Gå til innhold

Tråden for Super Ultrawide 5120x1440 skjermer


OlaHaldor

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vurdere G9 Odyssey. 

Hvordan synes dere denne funker i FPS spill? Ser i noen tester at bildet ofte blir "strukket" i kantene. Spiller for det meste COD Warzone for tiden. 

 

Fra før har jeg en Acer Predator XB271HU som kjører på 165hz, 1440p. Har også to eldre HP 60hz 1080p skjermer. Lurer på å beholde en av disse. 

 

For å nevne noen specs på dataen:

  • AMD Ryzen 7 3700X 
  • 16 GB minne. 3733mhz 
  • Geforce RTX 3070. Dette byttes ut når (om 😂) 3080 kortet kommer. Bestilte 3080 like etter launch. 
Lenke til kommentar
JFM skrev (7 timer siden):

Vurdere G9 Odyssey. 

Hvordan synes dere denne funker i FPS spill? Ser i noen tester at bildet ofte blir "strukket" i kantene. Spiller for det meste COD Warzone for tiden. 

 

Fra før har jeg en Acer Predator XB271HU som kjører på 165hz, 1440p. Har også to eldre HP 60hz 1080p skjermer. Lurer på å beholde en av disse. 

 

For å nevne noen specs på dataen:

  • AMD Ryzen 7 3700X 
  • 16 GB minne. 3733mhz 
  • Geforce RTX 3070. Dette byttes ut når (om 😂) 3080 kortet kommer. Bestilte 3080 like etter launch. 

Hvis du skal ha 240hz versjonen så vet jeg knapt om noe bedre for FPS enn G9 i Ultrawide kategorien. 

Lynrask responstid med høy bildekvalitet. Spiller Warzone uten problemer. At bildet er strekt er ikke noe problem, for det meste blir resten av bildet brukt som "field of view". 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ilpostino skrev (1 time siden):

Jeg ser denne skjermen har 2x innganger med DP. da kan jeg koble til to maskiner til den, ikke sant?

Det er ikke akkurat denne jeg har, men 49RG90 eller hva den heter, og her kan jeg det. Vet du at du vil ha to samtidig da? For meg er det mer en gimmick, men det er jo mulig å få til.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (2 timer siden):

Jeg er litt vingle-Petter når det gjelder å bytte ut 2x 27" hjemme med en Samsung 49" Curved gamingskjerm Odyssey G9. Den ene skjermen jeg har per i dag er UHD og det kan ha sin fordel når jeg driver med redigering av bilde og video. Jeg ser denne skjermen har 2x innganger med DP. da kan jeg koble til to maskiner til den, ikke sant?

Du kan swappe over i en egen modus på skjermmenyen, som gir bilde fra to kilder på skjermen. Jeg har også 49RG90 og jeg testa det nå, fant funksjonen med en gang selv om jeg ikke har brukt den før. Går fort å switche fram og tilbake.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Jeg har en 35" kurvet skjerm på jobben og synes det er behagelig å jobbe på. Jeg har to 27" hjemme men vurderer enten en 27" til eller å bytte ut begge to med en 49". Jeg har dessverre ikke plass til å ha noen skjermer over kontorpulten.

Hva er oppløsningen på 35" da? Jeg gikk fra 34" 3440*1440 + en 27" til nå 49" 5120*1440 og vil nok aldri gå tilbake til noe annet enn det jeg har nå. 3 soner på en skjerm er fantastisk og man får plass til mye mer enn man tror sammenlignet med 34". Vet ikke hva du jobber med, men jeg har typisk kontorjobb med excel, mail/chat, div programmeringsprogramvare o.l. og nyter oppsettet.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (16 minutter siden):

Hva er oppløsningen på 35" da?

Husker jeg ikke helt feil er det 2560 x 1080 men det er fordi det var begrensinger på hva tynnklienten jeg hadde på kontoret kunne håndtere av oppløsning. Hadde jeg kunne ville jeg gått for større skjerm men det funker til Excel, Word, Outlook og lignende kontoroppgaver. 

Hjemme driver jeg en del med redigering av video og bilder, og noe spilling i tilleg til vanlige oppgaver som Excel, Word, YouTube. så jeg har litt annet behov utover vanlige kontoroppgaver. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (6 minutter siden):

Hjemme driver jeg en del med redigering av video og bilder, og noe spilling i tilleg til vanlige oppgaver som Excel, Word, YouTube. så jeg har litt annet behov utover vanlige kontoroppgaver. 

49" G9/49RG90 er herlige alt-i-ett skjermer spør du meg, men det finnes jo andre skjermer som gjør at det der bedre sånn separat(kanskje med unntak av word/excel). Jeg tviler sterkt på at du kommer til å angre, men hva er det som gjør deg skeptisk egentlig? At du ikke får full 4K?

Lenke til kommentar

Ut ifra specsene så er G9 på mange måter en drøm, spesielt med tanke på G-SYNC (jeg har 2070-kort) med høy oppdateringsfrekvens, 10-bits farvepanel og rask responstid. Eneste drawbacket er at den tilsvarer to stykk 27" skjermer, som tilsvarer det jeg har per i dag. Kjøper jeg en 27" til kan jeg få mer i  bredden men må da gjøre et eller annet med B&W CM5 som jeg bruker som høyttalere til datamaskinen. Jeg har ikke plass til å plassere mine eksisterende skjermene mine over en eventuell G9 på grunn av en hylle som er festet til veggen. Det er godt mulig jeg konstruerer  problemer her altså og at jeg vil digge en G9 etter litt tilvenning. 

Da jeg skaffet UDH-skjermen min så jeg for meg jeg skulle dra nytte av 4K-delen til å spille, se film og litt sånne ting men jeg har innsett det bare er en gimic, iallefall for mitt bruk. Jeg har uansett skaffet en Xbox og 65"  til stuen så mye av det argumentet faller litt bort. 

Lenke til kommentar

Jeg har en G9, 49", som jeg også bruker mye på hjemmekontor.

Jeg gikk også fra 2x27", joda, arealmassig er det nok ca det samme, men funksjonsmessig føles det mer som 3x27". Rett og slett fordi man har mange flere steder å plassere vinduer uten at kanten på skjermen ødelegger. Med 2x27" er man fortsatt bundet til å plassere ting innenfor en av skjermene, ting passer f.eks dårlig i midten.

Det med 3x27" blir så klart rent subjektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...