Gå til innhold

"Politiet og mediene er musestille etter det svært grove overfallet på Haugerud. Hvorfor?"


Anbefalte innlegg

For å ha mitt på det rene har jeg aldri kommet med noen påstander om hva som har skjedd i denne saken eller kommet med anklager. Jeg brukte eksplisitt ordet angivelig og ønsker å ha fakta på bordet før jeg uttaler meg sikkert om en sak. Det eneste som virket sikkert var at det hadde vært en alvorlig voldshendelse som av en da ukjent grunn ikke ble omtalt av media. Det ble også hevdet at dette var et tilfelle av grov og umotivert vold - og det har vel heller ikke blitt avkreftet.

En voldsbølge med ran og blind vold herjet over hovedstaden i fjor høst - noe som har vært veldokumentert i media og også vært diskutert i den offentlige samtalen. Det virker være lite tvil om at dette i (all?) hovedsak er utført av gjenger med innvandrerungdom.

Hvorfor skulle det da være så søkt å tro at det samme har skjedd nok en gang?

Fra slutten av oktober 2019:

Blind vold herjet hovedstaden - dette rykket politiet ut på denne helgen.

Oslo-politikere reagerer etter voldshelg i hovedstaden
 

Sitat

 

«Oslo sentrum: Så langt i natt, har vi rykket ut på et relativt høyt antall tilsynelatende uprovosert vold. I noen tilfeller har et større antall gjerningspersoner gått til angrep på enkeltpersoner eller et mindre antall offer. Noen av disse er også påført skader.»

– Mye tyder på at det er snakk om større gjenger med menn som uprovosert går til angrep på enkeltpersoner eller mindre grupper, sa operasjonsleder Tor Jøkling i Oslo-politiet til NTB.

I flere av forholdene fremstår det som om voldsutøvelsen var uprovosert. Flere av gjerningspersonene er unge menn med utenlandsk opprinnelse som har gått til angrep på enkeltpersoner eller mindre grupper.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Reinspikka vrøvl.

"Fremmedhatet" klarer de å skape selv ved å stå for brorparten av volden, voldtektene og ranene i dette landet.

Selvfølgelig bidrar de til mer fremmedhat. Det er nesten kjernen i hvorfor de to bloggene eksisterer. Ingen sier at de er roten til det, eller at de står for alt, men at de bidrar til mer fremmedfrykt/fremmedhat/etc/ er da langt forbi enhver tvil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 timer siden):

For å ha mitt på det rene har jeg aldri kommet med noen påstander om hva som har skjedd i denne saken eller kommet med anklager. Jeg brukte eksplisitt ordet angivelig og ønsker å ha fakta på bordet før jeg uttaler meg sikkert om en sak. Det eneste som virket sikkert var at det hadde vært en alvorlig voldshendelse som av en da ukjent grunn ikke ble omtalt av media. Det ble også hevdet at dette var et tilfelle av grov og umotivert vold - og det har vel heller ikke blitt avkreftet.

En voldsbølge med ran og blind vold herjet over hovedstaden i fjor høst - noe som har vært veldokumentert i media og også vært diskutert i den offentlige samtalen. Det virker være lite tvil om at dette i (all?) hovedsak er utført av gjenger med innvandrerungdom.

Hvorfor skulle det da være så søkt å tro at det samme har skjedd nok en gang?

Fra slutten av oktober 2019:

Blind vold herjet hovedstaden - dette rykket politiet ut på denne helgen.

Oslo-politikere reagerer etter voldshelg i hovedstaden
 

 

 

 

 

Du siterte dog alt-right medier, som alle med kildekritikk visste sannsynligvis ikke fortalte den hele og fulle sannheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Comma Chameleon said:

Selvfølgelig bidrar de til mer fremmedhat. Det er nesten kjernen i hvorfor de to bloggene eksisterer. Ingen sier at de er roten til det, eller at de står for alt, men at de bidrar til mer fremmedfrykt/fremmedhat/etc/ er da langt forbi enhver tvil. 

Så ved å ikke sensurere etnisitet på gjerningspersoner så bidrar de til såkalt «fremmedhat»?

Du får det nesten til å høres ut som du foretrekker sensur slik som i sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (39 minutter siden):

Så ved å ikke sensurere etnisitet på gjerningspersoner så bidrar de til såkalt «fremmedhat»?

Du får det nesten til å høres ut som du foretrekker sensur slik som i sverige.

Nei de gjør det ved en åpenbar bias og agenda og mål som dikterer hva de skriver og hvordan de skriver det. Forhastede blogginlegg og hopping til konklusjoner og lite kildekritikk er ting som gjennomsyrer sidene. 

Husk at hvis du leser resett og document så har du mer til felles med de i kommentarfeltene der enn du tror. Det burde si litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Innlegg har blitt slettet!! Vennligst ikke ta mannen, men ballen. Overtramp blir ikke belønnet. Kommentarer på moderatorhandlinger tas med undertegnede på PM eller i vårt tilbakemeldingsforumet og ikke denne tråden!

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (10 minutter siden):

Nei de gjør det ved en åpenbar bias og agenda og mål som dikterer hva de skriver og hvordan de skriver det. Forhastede blogginlegg og hopping til konklusjoner og lite kildekritikk er ting som gjennomsyrer sidene. 

Husk at hvis du leser resett og document så har du mer til felles med de i kommentarfeltene der enn du tror. Det burde si litt. 

Men dette gjør også "mainstream" media - klar bias med venstre-sympatier og med en klar agenda om å rapportere om hvor vellykket multikulturen er.

Begge sider er dessverre gjennomsyret. Så slutt å brunbeise og ta alle over en kam - prøv å ta sak for sak. Slik vi også skal oppføre oss om andre ting.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Comma Chameleon said:

Husk at hvis du leser resett og document så har du mer til felles med de i kommentarfeltene der enn du tror. Det burde si litt. 

Nei det har man vel ikke. Ikke mer enn jeg og du har de samme meningene ved å skrive på diskusjon.no

Ikke gå i den fella. Mange ekstreme holdninger i kommentarfeltene der, og man blir ikke automatisk høyreekstrem ved å lese nyheter fra en kilde som lener mer til høyre enn MSM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Nei det har man vel ikke. Ikke mer enn jeg og du har de samme meningene ved å skrive på diskusjon.no

Ikke gå i den fella. Mange ekstreme holdninger i kommentarfeltene der, og man blir ikke automatisk høyreekstrem ved å lese nyheter fra en kilde som lener mer til høyre enn MSM.

De ble jo tatt med buksa nede og feilinformerte leserne sine. Akkurat slik du beskylder MSM for å gjøre. 

Snakk om å møte seg selv i døra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Just now, Psykake said:

De ble jo tatt med buksa nede og feilinformerte leserne sine. Akkurat slik du beskylder MSM for å gjøre. 

Snakk om å møte seg selv i døra. 

Synes det er værre når det blir gjort med vilje slik som å skjule etnisitet i MSM. Alle kan bomme med kilden en gang i blant.

 

6 minutes ago, Psykake said:

Fordreining av fakta er med andre ord helt OK i dine øyne. Mottatt og forstått. 

Nei, er nettopp det jeg vil til livs. Det er dere som synes det er ok, så lenge det ikke bidrar til "mer fremmedhat".
I denne situasjonen ble det ikke feilopplyst med vilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

 

Synes det er værre når det blir gjort med vilje slik som å skjule etnisitet i MSM. Alle kan bomme med kilden en gang i blant.

 

Nei, er nettopp det jeg vil til livs. Det er dere som synes det er ok, så lenge det ikke bidrar til "mer fremmedhat".
I denne situasjonen ble det ikke feilopplyst med vilje.

Nå er jeg ikke så satt inn i det med at MSM bevisst skal unnlate å nevne etnisitet for å forhindre fremmedhat. Hvordan vet du at det er med vilje? 

 

Hvordan kan du påstå at Resett og Document ikke gjorde det med vilje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre en er ordblind må en ha merket dette at MSM underslår etnisitet når de referer til kriminelle handlinger

Når de en sjelden gang skriver "etnisk norsk" etter en kriminell handlinger, og samtidig er taus om etnisitet i bortimot 90 % av andre kriminelle handlinger de gjengir, så bør dette være opplagt for de fleste

Men selvfølgelig, det krever evne til egen refleksjon, samt lese ferdigheter

  • Liker 5
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (16 minutter siden):

Med mindre en er ordblind må en ha merket dette at MSM underslår etnisitet når de referer til kriminelle handlinger

Når de en sjelden gang skriver "etnisk norsk" etter en kriminell handlinger, og samtidig er taus om etnisitet i bortimot 90 % av andre kriminelle handlinger de gjengir, så bør dette være opplagt for de fleste

Men selvfølgelig, det krever evne til egen refleksjon, samt lese ferdigheter

Har lest flere ganger at gjerningsmannen/mennene var av utenlandsk opprinnelse i MSM. 

Kanskje det er du som er selektiv slik at det skal passe ditt fordreide verdenssyn. 

 

Eller mulig det er jeg som misforstår. Du vil det skal stå hvilket land gjerningsmannen  er ifra og ikke kun "utenlandsk opprinnelse"? Eller hvilket land foreldrene er fra? 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Du siterte dog alt-right medier, som alle med kildekritikk visste sannsynligvis ikke fortalte den hele og fulle sannheten.

Hva skulle jeg ellers bruke all den tid saken ikke var omtalt andre steder? 

Du har fortsatt ikke fortalt oss hva du har 'sett og hørt' fra seriøse kilder om saken. Vi andre vet fortsatt ikke hva som har skjedd her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (1 time siden):

Men dette gjør også "mainstream" media - klar bias med venstre-sympatier og med en klar agenda om å rapportere om hvor vellykket multikulturen er.

Begge sider er dessverre gjennomsyret. Så slutt å brunbeise og ta alle over en kam - prøv å ta sak for sak. Slik vi også skal oppføre oss om andre ting.

Takk. Document er i det minste ærlige om hva de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Nei det har man vel ikke. Ikke mer enn jeg og du har de samme meningene ved å skrive på diskusjon.no

Ikke gå i den fella. Mange ekstreme holdninger i kommentarfeltene der, og man blir ikke automatisk høyreekstrem ved å lese nyheter fra en kilde som lener mer til høyre enn MSM.

Dere besøker siden av en felles interesse, misnøye mot innvandring og innvandrere. Det er det kjernen i Resett og Document er og det som har ført til at de har blitt såpass store bloggplatformer. 

Jeg sa aldri at du automatisk blir høyreekstrem av å besøke de, men at du sitter der og har mange meninger til felles bare at de fleste er mye mer ekstreme. Hvis du fortsetter å besøke disse sidene så bygger du opp ditt eget hat og du blir mer og mer ekstrem.

Det er et ekkokammer, noe ikke diskusjon.no eller MSM er. Her er det motstridende meninger hele tiden og det føres diskusjoner. Det er forskjellen. 

Mr_Spock skrev (1 time siden):

Men dette gjør også "mainstream" media - klar bias med venstre-sympatier og med en klar agenda om å rapportere om hvor vellykket multikulturen er.

Begge sider er dessverre gjennomsyret. Så slutt å brunbeise og ta alle over en kam - prøv å ta sak for sak. Slik vi også skal oppføre oss om andre ting.

Mainstream media gjenspeiler samfunnet. De produserer nyheter både for venstre- og høyresiden. Selv om du kan føle at de har en bias siden de er uenige med deg, så forandrer ikke det faktum at de rapporterer begge sidene. Document og Resett rapporterer kun det som støtter deres syn. 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...