Gå til innhold

"Politiet og mediene er musestille etter det svært grove overfallet på Haugerud. Hvorfor?"


Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

2 mennesker ble banket opp, knivstukket og mishandlet. Spiller det virkelig noen rolle hvordan det startet?

Hadde det vært 2 innvandrere som ble banket opp av 20 nordmenn så hadde du allerede vært ute å handlet fakler.

Sannheten spiller størst rolle.

Og først og fremst, så må du se på fakta:
Mennesker slo og sparket mennesker.

Det som er mest avskyelig er hvordan det fokuses på rase / opprinnelse.

Alle som fikk med seg hatet mot jødene under andre verdenskrig vet hvorfor det fokuseres på rase og opprinnelse -- det er for å fortsette "dem mot oss"-politikken.

Ingen som blir sinte over dette ville brydd seg om høyreekstreme slo og sparket innvandrere.

Vi andre er like sinte over dette som all annen vold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

Det som er mest avskyelig er hvordan det fokuses på rase / opprinnelse.

Ingen som blir sinte over dette ville brydd seg om høyreekstreme slo og sparket innvandrere.

Vi andre er like sinte over dette som all annen vold.

Det er ingenting avskyelig over dette. Når man diskuterer innvandring så er det faktisk høyst relevant å diskutere følgene av denne innvandringen og hvilke konsekvenser det har for landet vårt. Noe annet ville være å lukke øynene for sannheten. Nå er uansett ikke rase det viktigste, men kultur.

Faktum er at økt innvandring betyr økt kriminalitet. De fleste om ikke alle overfallsvoldtekter er utført av innvandrere. Og jeg tipper at alle ungdomsgjengene som nå herjer i Oslo består av innvandrerungdom, selv om VG i desperasjon kjører saker om norske gjenger som herjet i Oslo på 50-tallet. 

Jeg blir provosert av all vold, men innrømmer lett at jeg blir ekstra provosert når mennesker vi har tatt inn i landet vårt utøver blind vold mot de som bor i landet de har fått kommet til og som har gitt de så mye. Og jeg blir ekstra provosert når innvandrere voldtar norske kvinner på åpen gate.

PS: Tror det eller ei, men jeg har mange venner med minoritetsbakgrunn og jeg har vært Plan-fadder siden jeg var 16 år, så jeg er ganske sikker på at jeg ikke er rasist!

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 8
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (4 minutter siden):

Hva var dette et svar på? Jeg har selv delt den lenken.

Jeg etterspurte dokumentasjon på at de fleste politiske kommentatorer stemmer Venstre eller Høyre. :) 

Det finner du om du besøker seriøse kilder som forteller hva journalister har stemt -- og ikke populistiske kilder.

NRK viste statistikken for noen år tilbake.
Dessuten er Aftenposten og VG -- norges største aviser -- på høyre side; omtrent oppå Høyre og Venstre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (8 minutter siden):

Jeg etterspurte dokumentasjon på at de fleste politiske kommentatorer stemmer Venstre eller Høyre. :) 

"Politisk kommentator" er neppe en yrkesgruppe, å inkluder alt mulig, ikke bare journalister, så å finne ut akkurat hva flertallet av disse stemmer er nok vanskelig.

Journalister, som er de som dekker nyhetene, også politikk, stemmer dog lengre til venstre enn befolkningen forøvrig, som linken din åpenbart viser.

Medieundersøkelsen gjøres hvert år, men er altså rettet mot alle journalister, ikke alle som finner det for godt å uttale seg om politikk.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Red Frostraven said:

Ingen som blir sinte over dette ville brydd seg om høyreekstreme slo og sparket innvandrere.

Vås. Jeg ville blitt sint, men forskjellen er at det skjer ikke. Disse høyreekstreme alle er så redde for finnes knapt.

Du preiker at vi må slutte med oss mot dem, men likevel setter du et nytt premiss om at hvis man er sinte over at 2 nordmenn ble banket opp så er man automatisk ikke sint om 2 innvandrere ble banket opp. Det er slike holdninger som virkelig skaper splittelse i samfunnet.

 

Det eneste folk i denne tråden ønsker er at all grov vold som dette bør få oppmerksomhet, samme hvem offeret/offerene er. Og sett i lys av fakkeltoget som ble organisert når 1 innvandrer ble utsatt for mindre grov vold enn dette, så burde dette nesten ført til opprør i hele landet. Men det er stille i alle fjøsene.
Media er noen hyklere, folk er hyklere, og hvite liv betyr dessverre ikke like mye da man ikke får social justice poeng i media for å gå i fakkeltog mot slik vold. Man blir vel snarere stemplet som rasist.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 7
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (13 minutter siden):

Det er ingenting avskyelig over dette. Når man diskuterer innvandring så er det faktisk høyst relevant å diskutere følgene av denne innvandringen og hvilke konsekvenser det har for landet vårt. Noe annet ville være å lukke øynene for sannheten. Nå er uansett ikke rase det viktigste, men kultur.

Faktum er at økt innvandring betyr økt kriminalitet. De fleste om ikke alle overfallsvoldtekter er utført av innvandrere. Og jeg tipper at alle ungdomsgjengene som nå herjer i Oslo består av innvandrerungdom, selv om VG i desperasjon kjører saker om norske gjenger som herjet i Oslo på 50-tallet. 

Jeg blir provosert av all vold, men innrømmer lett at jeg blir ekstra provosert når mennesker vi har tatt inn i landet vårt utøver blind vold mot de som bor i landet de har fått kommet til og som har gitt de så mye. Og jeg blir ekstra provosert når innvandrere voldtar norske kvinner på åpen gate.

PS: Tror det eller ei, men jeg har mange venner med minoritetsbakgrunn og jeg har vært Plan-fadder siden jeg var 16 år, så jeg er ganske sikker på at jeg ikke er rasist!

Nei, rase er det viktigste.

Hver 13. "hvite" amerikaner voldtar en jente.
Det finnes absolutt null innvandringsmotstand mot amerikanere.

Og motstand mot asyl er nesten utelukkende irrasjonell rasisme og annet grums;
Jeg har bokstavelig talt aldri sett en seriøs diskusjon om asylsøkere hvor motstanderene tenker ett sekund frem eller tilbake i tid.

Relevante spørsmål for refleksjon som jeg aldri ville klart å unngå før jeg inntok en posisjon:
"Hva hvis det var meg det gjaldt..?"

Å gi asyl til mennesker som risikerer å bli drept og/eller som flykter fra krig er det eneste riktige -- hvis ikke så fortjener ikke vi selv muligheten til å flykte ved eventuell krig.
Samme asylmotstand som finnes i dag førte til at de europeiske jødene nesten ble utryddet.

Så det eneste reelle spørsmålet blir hva som kan gjøres for å forbedre integrering og forholdene for asylsøkere, for å forhindre tilfeller som dette -- som var langt vanligere før da nordmenn var fattigere og klasseskillene større.

---


Evnen til refleksjon er fraværende.
Over 100 mennesker ble drept av en høyreekstrem terrorist -- og det finnes sannsynligvis omtrent like mange høyreekstreme vestlige som det finnes høyreekstreme muslimer i Norge.

Ingen bryr seg om barn av asylsøkere ble offer for tilfeldig vold.
Problemet er heller at de ofte utsettes for målrettet vold.

Og jeg har ikke hørt noen presentere seriøse kilder i denne saken.
Er saken anmeldt?
Hvordan går etterforskningen?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Ja, det er jo slik at man vil at innvandringen (ikke arbeidsrelatert) skal være vellykket. Vi alle er like - uansett opprinnelse eller kultur. 

Når dette ikke stemmer i virkeligheten, får man et problem. Da får man styre media og forskning slik at sannheten blir pyntet på.

Spørs om det er smart i lengden....

Svenskene har jo vært helt syke når det gjelder dette og det har jo straffet seg veldig - nå er SD veldig store der. Og det var vel ikke det man ville?

Samtidig stoler ikke store deler av befolkningen der, på verken regjering, media, politi eller aktuell forskning. Noe som er ganske naturlig, hvis man tenker over det.

Håper vi er bedre her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (26 minutter siden):

Jeg etterspurte dokumentasjon på at de fleste politiske kommentatorer stemmer Venstre eller Høyre. :) 

Ikke akkurat "politiske kommentatorer", men journalister som jobber med politikk er egen gruppe i denne statistikken

sddd.jpg

Her stemmer altså journalister som jobber med politiske nyheter

Rødt - 8%
SV - 26%
AP - 20%
SP - 2%
Venstre - 12%
KrF - 6%
Høyre - 20%
FrP - 4%
MdG - 2%

Tallene fra Poll of Polls for omtrent samme tidsperiode for hele befolkningen er

Rødt - 5.4%
SV - 8.7%
AP - 24.1%
SP - 9%
Venstre - 2.8%
KrF - 3.7%
Høyre - 26.4%
FrP - 16.2%
MdG - 2.9%

Det er åpenbart at journalister som jobber med politikk i langt større grad stemmer SV, Venstre og Rødt, enn resten av befolkningen, samt at kun 4% av journalistene oppgir at de ville stemt FrP, mens hele 16.2% av befolkningen i samme tidsrom oppga at de ville stemt FrP.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, ingen tvil

Hadde denne sitasjonen,som knapt blir nevn i MSM vært motsatt, hadde fakkeltogene trampet rundt i alle større byer

Den politiske venstreside har alt for mye makt, og dette har de utlukkende pga media

På høy tid at statsstøtten til media fjernes

Da vil de mediene som fortelle sannheten overleve, de andre vil bukke under

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Det finner du om du besøker seriøse kilder som forteller hva journalister har stemt -- og ikke populistiske kilder.

NRK viste statistikken for noen år tilbake.
Dessuten er Aftenposten og VG -- norges største aviser -- på høyre side; omtrent oppå Høyre og Venstre.

Bevisbyrden ligger på deg som kommer med en påstand. Jeg har bevist mine påstander og det uten å bruke populistiske kilder (stråmannsargumentasjon). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For to år siden ble jeg omringet og truet på livet av fire arabiske ungdommer rundt 20 års alder, men ble tvunget til å forsvare meg. Jeg bor noen mil nord for Stockholm og var på vei til en butikk like før stengetid på kvelden. På veien dit møtte jeg disse fire araberne, jeg forstod det temmelig fort at de kun var ute etter å bråke. Jeg hadde ikke gjort noe som helst for å provosere dem, dette skjedde helt umotivert, jeg var faktisk på feil plass til feil tid, ehhh....jeg mener disse araberne var på feil plass til feil tid, de prøvde seg på feil fyr, var veldig tøffe i trynet inntil de gikk på en kjempesmell. Jeg fikk slengt en masse ukvemsord mot meg, at jeg skulle drepes osv. De knuffet til meg mens de skjelte meg ut. Plutselig stikker den ene hånden sin på innsiden av sin jakke, jeg tenkte: "Nå drar han fram et våpen". Før jeg rakk å tenke lengre, eksploderte jeg i et fyrverkeri av lynraske og knallharde slag. Tre av dem gikk hodestups i asfalten på få sekunder mens den fjerde sprang avgårde livredd. Det som reddet meg er flere år med vekttrening og boksing. Da de lå halveis ihjelslått, tenkte jeg det kunne blitt et voldsomt oppstyr, jeg fikk kalde føtter, tok beina på nakken og stakk avgårde. Hadde jeg anmeldt dette, ville jeg garantert blitt straffet, selv om jeg var tvunget til å forsvare meg.

Endret av oab-1966
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Nei, rase er det viktigste.

Hver 13. "hvite" amerikaner voldtar en jente.
Det finnes absolutt null innvandringsmotstand mot amerikanere.

Rase er det viktigste? Sier hvem? Jeg har nettopp sagt det motsatte. Amerikanere? 

Fant du ikke flere stråmenn?

Håpløst å diskutere med slike som deg.

Sitat

Og motstand mot asyl er nesten utelukkende irrasjonell rasisme og annet grums;
Jeg har bokstavelig talt aldri sett en seriøs diskusjon om asylsøkere hvor motstanderene tenker ett sekund frem eller tilbake i tid.

Relevante spørsmål for refleksjon som jeg aldri ville klart å unngå før jeg inntok en posisjon:
"Hva hvis det var meg det gjaldt..?"

Å gi asyl til mennesker som risikerer å bli drept og/eller som flykter fra krig er det eneste riktige -- hvis ikke så fortjener ikke vi selv muligheten til å flykte ved eventuell krig.
Samme asylmotstand som finnes i dag førte til at de europeiske jødene nesten ble utryddet.

Har vi noen gang sett en seriøs diskusjon hvor de som ønsker (mer) innvandring tenker litt lenger frem?

Vi kan godt diskutere det du sier i en annen tråd - jeg tar gjerne diskusjonen - men det blir litt for mye avsporing for akkurat hva denne tråden opprinnelig handlet om. 

 

Sitat

Så det eneste reelle spørsmålet blir hva som kan gjøres for å forbedre integrering og forholdene for asylsøkere, for å forhindre tilfeller som dette -- som var langt vanligere før da nordmenn var fattigere og klasseskillene større.

Vel - det korte svaret er at mengden som tas inn må være mindre og de må spres geografisk. I tillegg må det stilles krav til de som kommer. Dette har ikke blitt gjort, så jeg personlig er redd at mye av det som har skjedd i Norge med hensyn til innvandring er irreversibelt. 

Har du kanskje noen tanker om hva innvandrere selv kan gjøre for å selv integrere seg? Eller ligger absolutt ALT ansvar på oss? En god start ville være å slutte å utøve blind vold og eller kriminalitet.

Sitat

Evnen til refleksjon er fraværende.
Over 100 mennesker ble drept av en høyreekstrem terrorist -- og det finnes sannsynligvis omtrent like mange høyreekstreme vestlige som det finnes høyreekstreme muslimer i Norge.

Ingen bryr seg om barn av asylsøkere ble offer for tilfeldig vold.
Problemet er heller at de ofte utsettes for målrettet vold.

Da lukker du øynene for all muslimsk terror som har vært i Europa de siste årene. Vi skal ikke lenger vekk enn Sverige. Det har meg bekjent også vært avverget islamsk terror også her til lands.

Ingen bryr seg om barn av asylsøkere blir offer for tilfeldig vold?

En IDIOTISK og løgnaktig kommentar.

Hva med etnisk norske som blir utsatt for 'målrettet vold' av innvandrerungdom?

Sitat

Og jeg har ikke hørt noen presentere seriøse kilder i denne saken.
Er saken anmeldt?
Hvordan går etterforskningen?

Vi får se om gammelmedia kommer på banen etter hvert. Kanskje ville de helst slippe, men tror ikke de har noe valg nå.

Egentlig kan du bare droppe å svare på dette innlegget ettersom jeg vet at du ikke endrer oppfatning uansett. Du er mest opptatt av å forsvare dine egne synspunkt og ville aldri innrømmet en feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

Sannheten spiller størst rolle.

Og først og fremst, så må du se på fakta:
Mennesker slo og sparket mennesker.
Ingen som blir sinte over dette ville brydd seg om høyreekstreme slo og sparket innvandrere.

 

Med den siste kommentaren så skaper jo du selv et "vi" og "dem"

"De" som blir sinte av innvandrervold kan ikke bli sint over vold utført av rasistiske nordmenn? Vet du hvor dumt det høres ut? Ja selvfølgelig er vold mennesker mot mennesker, men man må se på hvem som utfører volden og hvorfor også. Benjamin Hermansen ble også bare drept av mennesker, men det var jo selvfølgelig en grunn til at han ble drept. 

Hvorfor dette brutale angrepet i Oslo-øst ikke har blitt nevnt i flere medier, er ikke lett å si, men at seriøse nyhetsformidlere burde ha gjort det er helt klart, og er en av flere tabber gjort av norsk presse de siste årene. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

Nei, rase er det viktigste.

Hver 13. "hvite" amerikaner voldtar en jente.
Det finnes absolutt null innvandringsmotstand mot amerikanere.
 

Noen dokumentasjon på den påstanden ?

Ser du er veldig opptatt av rase, det er rasister også

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

0laf skrev (15 timer siden):

Ikke akkurat "politiske kommentatorer", men journalister som jobber med politikk er egen gruppe i denne statistikken

sddd.jpg

Her stemmer altså journalister som jobber med politiske nyheter

Rødt - 8%
SV - 26%
AP - 20%
SP - 2%
Venstre - 12%
KrF - 6%
Høyre - 20%
FrP - 4%
MdG - 2%

Tallene fra Poll of Polls for omtrent samme tidsperiode for hele befolkningen er

Rødt - 5.4%
SV - 8.7%
AP - 24.1%
SP - 9%
Venstre - 2.8%
KrF - 3.7%
Høyre - 26.4%
FrP - 16.2%
MdG - 2.9%

Det er åpenbart at journalister som jobber med politikk i langt større grad stemmer SV, Venstre og Rødt, enn resten av befolkningen, samt at kun 4% av journalistene oppgir at de ville stemt FrP, mens hele 16.2% av befolkningen i samme tidsrom oppga at de ville stemt FrP.

...

Nettopp.

Og folk som klager på at journalister stemmer på seriøse partier er de samme som klager på at snekkere fra seriøse bedrifter velger materialer og spiker fra en annen leverandør enn de selv gjør under oppussing;

"Hvorfor velger fagfolk dårligere materialer enn meg?"
 

Blant vitenskapsmenn stemmer 1.1% FrP:
https://www.forskerforum.no/slik-stemmer-norske-forskere/

 

Blant medlemmene av fagforbundet akademikerene, for mennesker med høyere utdannelse, er det 2%:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mx9kx/ny-maaling-akademiker-velgere-vil-stemme-groent-men-ikke-paa-venstre

Men det er selvsagt de som vet minst om politikk som har rett, og alle andre som tar feil.

...

Og saken har nå blitt oppdatert:
Det var 4-6 gutter som stod for volden, ikke tjue.

Men skaden er allerede skjedd:
De absolutt fleste som leste artikkelen sprer nå rykte om at det var en gjeng på tjue ungdommer.

"Resett skrev først, etter opplysninger fra Frank Hoen, at om lag 20 personer skal ha deltatt i mishandlingen. Hoen har korrigert seg selv i ettertid, det skal ha dreid seg om nærmere 5 til 6 personer."

...


Jeg ser frem til at vitneuttalelser fra tredjeparter skal bli offentliggjort.
Men Resett og Document kommer ikke til å rapportere om det.

---

De fleste tilfeller av grov vold i natten blir ikke rapportert av noen aviser, utenom som fotnoter i lokalavisene.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

 

Blant vitenskapsmenn stemmer 1.1% FrP:
https://www.forskerforum.no/slik-stemmer-norske-forskere/

 

Blant medlemmene av fagforbundet akademikerene, for mennesker med høyere utdannelse, er det 2%:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mx9kx/ny-maaling-akademiker-velgere-vil-stemme-groent-men-ikke-paa-venstre

Men det er selvsagt de som vet minst om politikk som har rett, og alle andre som tar feil.

 

Hva er poenget ditt?

At de har høy utdanning betyr ikke at de vet mer om politikk eller automatisk er smartere enn noen andre.
Hva det egentlig beviser er at de har vært gjennom mange år i en institusjon gjennomsyret av venstrevridde professorer, og dette har tydeligvis gitt resultater på hvordan de stemmer.

 

Quote

De fleste tilfeller av grov vold i natten blir ikke rapportert av noen aviser, utenom som fotnoter i lokalavisene.

Bortsett fra hvis det er vold mot innvandrere begått av nordmenn, som er hele poenget her.

Selektiv rapportering som passer agendaen for blodrøde tabloider.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Og saken har nå blitt oppdatert:
Det var 4-6 gutter som stod for volden, ikke tjue.

Men skaden er allerede skjedd:
De absolutt fleste som leste artikkelen sprer nå rykte om at det var en gjeng på tjue ungdommer.

Bra jobba, du har virkelig fokus på riktige ting.

Ikke så nøye at noen ble nesten drept, det viktigste er at det var ikke 20 av dine kjære nye landsmenn, men 6. Da er jo alt greit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...