Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Denne kan være litt vanskelig:

 

Jeg så nettopp filmen Reign over me og bakgrunnsmusikken som gikk igjen og igjen har jeg hørt i en annen film. Det er noe med den monotone klimpringen på fiolin som jeg er sikker på at jeg har hørt i en annen film. Det eneste jeg kan erindre er at det er en meget trist scene i en meget god film (håper jeg:p)

 

Her er litt av musikken fra Reign over me, hør på fiolin klimpringen, ikke piano eller fløyte spillingen;

http://www.youtube.com/watch?v=zsXmvJZVxa8

 

Håper noen kan hjelpe:)

 

-B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Appropo, viasatfilm (nevnt tidligere et poster tidligere): På tv sender Viasat en reklame om nettopp Viasat film, på et av filmklippene springer en sorthåret dame i en mørk kjole ut på en stor grønn fotballarena. Hva heter den flotte damen og fra hvilken film?:)

Lenke til kommentar

Her er litt av musikken fra Reign over me, hør på fiolin klimpringen, ikke piano eller fløyte spillingen;

Syns det minnet om Led Zeppelin - The Battle of Evermore. Men såvidt jeg kan se har den bare blitt brukt i filmen Singles (1992).

 

Det fikk meg også til å tenke litt på Diablo 2 faktisk. Kanskje en av sangene derfra passer.

 

Når jeg hører Reign Over Me sangen på nytt, nå etter jeg har skrevet dette... Så minner det ikke så veldig lenger egentlig. Men poster likevel :) Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Takker for svar:) Men har nok ikke med spill å gjøre.

 

Har resonert meg til at jeg må ha sett den i en film som er mest sannsynlig er engelsk, men trolig ikke har handlingen i Amerika og at det har noe med en håpløs situasjon. Var sikker på at det var i en av disse 3 filmene; Man on Fire, Black Hawk Down eller Traffic, men hørte kjapt gjennom soundtracket og den var ikke der.

 

Men har iallefall funnet ut at det er en film som ikke er langt unna de 3 jeg nevnte:)

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis en lett sak for drevne entusiaster:

 

Leter en film jeg så for lenge siden (tipper filmen er laget på tidlig 90-tallet). Av det lille jeg husker handlet det om en relativt ung journalist som produserte fiktive saker for et annerkjent nyhetsblad (ala Times). Redaksjonen ble først oppmerksom på dette når han forsøkte på en sak som omhandlet et fiktivt firma han selv hadde funnet opp, og en konkurrent tipset de om at nettsiden til det fiktive firmaet umulig kunne være ekte.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis en lett sak for drevne entusiaster:

 

Leter en film jeg så for lenge siden (tipper filmen er laget på tidlig 90-tallet). Av det lille jeg husker handlet det om en relativt ung journalist som produserte fiktive saker for et annerkjent nyhetsblad (ala Times). Redaksjonen ble først oppmerksom på dette når han forsøkte på en sak som omhandlet et fiktivt firma han selv hadde funnet opp, og en konkurrent tipset de om at nettsiden til det fiktive firmaet umulig kunne være ekte.

Har ikke sett denne selv, men etter litt googling fant jeg Shattered Glass (2003) som ser ut til å passe bra - http://www.imdb.com/title/tt0323944/

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg så en film for kanskje et år siden som handlet om en krigsfotograf som dro til jugoslavia eller et eller annet sånt sted, kanskje bosnia, serbia, uansett husker ikke.

 

Han reiste rundt og tok bilder og kom i trøbbel med militæret og på slutten av filmen har han et slags oppgjør med en offiser i hæren vi har fulgt gjennom hele filmen.

 

Noen som vet hva denne heter?

Lenke til kommentar

Ok, denne er lost call men prøver likevel.

 

Plutselig kom jeg til å tenke på en tegnefilm, veldig gammel, enten fra 80- eller 90-tallet. Husker bare bruddstykker.

 

- to gode venner, gutt og jente

- bestevenner når de er barn

- etter mange år møtes de igjen

- gutten er den samme i personlighet og livsstil

- jenta har vokst opp og blitt mer moden og utviklet

- gutten lurer hvorfor de ikke leker på samme måte som før og alt er forandret

- jenta sier hun har vokst og sånn

(- jeg tror han utforsker henne på en anledning, men ikke sikker)

- jeg tror de blir kjærester på slutten

 

Kommer sikkert til å tenke på dette i veldig lang tid nå.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg så en film for kanskje et år siden som handlet om en krigsfotograf som dro til jugoslavia eller et eller annet sånt sted, kanskje bosnia, serbia, uansett husker ikke.

 

Han reiste rundt og tok bilder og kom i trøbbel med militæret og på slutten av filmen har han et slags oppgjør med en offiser i hæren vi har fulgt gjennom hele filmen.

 

Noen som vet hva denne heter?

Kan det være Triage?

Lenke til kommentar

Am. film: kom på kino i Norge 2009, -10 eller -11.

Om en mann med spesielle evner eller egenskaper (Usikker på om det var parnormale egenskaper, slik som f.eks telekinese, helbredelse osv).

 

Coveret ligner litt på The man from Earth (2007)

http://www.imdb.com/title/tt0756683/ , men er mer grøntlysende i bakgrunnen, som en slags lys, grønn stråling, og bakgrunnen er ellers nokså mørk/svart.

 

Tror tallet 8 hadde noe med filmen å gjøre. Kanskje at hovedrollen hadde 8 fantastiske evner?

 

Jeg var nesten sikker på at den mannlige hovedrollen var Matthew McConaughey, men ingen av cover'ene i filmografien på imdb.com stemte med filmplakatbildet... so anyone...? Please?

 

Den mannlige hovedrollen spilles hvertfall av en engelsktalende, hvit mann i 30-40 årene.

 

Vennlig hilsen meg - takknemlig for hjelp

Lenke til kommentar

Svar til Al Capone, LeGrandDuc og Manx:

takker så meget, men det er verken Push, The day the earth stood still, eller Knowing.

Denne mannens (kun èn mann) evner var snille/gode - intensjonen var å hjelpe folk, mener jeg, ikke f.eks utrydde jorden slik som Keanu Reeves i The day the eart stood still.

 

Men, men takker uansett for innsatsen :-)

Lenke til kommentar

Am. film: kom på kino i Norge 2009, -10 eller -11.

Om en mann med spesielle evner eller egenskaper (Usikker på om det var parnormale egenskaper, slik som f.eks telekinese, helbredelse osv).

 

Coveret ligner litt på The man from Earth (2007)

http://www.imdb.com/title/tt0756683/ , men er mer grøntlysende i bakgrunnen, som en slags lys, grønn stråling, og bakgrunnen er ellers nokså mørk/svart.

 

Tror tallet 8 hadde noe med filmen å gjøre. Kanskje at hovedrollen hadde 8 fantastiske evner?

 

Jeg var nesten sikker på at den mannlige hovedrollen var Matthew McConaughey, men ingen av cover'ene i filmografien på imdb.com stemte med filmplakatbildet... so anyone...? Please?

 

Den mannlige hovedrollen spilles hvertfall av en engelsktalende, hvit mann i 30-40 årene.

 

Vennlig hilsen meg - takknemlig for hjelp

8 og stråling i bakgrunnen tyder på Super 8, men vet ikke om mye av det andre gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...