Gå til innhold

"Politiet og mediene er musestille etter det svært grove overfallet på Haugerud. Hvorfor?"


Anbefalte innlegg

17 minutes ago, Comma Chameleon said:

Hvis du fortsetter å besøke disse sidene så bygger du opp ditt eget hat og du blir mer og mer ekstrem.

Jeg er veldig sjeldent innpå de sidene, men det er et fint sted å stikke innom når man ser en sak omtalt i VG eller Dagbladet der visse detaljer med vilje er utelatt. Foretrekker egentlig Nettavisen for å være ærlig.

Og nei, å få fakta servert trenger ikke nødvendigvis å gjøre folk mer hatefull eller ekstrem over tid, det er forbeholdt de med svake sinn å la følelser ta overhånd. 

Blir litt som å skylde på videospill når noen går amok. Er ikke slik at mer og mer voldelige spill gjør deg mer og mer voldelig over tid. Iallefall ikke for normale mennesker.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (24 minutter siden):

Mainstream media gjenspeiler samfunnet. De produserer nyheter både for venstre- og høyresiden. Selv om du kan føle at de har en bias siden de er uenige med deg, så forandrer ikke det faktum at de rapporterer begge sidene. Document og Resett rapporterer kun det som støtter deres syn. 

Nei, jeg tror ikke at MSM gjenspeiler samfunnet. Synes at MSM har en større slagside mot venstre enn befolkningen.

Jeg vil ha fakta - ikke nyheter for høyre eller venstresiden. 

Jeg leser aldri alternative steder som dokument eller resett osv. Men er glad for at de finnes - slik at MSM ikke slipper unna med alt for mye.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En liten kommentar om alternative medier:

Resett har for min del vært en stor skuffelse, så der er det svært sjeldent jeg leser noe. Om noe positivt kan sies er det at de tar opp ting som ellers ikke ville blitt tatt opp i MSM. Det kan være både innenriks og utenriks.

Human Rights Service fulgte jeg tidligere på Facebook, men ble lei det daglige maset fra Hege Storhaug og den ensidige svartmalingen. Selv om hun har gjort mye bra tidligere, så synes jeg hun blir altfor ensporet og ofte argumenterer dårlig for seg. Det begynner å bli noen år siden jeg leste noe fra den front. 

Som en liten apropos er jeg heller ikke spesielt glad i Sylvi Listhaug, selv om jeg riktignok har stemt FrP. Jeg liker ikke retorikken hennes og synes hun blir litt for enkel.

Document synes jeg derimot holder en jevnt over høy kvalitet og produserer mye bra. Synes de er mer saklige og edruelige enn de ovenfor. 

Det er ingen tvil om at de store papiravisene tidligere har kontrollert svært mye av informasjonsflyten i samfunnet og vært med på å diktere både den offentlige debatten og hva de ønsker å fokusere på. Jeg er evig glad det ikke lenger er tilfelle  - mye takket være sosiale og alternative medier. 

I forhold til Vær Varsom plakaten, så kan dere som er ukritisk tilhengere av MSM undersøke hvor mange ganger NRK, VG, Dagbladet og TV2 både har blitt meldt inn og felt. Det er ganske mange ganger opp gjennom årene! :) 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 timer siden):

Har lest flere ganger at gjerningsmannen/mennene var av utenlandsk opprinnelse i MSM. 

Kanskje det er du som er selektiv slik at det skal passe ditt fordreide verdenssyn. 

 

Eller mulig det er jeg som misforstår. Du vil det skal stå hvilket land gjerningsmannen  er ifra og ikke kun "utenlandsk opprinnelse"? Eller hvilket land foreldrene er fra? 

 

Når en blir tatt med buksene på anklene, og er tom for argumenter, så er det å spille dummere en en egentlig er en av mange taktikker, det skal dere ha, der ute på ytre venstre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

 

Document synes jeg derimot holder en jevnt over høy kvalitet og produserer mye bra. Synes de er mer saklige og edruelige enn de ovenfor. 

Det er ingen tvil om at de store papiravisene tidligere har kontrollert svært mye av informasjonsflyten i samfunnet og vært med på å diktere både den offentlige debatten og hva de ønsker å fokusere på. Jeg er evig glad det ikke lenger er tilfelle  - mye takket være sosiale og alternative medier. 

I forhold til Vær Varsom plakaten, så kan dere som er ukritisk tilhengere av MSM undersøke hvor mange ganger NRK, VG, Dagbladet og TV2 både har blitt meldt inn og felt. Det er ganske mange ganger opp gjennom årene! :) 

En ser stadig denne paniske måten MSM forsøker å kneble det frie ord

Deres hegemoni med kontrollerte løgner er forbi, takket være sosiale medier, og senere også alternative medier

A-pressen eier store deler av medier, og velter ut løgn propaganda daglig, men det er ikke like enkelt lengre

En skal selvfølgelig være kritisk til alle media, men at det trengs mer balanserte nyheter er helt åpenbart

  • Liker 3
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (17 minutter siden):

 

Når en blir tatt med buksene på anklene, og er tom for argumenter, så er det å spille dummere en en egentlig er en av mange taktikker, det skal dere ha, der ute på ytre venstre

Forklar meg da? Jeg argumenterer ikke for noenting. Jeg forsøker å forstå hva som menes 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 timer siden):

I forhold til Vær Varsom plakaten, så kan dere som er ukritisk tilhengere av MSM undersøke hvor mange ganger NRK, VG, Dagbladet og TV2 både har blitt meldt inn og felt. Det er ganske mange ganger opp gjennom årene!

PFU behandler vel ikke saker om Resett og HRS lenger, så det er klart de aldri blir dømt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (På 10.1.2020 den 21.39):

Poenget mitt er at Resett og Document vinklet denne saken på en måte som bidrar til mer fremmedhat mot en gruppe mennesker med annerledes pigment i huden. 

 

Veldig skumle tanker dette, for det insinueres i en retning som syfter å ta fra motstandere mulighet for å delta i diskusjonen.

 

Endret av neglesprett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (18 timer siden):

Selvfølgelig bidrar de til mer fremmedhat. Det er nesten kjernen i hvorfor de to bloggene eksisterer. Ingen sier at de er roten til det, eller at de står for alt, men at de bidrar til mer fremmedfrykt/fremmedhat/etc/ er da langt forbi enhver tvil. 

Har du egentlig bevis for dette, eller er det så enkelt at du ikke liker nyhetsstedene?

Ok at du ikke er enig, men påstandene du kommer er bare synspunkter, dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (9 timer siden):

Nei de gjør det ved en åpenbar bias og agenda og mål som dikterer hva de skriver og hvordan de skriver det. Forhastede blogginlegg og hopping til konklusjoner og lite kildekritikk er ting som gjennomsyrer sidene. 

Husk at hvis du leser resett og document så har du mer til felles med de i kommentarfeltene der enn du tror. Det burde si litt. 

Ta det med ro, gå deg en tur og husk å spis sundt og variert. Verden er ikke så fæl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (16 minutter siden):

Har du egentlig bevis for dette, eller er det så enkelt at du ikke liker nyhetsstedene?

Ok at du ikke er enig, men påstandene du kommer er bare synspunkter, dine.

Det er jo åpenbart. Alle vet hva fokuset deres er og målet/agendaen. Det har aldri vært hemmelig. Hvis man er i det ekkokammeret lenge så blir det selvfølgelig å blusse opp under fremmedfrykten.

neglesprett skrev (13 minutter siden):

Ta det med ro, gå deg en tur og husk å spis sundt og variert. Verden er ikke så fæl.

Hvis du skal drive med hersketeknikker så foreslår jeg å prøve en annen taktikk. Dårlig forsøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (1 time siden):

Veldig skumle tanker dette, for det insinueres i en retning som syfter å ta fra motstandere mulighet for å delta i diskusjonen.

 

 

Nei. Jeg sier at de vinklet saken på en måte som bidrar til å øke fremmedfrykt og hat. Det er åpenlyst. Hvis du påstår noe annet er du desillusjonert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (13 minutter siden):

"Vist du er uenig med mine paranoide kommunist refleksjoner er du en rasist, eller nazist"

Logikkens tankerekke er rimelig primitiv i venstreekstremistenes rekker

Blir liksom repeat hele veien

 

Det viste seg at saken ikke var slik som den ble fremstilt. Ergo ble Resett, Document og alle de hjernedøde tilhengerne tatt med buksene nede. 

Alle oppegående personer forstår hva som er agendaen til de brune bloggene og eksempler som dette gjør dette bare tydeligere. 

Jeg forstår ikke hvorfor du har vanskeligheter med å forstå det. 

I stedet snakker du om kommunisme og venstreekstremisme.  Noe merkelig respons. 

Meget butthurt kanskje. 

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
frohmage skrev (19 timer siden):

PFU behandler vel ikke saker om Resett og HRS lenger, så det er klart de aldri blir dømt. 

Du mener de to alternative mediene jeg sa jeg ikke følger? 

Vel mulig det. 

Når var jo poenget mitt at MSM også bryter retningslinjene i Vær Varsom plakaten så det holder. 

Generelt er det lurt å være kritisk til det meste man leser. Idealet er at det man leser er 100% objektivt og nøytralt, men det aller meste man leser er som regel i stor eller liten grad vinklet, utvalgt og gjennomsyret av forfatterens egne oppfatninger. 

Nå gjelder ikke dette spesielt innvandring, men er det noe jeg savner i Norge er det litt tøffere journalister som viser litt selvstendig og kritisk tenkning og stiller de vanskelige spørsmålene. Altfor ofte blir folk intervjuet uten noen motstand og bruker avisene som talerør for sin egen agenda. Men det finnes jo unntak også i Norge. Fredrik Solvang er for eksempel fin her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (På 11.1.2020 den 16.50):

 

Når en blir tatt med buksene på anklene, og er tom for argumenter, så er det å spille dummere en en egentlig er en av mange taktikker, det skal dere ha, der ute på ytre venstre

Kan du forklare hva du mener med at MSM unnlater å skrive at det er utenlandske gjerningspersoner? 

Skal det stå at personen er somalisk,  polsk , svensk osv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (På 11.1.2020 den 16.50):

 

Når en blir tatt med buksene på anklene, og er tom for argumenter, så er det å spille dummere en en egentlig er en av mange taktikker, det skal dere ha, der ute på ytre venstre

Beklager hvis du oppfatter det som at jeg spiller dum , men jeg vil bare forstå hva som menes. 

 

Kan du forklare hva du mener med at MSM unnlater å skrive at det er utenlandske gjerningspersoner? 

Skal det stå at personen er somalisk,  polsk , svensk osv? 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 timer siden):

Beklager hvis du oppfatter det som at jeg spiller dum , men jeg vil bare forstå hva som menes. 

Godt mulig du ikke spiller, hva vet jeg

Psykake skrev (5 timer siden):

Skal det stå at personen er somalisk,  polsk , svensk osv? 

Hva er problemet med det ? At glansbildet rakner ? 

Det er jo nettopp hva MSM har praktisert i Sverige, vi ser alle hvordan det har gått

Og underslå sannheter er intet nytt, det drev både Hitler og Stalin med, lite fruktbart i lengden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (15 minutter siden):

Godt mulig du ikke spiller, hva vet jeg

Hva er problemet med det ? At glansbildet rakner ? 

Det er jo nettopp hva MSM har praktisert i Sverige, vi ser alle hvordan det har gått

Og underslå sannheter er intet nytt, det drev både Hitler og Stalin med, lite fruktbart i lengden

Jeg spør konkret om hva du mener med at MSM ikke melder om etnisiteten til gjerningspersonen er. 

Hva legger du i det og hva mener du MSM burde skrive. 

Lenke til kommentar

Slapp av, sikkert bare et helt ordinært overfall som ofte skjer i Oslo. Om noen blir drept, så er det vel bare synd på dem som blir påvirket. For så vidt kan det tenkes å dumpe et par fritidsklubber eller skattefinansierte prosjekter/osv/tilskudd ordning/dillogdall, så er det vel ordnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...