Gå til innhold

Tråden for Super Ultrawide 5120x1440 skjermer


OlaHaldor

Anbefalte innlegg

Jeg har et RTX 3080-kort på vei inn, og tenkte å investere i ultrawide. Tenkte jeg skulle gå for https://www.komplett.no/product/1119314/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-49-led-lc49rg90ssuxen# , men etter å blitt tipset om Samsung sin G9, har jeg  lyst på en slik jeg også. Men blir litt usikker når jeg leser om problemene enkelte har med dårlig liming med lysutslipp etc. Noen her som har fått G9 som funker prikkfritt ? :)

 

 

Endret av oddæven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

@oddæven Veldig fornøyd med min C49RG90SSU, eneste forskjellen er vel fra 120 til 240hz, men jeg bryr meg ikke så mye om fps lengre, da jeg var yngre var 120 raskt :)

Det har vært vanskelig å finne bra bakgrunner i 5120*1440, så jeg har trålet nettet og lagd mine egne ved å gjøre utsnitt av høyoppløselige bilder (noen bakgrunner er bare stjålet, ikke redigert). Håper noen her kan ha glede av disse og del gjerne dine egne med oss andre også.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 25.9.2020 den 13.10):

 

@oddæven Veldig fornøyd med min C49RG90SSU, eneste forskjellen er vel fra 120 til 240hz, men jeg bryr meg ikke så mye om fps lengre, da jeg var yngre var 120 raskt :)

Det har vært vanskelig å finne bra bakgrunner i 5120*1440, så jeg har trålet nettet og lagd mine egne ved å gjøre utsnitt av høyoppløselige bilder (noen bakgrunner er bare stjålet, ikke redigert). Håper noen her kan ha glede av disse og del gjerne dine egne med oss andre også.

@Aiven Takker for svar. Hva slags grafikkort bruker du ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
MrL skrev (18 timer siden):

Sitter og håper det kommer et black-friday tilbud på Samsung Odyssey G9 49" 

Jeg ser at både Power og Komplett har 50stk+ på lager, noe jeg synes høres litt mye ut for en såpass dyr skjerm.

Spørsmålet er jo også om man skal satse på at alle problemene med denne skjermen er løst..

Som nevnt tidligere i tråden....har hatt 0 problemer med skjermen siden dag 1. Tut og kjør.

Lenke til kommentar
Just now, MrL said:

Det er godt å høre. Jeg går nok for et innkjøp om rett pris dukker opp, alternativt venter jeg på Power sitt neste 20% mastercard tilbud. 

Det var det jeg gjorde, men de var noen sniker som skrudde opp prisen til 16k under Supertilbudet, og så ned igjen til 15k som har vært vanlig pris både før og etter.

Lenke til kommentar

Nei jeg var såpass ivrig at jeg valgte å overse den saken. Var irriterende og fordi de skrudde opp prisen torsdag kveld, hadde jeg altså bestilt på morgenen så hadde jeg fått enda billigere. 

Jeg angrer uansett ikke, og kommer meg til å glede meg over denne skjermen i mange år :) Ekstra fordel at den har Freesync og Gsync nå som AMD faktisk har kommet på banen igjen på grafikk-siden. Da er man ikke låst til grønn eller rød side bare fordi man har valgt seg en skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mixy skrev (På 20.11.2020 den 11.01):

Nei jeg var såpass ivrig at jeg valgte å overse den saken. Var irriterende og fordi de skrudde opp prisen torsdag kveld, hadde jeg altså bestilt på morgenen så hadde jeg fått enda billigere. 

Jeg angrer uansett ikke, og kommer meg til å glede meg over denne skjermen i mange år :) Ekstra fordel at den har Freesync og Gsync nå som AMD faktisk har kommet på banen igjen på grafikk-siden. Da er man ikke låst til grønn eller rød side bare fordi man har valgt seg en skjerm.


Da ble det kjøp til 12.400 i kombinasjon med at Komplett satte ned prisen og jeg hadde rabattkode. Sier meg greit fornøyd med det, nå nå håper jeg alt fungerer som det skal :) 
 

Sjalottløk skrev (På 20.11.2020 den 11.08):

Holder et øye med C49RG90. Hvis det kommer et skikkelig tilbud på den, så lurer jeg på om jeg skal kline til. 

Er det noen åpenbare feil med denne skjermen?

Power selger denne til 9990 nå. 
 

Kan det stemme at 5120x1440 krever mindre av GPU enn 4K(3840 x 2160) ? Det er totalt 1 million pikser mindre

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...