Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn bare fordi jeg er lat og ikke sjekker dette selv - er det noen som har sett en oversikt over den fysiske lengden til de forskjellige 3080-modellene?

Jeg må jo enten ha nytt kabinett, eller ta vekk en frontvifte for å få plass til MSI sitt TrioX (mangler 1,5cm... i mitt FD MiniC TG-kabinett) :p

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (Akkurat nå):

Sånn bare fordi jeg er lat og ikke sjekker dette selv - er det noen som har sett en oversikt over den fysiske lengden til de forskjellige 3080-modellene?

Jeg må jo enten ha nytt kabinett, eller ta vekk en frontvifte for å få plass til MSI sitt TrioX (mangler 1,5cm... i mitt FD MiniC TG-kabinett) :p

Det varierer nå stort. MSI Ventus og Asus TUF sniker seg innenfor min begrensning på 315 mm i hvert fall. Zotac er 317,8 mm ...

Lenke til kommentar
Kyrre S. skrev (47 minutter siden):

TUF kan bli et bra kjøp. Disse kortene (TUF serien) har fått en del slakt i det siste (5700XT), men Asus BØR ha fått kjevla ut feilene med disse kjølerene nå. 

At Asus er så sykt bra er ikke helt riktig. De har hatt en del rasskjølere på skjermkort de også. 

Dette er et spørsmål jeg har googlet meg ihjel uten å finne svar på siste uken. Noen ide om forskjellene mellom tuf, zotac sitt trinity kort og ventus 3 fra msi? Hvordan vil en rangere disse «billigvariantene» dersom man vil bruke kortet med kjøleren som leveres? (Er i utgangspunktet alltid fornøyd med asus men blir litt «redd» når jeg ser hva de gjorde med 5700xt sin TUF utgave...

Lenke til kommentar
Conkey skrev (1 minutt siden):

Dette er et spørsmål jeg har googlet meg ihjel uten å finne svar på siste uken. Noen ide om forskjellene mellom tuf, zotac sitt trinity kort og ventus 3 fra msi? Hvordan vil en rangere disse «billigvariantene» dersom man vil bruke kortet med kjøleren som leveres? (Er i utgangspunktet alltid fornøyd med asus men blir litt «redd» når jeg ser hva de gjorde med 5700xt sin TUF utgave...

Vil tippe de ikke er interessert i å gjenta flausen med 5700XT (som nå er løst, med skruetrykk som Asus mente at AMD ikke hadde fortalt dem om). Men selvfølgelig, vanskelig å vite uten en review. 

Er ikke bestemt selv. På den ene sida så er ikke et Gaming X Trio så alt for dyrt, men samtidig, et TUF burde være bra nok. Så har man FE, men må risikere å deale med Digital River... Blir spennende å se hva man ender opp med på torsdag :D

Mistenker at det blir litt det man faktisk klarer å få tak som vil være det man ender opp med å kjøpe ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Conkey skrev (1 minutt siden):

Dette er et spørsmål jeg har googlet meg ihjel uten å finne svar på siste uken. Noen ide om forskjellene mellom tuf, zotac sitt trinity kort og ventus 3 fra msi? Hvordan vil en rangere disse «billigvariantene» dersom man vil bruke kortet med kjøleren som leveres? (Er i utgangspunktet alltid fornøyd med asus men blir litt «redd» når jeg ser hva de gjorde med 5700xt sin TUF utgave...

Jeg setter MSI og Zotac likt på utseende men MSI vinner på størrelse. Zotac er litt for lang.

Asus TUF synes jeg ser stygg ut rett og slett.

Problemet er at MSI Ventus ser litt dyrere ut. Komplett har kun lagt inn OC-versjonen i sortimentet og Proshop tar godt betalt for begge varianter. Finnes den til 8000 noe sted?

Lenke til kommentar

Denne gangen er det en monteringsbrakett på andre siden av kortet for å opprettholde trykk mot GPUen, og minnebrikkene må ha kjøling ettersom GDDR6X ser ut til å trekke ganske mye strøm, VRM-seksjonen vil uansett være kjølig. Det eneste det vil være mulig å "feile på" kjølemessig må vel da være støy, så jeg hadde ikke bekymret meg veldig for kjøling i denne omgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asus har som sagt laga møkkakjølere før. Var det ikke strix på Vega 56 som ikke engang var nær vrm? Kan ikke huske helt.. Men mener de klaska på en kjøler fra et helt anna kort. De er vel feite og late de også noen ganger, som alle andre.. Eller kanskje de bare hater Amd ?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Sitat

Vi får ikke gitt kode her direkte ettersom du har rabatt gyldig allerede som ligger til 23.09.2020
Fint om du kommer tilbake her per epost når rabatten din har utløpt så skal vi få sjekket ytterligere :)
Bare ta å besvare denne eposten her da, så kommer den direkte tilbake til meg. 

Kan se ut som Komplett er behjelpelig med rabattkode til 3090 da min går ut 23 hvor kortet lanseres 24.. :D 

Det kan jo fort bli dyrt. + i boka til komplett for god service dersom det blir tilfellet!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Grankongla skrev (56 minutter siden):

Jeg setter MSI og Zotac likt på utseende men MSI vinner på størrelse. Zotac er litt for lang.

Asus TUF synes jeg ser stygg ut rett og slett.

Problemet er at MSI Ventus ser litt dyrere ut. Komplett har kun lagt inn OC-versjonen i sortimentet og Proshop tar godt betalt for begge varianter. Finnes den til 8000 noe sted?

om man ser bort fra utseende har en tro på tuf opp mot de andre variantene til 8000.-?

Spekulasjon Ift kvalitetsforskjeller/støy? 

Ventus til 8000 https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/215406/msi-geforce-rtx-3080-10gb-ventus-3x-oc

Endret av Conkey
Lenke til kommentar
Grankongla skrev (1 time siden):

Jeg setter MSI og Zotac likt på utseende men MSI vinner på størrelse. Zotac er litt for lang.

Asus TUF synes jeg ser stygg ut rett og slett.

Problemet er at MSI Ventus ser litt dyrere ut. Komplett har kun lagt inn OC-versjonen i sortimentet og Proshop tar godt betalt for begge varianter. Finnes den til 8000 noe sted?

https://www.proshop.no/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3080-Ventus-3X-OC-10GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort/2876879

Tilbuds pris på 7999 for Ventus OC 

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt litt på, hvor mye minne trenger man egentlig for tiden? Ser jo folk er litt misfornøyd med "bare" 10 GB på 3080 men burde ikke 10GB GDDR6X være ganske plenty egentlig? I hvert fall til 1440p?

Om det er sannsynlig at 10 GB er litt lite for fremtiden kunne jeg nemlig godt finne på å ta til takke med 3070 nå og heller oppgradere raskere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Teodor1979 said:

Haha ? Nei det var jo ikke noe hyggelig opplevelse, men som folk sier her, så er jo kredittkort med forsikring selvfølgelig en mulighet. Det var jo det som reddet meg. Personlig kommer jeg aldri til å handle noen annen plass en norske nettbutikker, men det skal vel kanskje litt til at noen er like uheldige som jeg var. Bare synd at man må forholde seg til dem om det skulle oppstå en garantisak etter tid også :(

Kan en tippe på at en utro tjener i Digital River-opplegget ønsket seg skjermkortet selv? Bare å kjøpe toner og sende feil vare for "han"..

Sykt at de ikke var villige nok til å rydde opp i galskapen sin. Nvidia er sikkert vanskelige å få meddelt problemet, eller de gir kanskje bare faen. Har selv opplevd utro tjener (regelrett tyveri) på baggasjehåndtering når ute å reiser mellom en utenlands og to norske flyplasser. Så da må jo innsjekket baggasje skannes fra avreiseland, men også på Gardermoen når en kommer hjem og skal videre med fly til Stavanger. Vanskelig å si sikkert, men antar at nordmenn er mer uærlige enn folk i det utenlandske landet. På tross av at vi har mindre korrupsjon i Norge. Kan rett og slett ikke vite ting sikkert. Men at det må ha vært en utro tjener er helt sikkert, for vi stod parat klar til å få tak i baggasje uten noen ekstrarunder på hentebåndet ved Gardermoen.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...