Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Theo343 said:

Teit. La gjerne de dyreste kortene som 3090, Titan og Quadro cryptomine etter hjertens lyst.

EDIT:
Ah, det er snakk om "NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti teased with 12GB RAM", vel da er jeg tilhenger av å hindre mining.

Men 3080Ti 12GB kommer til å få en fin 3090 lanseringspris tenker jeg. 15-18k.

 

Sikkert samme verdiløse sperre som det er på 3060

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, MariusJS said:

Sikkert samme verdiløse sperre som det er på 3060

Alt av Bios og Driver sperrer kan omgås etterhvert. Men det er litt som DRM, det har en preventiv effekt i starten som også er det ønskede. 

Men her gjelder det bare Eth som nesten blir diskriminerende 😛

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Mumriken said:

Nope, vi må bruke en annen vendors bios med høyere PT eller shunt modde

Kom på det akkurat når jeg skrev. Men var det ikke snakk om 1000W bioser da? Fra Kingpin eller lignende? Eller har han mulighet til å signere de?

Så i praksis kunne Nvidia sperret for cryptomining via Bios ved å detektere og senke ytelsen i såpass lang tid fremover at kortene blir uinteressant for minere?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Mumriken said:

Om Nvidia er duche nok så er den sperra ekstremt vanskelig å komme rundt

Det tok noen år å komme rundt sperra til PS3 og personlig skulle jeg gjerne sett en slik sperre i et knippe 3000 kort. 3060Ti, 3070, 3080 og 3080Ti evt. Super varianter som måtte komme av de samme.

Da kommer først kortene gamerne til gode og når sperra blir knekt om 2-3 år så kan de selges til minere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Det tok noen år å komme rundt sperra til PS3 og personlig skulle jeg gjerne sett en slik sperre i et knippe 3000 kort. 3060Ti, 3070, 3080 og 3080Ti evt. Super varianter som måtte komme av de samme.

Tror ikke det er pga mangel på innsats. Mange "forum" har prøvd seg på pascal, touring og ampere uten nytte

Lenke til kommentar
Just now, Mumriken said:

Tror ikke det er pga mangel på innsats. Mange "forum" har prøvd seg på pascal, touring og ampere uten nytte

Så Nvidia kunne hindret at de mest populære gaming kortene gikk til minere. Vel da kunne de gjort det slik at de bare slapp en bios som åpnet for mining 2 år etter lansering.

Lenke til kommentar
Just now, Mumriken said:

Jepp, det er slik dem segmenterer gamingkort, prokort og nå miningkort

Bare at de i praksis ikke har gjort det. Kun sperret ETH på 3060. Hadde de ennå gjort det for samtlige 3060Ti-3080 i det minste siden september.

Men lever i håpet at de vil gjøre det fremover, også for 4000 serien fra dag 1.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

Men lever i håpet at de vil gjøre det fremover, også for 4000 serien fra dag 1.

Ser i kula mi at ALLE nye gamingkort som kommer fremover vil ha denne sperren
Har litt angst for at de nye biosene med BAR support kan ha denne sperren på eksisterende kort

Endret av Mumriken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/3/2021 at 10:20 PM, Mala said:

Og jeg tviholder fortsatt på én monitor oppsett 😅😂 Eller..har en HDMI-kabel til 65" OLED'en da, men det teller ikke.

Samme her, ikke hatt noe annet selv hjemme heller, bare på jobben.

Men etter vi har flyttet, og jeg har mer plass enn et lite kott, som jeg deler med et fryseskap ++++, å regner jeg med det blir 2 skjerm oppsett. Håper bare det ikke blir problemer med det.....er skeptisk.... (g-sync, vrr, hertz problemer, kompatibilitet mellom forskjellige skjermer/teknologier etc etc)...

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (På 5.3.2021 den 11.19):

Ser i kula mi at ALLE nye gamingkort som kommer fremover vil ha denne sperren
Har litt angst for at de nye biosene med BAR support kan ha denne sperren på eksisterende kort

Her tror jeg du er inne på noe viktig! Ser noen rapporerer om elendig hashrate etter å ha aktivert BAR. Blir en hard trade da, 0-15% bedre ytelse i spill vs 50% dårligere hashrate 😕

Lenke til kommentar
2 hours ago, Cowboystrekk said:

Ser noen rapporerer om elendig hashrate etter å ha aktivert BAR.

Fryktet det ja! Blir et tøft valg siden alle spill maskinene hjemme(bortsett fra den i stuen) står og miner når de ikke blir brukt til spill

EDIT: På strix er dette strengt tatt et kjeeempe problem, men irriterende likevel.
Workaround: Flash bar support på feks silent bios og restart

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
On 3/5/2021 at 10:43 AM, Theo343 said:

Teit. La gjerne de dyreste kortene som 3090, Titan og Quadro cryptomine etter hjertens lyst.

EDIT:
Ah, det er snakk om "NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti teased with 12GB RAM", vel da er jeg tilhenger av å hindre mining.

Men 3080Ti 12GB kommer til å få en fin 3090 lanseringspris tenker jeg. 15-18k.

 

Så du har ingen tro på at en som spiller vil ha gratis kort ved å mine de 16 timene i døgnet han ikke spiller?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...