramaskrik hvis det ikke var ekstremt treg levering / RMA. Folk utbedrer selv i stedet for å returnere kortene.

Quote

Ramaskrik er høye klagerop og bitter klage, eller en storm av misnøye og voldsom protest. Uttrykket stammer fra profeten Jeremia i Tanakh, den hebraiske bibelen som tilsvarer Det gamle testamentet.

Det kan godt hende at det kan gå bra for noen. Det jeg sier er vær motivert til eventuelt å bytte pads hvis du kjøper et kort.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...