Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

 

Hei. Då eg var rundt 18-19 år gammal (ca. 20 år tilbake i tid), så gjekk eg på vgs. Skulen eg gjekk på var eit internat. Eg og mange andre så ein morsom film med Burt Reynolds. I den filmen så spelta han ein reporter. Meiner at det var reporter han var. Han jobba for eit tv-selskap. I filmen så skulle dei også filme ein henrettelse av ein dødsdømt fange. Er det noken der ute som veit kva film det er snakk om her?

Det er Switching Channels fra 1988.

Er jo lett å finne slike filmer når du vet hvem som spiller. Er jo bare å sjekke skuespillerens liste over filmer som en spiller i. :p

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en ny film forespørsel om en film som jeg så for en del år siden.

 

Noen hendelser fra filmen:

 

 - De fleste sener er på Antarktis eller et eller annet polarområde.

 

 - De har funnet et veldig stort egg, men så forsøker de å åpne dette egget. De får det ikke til først pga egget er strømførende, men så jorder de egget og slikt kan de begynne å skjære det opp.

 

 - En av forskerne (mulig en av hovedpersonene) har en uforståelig melding på en datamaskin, men så klarer han å tolke meldingen fra en annen sivilisasjon i verdensrommet hvor det står "do not open do not open do not open osv".

 

 - De forsøker å stoppe de som forsøker å åpne egget, men det er foreseint, egget er åpnet og romvesenet inne i egget slipper unna eller noe?

 

 - Alle som har vært i nærheten av romvesenet eller romvesenet selv forårsaket at planter osv råtner/visner med en gang.

 

 - Mulig at de som har vært i nærheten av romvesenet ble hentet av de fra den andre sivilisasjonen i verdensrommet som sendte denne meldingen, i et romskip. 

 

Dette er ikke en av Alien eller Alien vs Predator filmene, men mulig ganske lik. Filmen foregår i "nåtid" slik som AvP filmene. 

 

Noen som klarer å knytte dette til en filmtittel? 

 

Kan det være Alien Hunter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leter etter en gammel film fra rundt 80- tidlig 90.

 

Husker svært lite fra filmen, men det eg husker er:

- Det er en "typisk" skole film

- Komedie

- Det blir laget ett eller annet stoff som blir gjemt bak en plakat. Når de tar det stoffet så mener eg at de kunne flytte på ting med øynene og se gjennom klær.

- Stoffet blir stjelt.

 

Er ikke all verden det her, men det er det eg husker svakt. :p
Håper det er noen der ute som vet hvilken film dette er. :)

Lenke til kommentar

Heisann. Klarer ikke å komme på navnet på en film jeg gjerne skulle ha sett igjen. Filmen er nok produsert på 90-tallet.
 

Handler om en fyr som kommer hjem fra vietnam, blir behandlet dårlig. Senere drar han til jungelen og en general sender masse tropper etter han og alle disse dør, han lager feller selv (husker bla. en felle som var en haug med pinner koblet til en snubletråd som gjorde at man fikk pinnene inne i benet når en soldat gikk på den). Senere drar han inn til byen og begynner å skyte der, tror han står på toppen av et tak da.

Lenke til kommentar

Leter etter en  film som jeg husker jeg smugtittet på når jeg var liten. Var broren min som så på den og jeg var for liten til å se på. Kanskje 15+ år siden nå. 

Det jeg husker var at det var ei dame(?) som jobbet i et kontorbygg eller noe, så dreiv hun å drepte folk der tror jeg. :p Eneste scenen jeg husker godt var at hun satt i en soffa med to lik på hver sin side også holdt hun på med tarmene deres eller noe slik. :p Var hvertfall en ganske syk film.

Håper virkelig noen klarer å finne ut av det da jeg har lurt på dette veldig lenge. Broren min husker ikke..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Leter etter en  film som jeg husker jeg smugtittet på når jeg var liten. Var broren min som så på den og jeg var for liten til å se på. Kanskje 15+ år siden nå. 

Det jeg husker var at det var ei dame(?) som jobbet i et kontorbygg eller noe, så dreiv hun å drepte folk der tror jeg. :p Eneste scenen jeg husker godt var at hun satt i en soffa med to lik på hver sin side også holdt hun på med tarmene deres eller noe slik. :p Var hvertfall en ganske syk film.

Håper virkelig noen klarer å finne ut av det da jeg har lurt på dette veldig lenge. Broren min husker ikke..

Office killer?

Lenke til kommentar

Så en film for litt siden. Har sett den flere ganger og husker egentlig hele filmen, bare ikke noen av navna til skuespiller eller hva de heter i filmen.

Det handler om et kjærstepar som vil friske opp forholde igjen. De drar på ferie til et hus som blir brukt til sånnt. Der finner dem et annet parr som ser helt lik ut til dem selv. Eneste er at kun en av dem kan befinne seg i huset samtidig. (Eks mannen og den andre kona eller mannen og hans egentlige kone og samme emd kona.) 

Kjærsteparret prøver å finne ut hvem de andre er så de latersom ingenting og prøver finne ut hvem dem er med å snakke vanlig videre med dem. Det nye parret er på en måte den perfecte kjærsten, bare de ser helt like ut.

Filmen slutter med at han andre mannen blir forelska i dama til kjærsteparret. Og da han misslykker og finner ut de andre har lurt han så løper han og løper inn i en usynlig vegg og dør.
De er på en måte fanga der. (Ikke kjærste parret de kan bevege seg fritt rundt overalt.  

Kanskje noen har sett den. Vet ikke hvor gammel den er, men tror noe rundt 2007 om det hjelper. Kan være nyere eller eldre, men ikke utpå 80-90 tallet.

Lenke til kommentar

Hei. Lurer på ein film. Meiner at dette er ein tegnefilm. Husker ikkje kva den heiter. Men eg er sikker på at det var noko med ein skatt som dei skulle leita etter. Ein skatt som kanskje er ein myte. Men det er eg ikkje heilt sikker på. Er det nokon her som veit kva film eg snakkar om?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Så en film for litt siden. Har sett den flere ganger og husker egentlig hele filmen, bare ikke noen av navna til skuespiller eller hva de heter i filmen.

 

Det handler om et kjærstepar som vil friske opp forholde igjen. De drar på ferie til et hus som blir brukt til sånnt. Der finner dem et annet parr som ser helt lik ut til dem selv. Eneste er at kun en av dem kan befinne seg i huset samtidig. (Eks mannen og den andre kona eller mannen og hans egentlige kone og samme emd kona.) 

 

Kjærsteparret prøver å finne ut hvem de andre er så de latersom ingenting og prøver finne ut hvem dem er med å snakke vanlig videre med dem. Det nye parret er på en måte den perfecte kjærsten, bare de ser helt like ut.

 

Filmen slutter med at han andre mannen blir forelska i dama til kjærsteparret. Og da han misslykker og finner ut de andre har lurt han så løper han og løper inn i en usynlig vegg og dør.

De er på en måte fanga der. (Ikke kjærste parret de kan bevege seg fritt rundt overalt.  

 

Kanskje noen har sett den. Vet ikke hvor gammel den er, men tror noe rundt 2007 om det hjelper. Kan være nyere eller eldre, men ikke utpå 80-90 tallet.

Løper inn i en usynlig vegg og dør? :rofl: Dette høres ut som en interessant film, denne må jeg finne ut av også :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En utbygger som jobber ved grensen til jungelen mister sønnen sin som blir borte og funnet av en innfødt stamme og blir en del av dem.

 

Husker ikke mye mer enn det men tror faren fant han på en eller annen måte når sønnen hadde blitt ung voksen, kanskje rundt 20 år.

 

Husker også at de innfødte hadde en egenskap som også den sønnen lærte... det handlet om å få en slags syner eller å se gjennom øynene på en ørn. Mener det dukket opp en ørn i bildet når dette skjedde.

 

Filmen er nok fra 80-tallet tror jeg!

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

En utbygger som jobber ved grensen til jungelen mister sønnen sin som blir borte og funnet av en innfødt stamme og blir en del av dem.

 

Husker ikke mye mer enn det men tror faren fant han på en eller annen måte når sønnen hadde blitt ung voksen, kanskje rundt 20 år.

 

Husker også at de innfødte hadde en egenskap som også den sønnen lærte... det handlet om å få en slags syner eller å se gjennom øynene på en ørn. Mener det dukket opp en ørn i bildet når dette skjedde.

 

Filmen er nok fra 80-tallet tror jeg!

 

Noen som vet?

 

The Emerald Forest?

Lenke til kommentar

 

En utbygger som jobber ved grensen til jungelen mister sønnen sin som blir borte og funnet av en innfødt stamme og blir en del av dem.

 

Husker ikke mye mer enn det men tror faren fant han på en eller annen måte når sønnen hadde blitt ung voksen, kanskje rundt 20 år.

 

Husker også at de innfødte hadde en egenskap som også den sønnen lærte... det handlet om å få en slags syner eller å se gjennom øynene på en ørn. Mener det dukket opp en ørn i bildet når dette skjedde.

 

Filmen er nok fra 80-tallet tror jeg!

 

Noen som vet?

 

The Emerald Forest?

 

 

Tusen takk, ser ut som om det er rett film ja... nå gjelder det bare å få tak i den.

 

Utrolig at jeg får svar etter noen minutter på en slik forklaring!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...