Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Emile the rat said:

Ja uff, derfor man aldri skal bruke younoob som kilde.

Om Moors Law is Dead faktisk tror dette, så plasserer jeg han i samme bås som flat earthere og antivaxxere ? 

Problemet er jo at det han sa var "compelling" da. Vil alltid være lett å la seg lure, dersom noen driver å konstruerer noe som presenteres overbevisende nok. Det er jo ikke noe i veien for at Nvidia kan tenkes å oppføre seg som beskrevet. Men, man vet jo ikke sikkert noe enda.

Rykte 5 timer siden på wccftech:

Quote

NVIDIA Quadro RTX (Ampere) To Feature The Full Fat GA102 GPU With Over 10,000 Cores & 48 GB of GDDR6 Memory

Quote

The specifications list down 10752 CUDA Cores which are arranged in 84 SMs. This is the full-fat Ampere GA102 GPU we are looking at which should be faster than the GeForce RTX 3090 since it packs 2% more cores however it would mostly depend on the clock speeds the card runs at. The Quadro RTX A6000 operates at a boost clock of 1860 MHz which should equal around 40 TFLOPs of Compute horsepower.

Quote

In terms of memory, the card will feature a total of 48 GB of GDDR6 memory running across a 384-bit wide bus interface. This should equal a total bandwidth of 768 GB/s. Now the bandwidth is still lower than the NVIDIA GeForce RTX 3090 which should be hitting almost 936 GB/s since it utilizes GDDR6X memory dies. It is definitely an interesting choice and could mean that we might end up seeing the GDDR6X implementation next year with a higher-end Quadro SKU since higher-density GDDR6X chips will be going in mass production in early 2021. There are also talks about a new Titan variant coming soon but we don't have any specifics.

https://wccftech.com/nvidia-quadro-rtx-ampere-feature-full-fat-ga102-gpu-over-10000-cores-48-gb-memory/

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mala skrev (6 timer siden):

Flere påminnelser nå om denne affæren her, så tror jeg ikke vi ser Teodor her inne, noensinne igjen ?

Haha ? Nei det var jo ikke noe hyggelig opplevelse, men som folk sier her, så er jo kredittkort med forsikring selvfølgelig en mulighet. Det var jo det som reddet meg. Personlig kommer jeg aldri til å handle noen annen plass en norske nettbutikker, men det skal vel kanskje litt til at noen er like uheldige som jeg var. Bare synd at man må forholde seg til dem om det skulle oppstå en garantisak etter tid også :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
spjlonmk skrev (25 minutter siden):

Jeg er en av dem som sitter klar og skal bestille FE 3080 fra Nvidia.no. Leser at det er en del issues med digital river.

Trustpilot reviews er ikke akkurat positive de heller.

Er det virkelig potensielt så ille å bestille via Nvidia.no?

 

Takk for svar

Nei det er ikke så ille å bestille hvis du får rett vare og den er problemfri. Det som er ille er hvis du må kontakte «kundeservice». Det er da Digital River kommer inn i bildet, og et raskt googlesøk på deres rykte kan vel skremme vettet av en hver som er opptatt av god kundeservice.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
spjlonmk skrev (30 minutter siden):

Jeg er en av dem som sitter klar og skal bestille FE 3080 fra Nvidia.no. Leser at det er en del issues med digital river.

Trustpilot reviews er ikke akkurat positive de heller.

Er det virkelig potensielt så ille å bestille via Nvidia.no?

 

Takk for svar

Ser BestBuy i USA har lagt ut FE kortene sammen med de andre, men mulig Nvidia lar de kommer via andre i USA?

Hadde hatt likt å hatt FE designet selv, men velger heller en trygg løsning. Har også noen prosenter å bruke opp hos Komplett.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (1 minutt siden):

Veldig usikker på om jeg skal gå for en Nvidia 3080 Founders Edition eller en ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix OC. Var det sånn at embargo for kortene gikk ut i dag? Vil hjelpe for beslutningen å se litt harde tall. 

NDA-lift ble flyttet til den 16.

Men hvorfor skal du helt opp på ROG Strix OC? Koster jo rolige 2600 kr mer enn Zotac og jeg ser ikke helt hva man får igjen for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Grankongla said:

NDA-lift ble flyttet til den 16.

Men hvorfor skal du helt opp på ROG Strix OC? Koster jo rolige 2600 kr mer enn Zotac og jeg ser ikke helt hva man får igjen for det.

Ah, takk for det. Bare én dag å få se tall på før sirkuset starter altså? 

Grunnen er delvis fordi ROG Strix vanligvis leverer veldig god kvalitet på kjøling og støy, men også fordi det ser bedre ut enn de fleste andre kortene. Mulig jeg også vurderer ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING også, da dette ser fint ut og koster 8000,-.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (Akkurat nå):

Ah, takk for det. Bare én dag å få se tall på før sirkuset starter altså? 

Grunnen er delvis fordi ROG Strix vanligvis leverer veldig god kvalitet på kjøling og støy, men også fordi det ser bedre ut enn de fleste andre kortene. Mulig jeg også vurderer ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING også, da dette ser fint ut og koster 8000,-.

Ja, personlig går jeg egentlig kun etter pris, litt utseende og hvorvidt det får plass i kabinettet mitt. Jeg vet noen prater om custom BIOS og alt mulig rart men jeg har til gode å se noe som forsvarer det enorme prishoppet som det er til toppmodellene. Asus ser jo ut til å være den verste her. 2600 kroner dyrere er helt latterlig når forskjellen på 3070 og 3080 er 2000 kroner ...

Lenke til kommentar
Kyrre S. skrev (3 minutter siden):

TUF kan bli et bra kjøp. Disse kortene har fått en del slakt i det siste, men Asus BØR ha fått kjevla ut feilene med disse kjølerene nå. 

At Asus er så sykt bra er ikke helt riktig. De har hatt en del rasskjølere på skjermkort de også. 

Rog Strix merkevaren koster deg fort et par tusen, er masse kids som elsker Rog Strix og kan ikke ha annet. Sånn er det med branding og sterke merkevarer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ok, jeg tar imot alle tips! Er forsåvidt et godt poeng at prishoppet på 2000 er ganske drøyt, hvertfall om man ikke får så mye igjen for det. Selv skal jeg i hovedsak spille VR med en HP Reverb G2, så det kommer til å kreve en del av kortet. Derfor jeg ønsker god og stille kjøling. Men må vel egentlig bare vente å se på resultatene den 16. før jeg tar noen endelige valg.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (2 minutter siden):

Ok, jeg tar imot alle tips! Er forsåvidt et godt poeng at prishoppet på 2000 er ganske drøyt, hvertfall om man ikke får så mye igjen for det. Selv skal jeg i hovedsak spille VR med en HP Reverb G2, så det kommer til å kreve en del av kortet. Derfor jeg ønsker god og stille kjøling. Men må vel egentlig bare vente å se på resultatene den 16. før jeg tar noen endelige valg.

Du får ikke se tester av ettermarkeds-kort før den 17. 
Kun Nvidia Founders edition den 16. dessverre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Noen snakker jo også om at FE kortene er fra den beste binningen og at FE er svært begrenset i antall til en kunstig lav pris og at det derfor er så mye dyrere for etter markeds kort. Om det er noe i det er jo en annen ting, men det var vel tilfellet med FE ved forgje lansering.

Det får jo Nvidia til og se bedre ut i reviews også. 

Endret av Gralle
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gralle said:

Noen snakker jo også om at FE kortene er fra den beste binningen og at FE er svært begrenset i antall til en kunstig lav pris og at det derfor er så mye dyrere for etter markeds kort. Om det er noe i det er jo en annen ting, men det var vel tilfellet med FE ved forgje lansering.

Det får jo Nvidia til og se bedre ut i reviews også. 

Tja, hvor bra ser det ut når folk etterhvert må dra det drittfirmaet de samarbeider opp i saker med forliksrådet fordi de ikke forholder seg til norske regler? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...