Gå til innhold

"Politiet og mediene er musestille etter det svært grove overfallet på Haugerud. Hvorfor?"


Anbefalte innlegg

I saker som dette har venstresiden noe å lære av venstresiden i Sverige sine feil. Slutt med å la dere trigge av at det følger litt brunbeis med de som påpeker problemene som begynner å manifestere seg med innvandringen, å skrike rasist fungerer ikke lenger. Å ha "hvem er rasisten" diskusjonen hver gang sånne her ting skjer er ikke fruktbart. Denne nye volds- og sivil ulydighetsproblematikken vi ser er et innvandrerungdom-fenomen, anerkjenn det. Vanlige folk nekter å gå med på å bortforklare og unnskylde, og folkeopinionen er i ferd med å snu seg mot dere i rekordfart.

Vi har ennå ikke de store problemene her i Norge, men vi ser konturene av det. Innvandringen har stort sett gått bra, og det kan ennå gå bra. Men dere må lære av Sverige. Der går det ikke bra. Denne utviklingen som er spesifikt relatert til innvandrerungdommer (lev med det) må stoppes nå og det holder ikke med surrete gammel mumling om fritidsklubber, politiske utvalg og sosioøkonomiske tilstander. På tide å lære seg å kompromisse og finne fram noe unison lut, så det her kan gå bra både for nordmenn og innvandrere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
the 3 X skrev (22 minutter siden):

Litt egen vilje ville nok hjulpet

Det vet vel de fleste, og gidder ikke svare på ustanselige banaliteter

Jeg har sjekket en rekke VG/Dagbladet artikler vedrørende overfall og vold og jeg leser "gjerningspersonen er av utenlandsk opprinnelse". Da faller jeg av og forstår ikke hva som da menes med at MSM ikke melder om etnisitet.

Tenker at vi har ulik definisjon og jeg vil gjerne vite hvordan du definerer dette. For meg er utenlandsk opprinnelse en sterk indikasjon på at personen ikke er etnisk norsk...

 

 

Er det virkelig så vanskelig å bare gi et konkret svar eventuelt eksempler fremfor å være spydig. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (22 timer siden):

I saker som dette har venstresiden noe å lære av venstresiden i Sverige sine feil. Slutt med å la dere trigge av at det følger litt brunbeis med de som påpeker problemene som begynner å manifestere seg med innvandringen, å skrike rasist fungerer ikke lenger. Å ha "hvem er rasisten" diskusjonen hver gang sånne her ting skjer er ikke fruktbart. Denne nye volds- og sivil ulydighetsproblematikken vi ser er et innvandrerungdom-fenomen, anerkjenn det. Vanlige folk nekter å gå med på å bortforklare og unnskylde, og folkeopinionen er i ferd med å snu seg mot dere i rekordfart.

Vi har ennå ikke de store problemene her i Norge, men vi ser konturene av det. Innvandringen har stort sett gått bra, og det kan ennå gå bra. Men dere må lære av Sverige. Der går det ikke bra. Denne utviklingen som er spesifikt relatert til innvandrerungdommer (lev med det) må stoppes nå og det holder ikke med surrete gammel mumling om fritidsklubber, politiske utvalg og sosioøkonomiske tilstander. På tide å lære seg å kompromisse og finne fram noe unison lut, så det her kan gå bra både for nordmenn og innvandrere.

Meget godt skrevet. Hva ville vært egnet unison lut? 

Hardere straffer? 

Lenke til kommentar
the 3 X skrev (16 timer siden):

Litt egen vilje ville nok hjulpet

Det vet vel de fleste, og gidder ikke svare på ustanselige banaliteter

Forstår det er slitsomt og veksle mellom diskusjon.no, Resett og Document, men jeg spør pent om du kan forklare hva du mener, men du svarer aldri på det jeg spør om. 

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Psykake said:

Meget godt skrevet. Hva ville vært egnet unison lut? 

Hardere straffer? 

Ja, det er det riktige spørsmålet. Ikke noe jeg kan gi noe enkelt svar på, det er noe vi alle må ta litt tid i tenkeboksen for å finne ut av sammen.

Personlig har jeg ikke noen spesiell tro på at hardere straffer i et vakuum kommer til å ha noen særlig effekt. Det jeg ville likt å se er en stor, faktisk åpen samfunnsdebatt om disse temaene. La alle få ord i saken. Inviter alle parter til et digert fora, representanter for etablissementet, innvandrere, moderate, venstre, høyre... rasistene også. Alle som vil får taletid. Ingen sensur, ingen kontroll. La diskusjonen gå til alle er utslitt. Gjør det til et sammfunsverk.

Det er en del spørsmål som må besvares og akkurat nå står politisk korrekthet og treghet i veien. Hvem er vi, hvor skal vi, kan vi legge noen skikkelige planer istedenfor å bare drive tilfeldig fremover slik vi gjør nå og bare reagere akutt på hver ting som skjer? Hva er endemålet med innvandringen? Skal vi blande oss og bli en monokultur? Skal vi få multikultur til å fungere? Hva er planen? Hva er metodene vi skal bruke utover tamme politiske utvalg og tåkeprat?

Vel, det er en idé. Kanskje andre har idéer. Jeg håper det. Å late som ingenting er ingen løsning i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (17 timer siden):

Jeg har sjekket en rekke VG/Dagbladet artikler vedrørende overfall og vold og jeg leser "gjerningspersonen er av utenlandsk opprinnelse".

Jeg har merket meg at det er ganske sjeldent det står i første omgang. De kan skrive etnisk norsk, eller norsk statsborgerskap. Skriver de ingenting så er det ofte folk med andre gener en norsk. Så ingenting eller norsk statsborgerskap vil ofte si det er andre enn etnisk norske.

Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (12 timer siden):

Jeg har merket meg at det er ganske sjeldent det står i første omgang. De kan skrive etnisk norsk, eller norsk statsborgerskap. Skriver de ingenting så er det ofte folk med andre gener en norsk. Så ingenting eller norsk statsborgerskap vil ofte si det er andre enn etnisk norske.

Riktig observert

Norsk statsborgerskap bruker de på de som ikke er etnisk norsk, men har snusket til seg et norsk pass.

Dermed er håpet fra venstre ekstremistene og MSM at det skal synke inn som at dette er en etnisk nordmann

Pravda løy for sin befolkning i flere generasjoner, da hjalp ingen ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...