Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Hei! Leter etter en film jeg så for en del år siden, så jeg er rimelig sikker på at den er fra før 2005.

 

Det eneste jeg husker av handlingen, er at mot slutten av filmen befinner hovedpersonen seg i et slags "umulig" rom, hvor han prøver å løpe ut av rommet. Det er filmet fra siden, og man ser personen løpe ut i ene enden av bildet, for å så komme inn i andre enden, nesten som om det er en slags portal i enden. Det samme skjer når han prøver å løpe opp eller ned trappen i samme rom. Når han går opp en etasje og forsvinner ut av bildet, dukker opp igjen i bunnen av bildet da han kommer løpende opp trappen.

 

Jeg trodde både Keanu Reeves og Sean Connery spillte i filmen, men etter å ha sjekket deres filmografier tviler jeg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker en film jeg så for et par år siden. Mener den var laget mellom 2006 og 2011 cirka.

Den handlet om en en agent kan du si som jobbet for et land/regjering. Og han befant seg stort sett ute i skogen og ble jaktet på av alle mulige folk og i en scene ble han jaget av en drone som var veldig kjapp. Det var liksom sånn at uansett hvor godt han prøvde å gjemme seg så ble han alltid funnet av sine fiender.

Høres sikkert dumt ut men håper noen forstår, ønsker virkelig å se denne filmen igjen :p

Lenke til kommentar

Det eneste jeg husker av handlingen, er at mot slutten av filmen befinner hovedpersonen seg i et slags "umulig" rom, hvor han prøver å løpe ut av rommet. Det er filmet fra siden, og man ser personen løpe ut i ene enden av bildet, for å så komme inn i andre enden, nesten som om det er en slags portal i enden.

 

Jeg trodde både Keanu Reeves og Sean Connery spillte i filmen, men etter å ha sjekket deres filmografier tviler jeg litt.

Keanu Reeves i Matrix Revolutions, gjør det nede på togstasjonen.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Fransk film, fra slutten av 90-tallet til tidlig 00-tallet.

Gikk en del på Showtime i perioden 2005-07.

Svart komedie der en uheldig festdeltager drar til et party som går ganske hardt for seg da flesteparten av gjestene dør i bisarre ulykker, deriblant en dame går på trynet inn i et skap og får en is skøyte i knollen og en annen blir grilla av tven/ eller et annet elektrisk apparat.

Politiet dukker opp fra tid til annen og en av dem går undercover grunnet mistanke om en av gjestene.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Svensk, Norsk eller kanskje Dansk film, 20+ år gammel. Handler om en liten gutt som havner på et sykehus. Der treffer han en annen litt større gutt med kreft (?).Gutten med kreft har stor interese for luftskip og er litt rampete. Han blåser opp gummihansker med Hydrogen i sykehusets kjeller, og prøver å lage flyvende luftskip av dem. Han tenner så på de så de sprenger. Filem slutter med at gutten med kreft dør, og når foreldrene henter den lille gutten ser han en illusjon av et luftskip som forlater sykehuset.

Lenke til kommentar

Jeg har en ny film forespørsel om en film som jeg så for en del år siden.

 

Noen hendelser fra filmen:

 

 - De fleste sener er på Antarktis eller et eller annet polarområde.

 

 - De har funnet et veldig stort egg, men så forsøker de å åpne dette egget. De får det ikke til først pga egget er strømførende, men så jorder de egget og slikt kan de begynne å skjære det opp.

 

 - En av forskerne (mulig en av hovedpersonene) har en uforståelig melding på en datamaskin, men så klarer han å tolke meldingen fra en annen sivilisasjon i verdensrommet hvor det står "do not open do not open do not open osv".

 

 - De forsøker å stoppe de som forsøker å åpne egget, men det er foreseint, egget er åpnet og romvesenet inne i egget slipper unna eller noe?

 

 - Alle som har vært i nærheten av romvesenet eller romvesenet selv forårsaket at planter osv råtner/visner med en gang.

 

 - Mulig at de som har vært i nærheten av romvesenet ble hentet av de fra den andre sivilisasjonen i verdensrommet som sendte denne meldingen, i et romskip. 

 

Dette er ikke en av Alien eller Alien vs Predator filmene, men mulig ganske lik. Filmen foregår i "nåtid" slik som AvP filmene. 

 

Noen som klarer å knytte dette til en filmtittel? 

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Hei. Då eg var rundt 18-19 år gammal (ca. 20 år tilbake i tid), så gjekk eg på vgs. Skulen eg gjekk på var eit internat. Eg og mange andre så ein morsom film med Burt Reynolds. I den filmen så spelta han ein reporter. Meiner at det var reporter han var. Han jobba for eit tv-selskap. I filmen så skulle dei også filme ein henrettelse av ein dødsdømt fange. Er det noken der ute som veit kva film det er snakk om her?

Lenke til kommentar

Hei. Då eg var rundt 18-19 år gammal (ca. 20 år tilbake i tid), så gjekk eg på vgs. Skulen eg gjekk på var eit internat. Eg og mange andre så ein morsom film med Burt Reynolds. I den filmen så spelta han ein reporter. Meiner at det var reporter han var. Han jobba for eit tv-selskap. I filmen så skulle dei også filme ein henrettelse av ein dødsdømt fange. Er det noken der ute som veit kva film det er snakk om her?

Det er Switching Channels fra 1988.

Er jo lett å finne slike filmer når du vet hvem som spiller. Er jo bare å sjekke skuespillerens liste over filmer som en spiller i. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...