Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

G skrev (1 time siden):

Ellers rundt den Seasonic historien, så antar jeg at den var utsatt for svært skitten usunn strøm. Derfor kan det tenkes at et hvert merke PSU ville ha knelt.

Derfor har man UPS eller annen strømrenser. Vi har ganske stabil strøm der jeg bor, men jeg gir likevel strømmen til PC-en en strigling så den er ren og pen allerede før den kommer til PSU-en. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og nå er klokken slagen over dette 15 (3), så hva var nytt fra Igor? Noen som har fått med seg noe?

Sitter ikke akkurat på noen frisk PC selv, men ser ut som om at Igorslab har knelt inn i fosterstilling..

Quote

This page (https://www.igorslab.de/en) is currently offline. However, because the site uses Cloudflare's Always Online™ technology you can continue to surf a snapshot of the site. We will keep checking in the background and, as soon as the site comes back, you will automatically be served the live version. Always Online™ is powered by Cloudflare | Hide this Alert

 

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (5 minutter siden):

Og nå er klokken slagen over dette 15 (3), så hva var nytt fra Igor? Noen som har fått med seg noe?

Sitter ikke akkurat på noen frisk PC selv, men ser ut som om at Igorslab har knelt inn i fosterstilling..

Har ikke skjedd så mye på noen av sidene så langt. Kjenner dessverre ikke til hvilken tidssone "3 pm" var rettet til.

Får se om det kommer noe etterhvert, eller om det bare ble med ryktet.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Vakuum said:

Har ikke skjedd så mye på noen av sidene så langt. Kjenner dessverre ikke til hvilken tidssone "3 pm" var rettet til.

Får se om det kommer noe etterhvert, eller om det bare ble med ryktet.

Så bra, den WayBackMachine som ble tilbudt etterhvert for siden er datert 27. august. Like langt :wee:

Lenke til kommentar
TheKims skrev (5 minutter siden):

Når jeg ser sånt som dette så blir jeg veldig usikker på om jeg skal kjøpe nå eller vente?

Det som plager meg mest er egentlig 10Gb Vram. Det holder jo sikkert fint nå, men holder det om 3-4 år? 

Om 3-4 år kjøper man nytt ? Og videresalg verdien er i dass uansett.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skipper som regel en generasjon med mindre det er sykt mye ytelse å hente mellom generasjoner.

 

Om 10gb Vram ikke er nok, så blir det jo sykt mye å hente ved neste generasjon;)

Hvilken oppløsning spiller du på da? Planer om å oppgradere skjermoppsettet? 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, TheKims said:

Når jeg ser sånt som dette så blir jeg veldig usikker på om jeg skal kjøpe nå eller vente?

Det som plager meg mest er egentlig 10Gb Vram. Det holder jo sikkert fint nå, men holder det om 3-4 år? 

Selve gpuen blir mere flaskehals hvis spillet KREVER mere enn 10GB vram for å si det slik. 

Kommer det 20GB vram på "3080" eller "3080ti", så kommer folk til å klage/grine over at skjermkortet koster så mye mere enn 3080 10GB.

/Internet 2020

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor måtte Nvidia legge så jævlig mange dagers venting i mellom papirlansering og faktisk salg. Må jo følge med på nytt hver dag nå jo. Når kommer AMD liksom med noen saftige eller mindre saftige nyheter osv. Kjennes faktisk litt slitsomt ut dette her. Men artig likevel..

shocked-fortnite-player-host.PNG.c076aeaf68c4434c60795b1c65f10ed5.PNG

Endret av G
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 minutter siden):

Da går du for 3090 :D

 

3090 blir litt for dyrt for meg. Har ikke lyst å tømme nesten hele bufferkontoen på en ny GPU.

Mala skrev (12 minutter siden):

Om 3-4 år kjøper man nytt ? Og videresalg verdien er i dass uansett.

Kjøper nok nytt når 5080 er ute med mindre 4080 blir en solid oppgradering.

Jakobk skrev (10 minutter siden):

Om 10gb Vram ikke er nok, så blir det jo sykt mye å hente ved neste generasjon;)

Hvilken oppløsning spiller du på da? Planer om å oppgradere skjermoppsettet? 

Spiller på en 1440P UW monitor. Det blir nok ikke noe oppgradering der før vi får Oled.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
G skrev (4 minutter siden):

Hvorfor måtte Nvidia legge så jævlig mange dagers venting i mellom papirlansering og faktisk salg. Må jo følge med på nytt hver dag nå jo. Når kommer AMD liksom med noen saftige eller mindre saftige nyheter osv. Kjennes faktisk litt slitsomt ut dette her. Men artig likevel..

Jeg håper AMD gjør det over all forventning og at det blir full krig. Hjelper ikke så mye for denne lanseringen, men hjelper stort for noen generasjoner fremover.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Det blir litt som å kjøpe sportstyling, rådyre dekk, felger og prumpepotte til en bil med liten treg motor. ;)
PSU er  noe av det viktigste du har i en PC om du har krav til ytelse, stabilitet ol.

Tja, jeg vil si det motsatte :p 

Jeg skjønner hvor du vil. Men motor, dekk, styling, felger osv. er mer GPU/CPU/SSD med RGB enn det er en enorm strømforsyning. Tror de fleste kan være enige i det, selv om vi alle er enige i at en for liten strømforsyning er helt tullete.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Nimrad said:

Tja, jeg vil si det motsatte :p 

Jeg skjønner hvor du vil. Men motor, dekk, styling, felger osv. er mer GPU/CPU/SSD med RGB enn det er en enorm strømforsyning. Tror de fleste kan være enige i det, selv om vi alle er enige i at en for liten strømforsyning er helt tullete.

Motoren var i dettee eksemplet  PSUen ;).

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...