Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg håper på hjelp til å identifisere en spansk (muligens italiensk) film fra 2000-2005.

 

Begynner med slutten, siden det kan få en bjelle til å ringe. Paret stjeler et helikopter og flyr til himmelen...

 

:-)

 

Handlingen utspiller seg fra en bombeaksjon, politisk aktivist som blir arrestert. Vedkommende får sympati fra en ansatt på politistasjonen som hjelper med rømming.

 

De to rømmer ut på landsbygden og det er egentlig en harmonisk "feelgood" film.

 

Usikker på om terroristen var mann eller dame, mest sannsynlig en mann og at det var en vaskedame på politistasjonen som hjalp ham.

 

Har gått på norsk tv en gang etter årtusenskiftet.

 

Setter stor pris på innspill.

Lenke til kommentar

Dette er ingen film, men en serie. Science fiction, men det spesielle var at den var fritt tilgjengelig for nedlasting. Det var et slags eksperiment med ny forretningsmodell i denne digitale tidsalder.

 

Vet ikke om det ble lagd flere episoder enn piloten, det er det jeg ville finne ut når jeg fant ut at jeg ikke husket hva den het. :(

Lenke til kommentar

Så sykt lenge siden jeg så denne filmen , så husker ikke alle detaljer ,

 

Mener det starter med en fyr i en bil, som blir stoppet av politiet. så blir han med til et gammelt hus uti ødemarka. I dette huset har du blandt annet en dommer og masse andre rare skapninger som ikke er vanlige mennesker :) hmmm .. så har du to brødre som bor på bilopphuggeriet eller noe

 

Disse skapningene prøver å holde igjen menneskene

 

husker ikke mer, men husker den var skikkelig kul når jeg var yngre. mener filmen kom på tidlig 90 tall, kansje slutten av 80 tallet.

Lenke til kommentar

Dette er ingen film, men en serie. Science fiction, men det spesielle var at den var fritt tilgjengelig for nedlasting. Det var et slags eksperiment med ny forretningsmodell i denne digitale tidsalder.

 

Vet ikke om det ble lagd flere episoder enn piloten, det er det jeg ville finne ut når jeg fant ut at jeg ikke husket hva den het. :(

Tenkte med en gang på serien Pionner One, når jeg leste dette. ble laget totalt 6 episoder.

http://vodo.net/pioneerone

Lenke til kommentar

Så sykt lenge siden jeg så denne filmen , så husker ikke alle detaljer ,

 

Mener det starter med en fyr i en bil, som blir stoppet av politiet. så blir han med til et gammelt hus uti ødemarka. I dette huset har du blandt annet en dommer og masse andre rare skapninger som ikke er vanlige mennesker :) hmmm .. så har du to brødre som bor på bilopphuggeriet eller noe

 

Disse skapningene prøver å holde igjen menneskene

 

husker ikke mer, men husker den var skikkelig kul når jeg var yngre. mener filmen kom på tidlig 90 tall, kansje slutten av 80 tallet.

 

Hvis det er en komedie så er det sannsynligvis Nothing But Trouble http://www.imdb.com/title/tt0102558/

MV5BMTgzNDg5NTc2NV5BMl5BanBnXkFtZTcwODA2MjkxMQ@@._V1._SY317_CR7,0,214,317_.jpg

Lenke til kommentar

Så sykt lenge siden jeg så denne filmen , så husker ikke alle detaljer ,

 

Mener det starter med en fyr i en bil, som blir stoppet av politiet. så blir han med til et gammelt hus uti ødemarka. I dette huset har du blandt annet en dommer og masse andre rare skapninger som ikke er vanlige mennesker :) hmmm .. så har du to brødre som bor på bilopphuggeriet eller noe

 

Disse skapningene prøver å holde igjen menneskene

 

husker ikke mer, men husker den var skikkelig kul når jeg var yngre. mener filmen kom på tidlig 90 tall, kansje slutten av 80 tallet.

 

Nothing But Trouble, med blant annet Chevy Chase, Dan Aykroyd og John Candy?

 

*just to slow*

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

husker jeg så en film for flere år siden... det handler om 3 ungdommer som bor i en underjordisk by fordi resten av verden er forgiftet på et eller annet vis...

de får alle utgitt jobber ved loddtrekking og en av ungdommene får en jobb som er farlig(gruve, kloakk, rørsystem). de utforsker rørsystemet, finner fram til overflaten og finner ut at verden ikke lenger er forgiftet....

 

 

noen som vet hvilken film dette er?

Lenke til kommentar

husker jeg så en film for flere år siden... det handler om 3 ungdommer som bor i en underjordisk by fordi resten av verden er forgiftet på et eller annet vis...

de får alle utgitt jobber ved loddtrekking og en av ungdommene får en jobb som er farlig(gruve, kloakk, rørsystem). de utforsker rørsystemet, finner fram til overflaten og finner ut at verden ikke lenger er forgiftet....

 

 

noen som vet hvilken film dette er?

City of Ember

Lenke til kommentar

og da er det min tur igjen.

 

Detta er en asiatisk film, snakker asiatisk men med engelsk tekst. den er EKSTREMT overdreven, handler om en gansgter gjeng som alltid bruker hatter og har styrt resten av kina, fortsett fra en by som er veldig fattig. "Land lady'en" er veldig sur og vill alltid ha penger, senere viser det seg at hun kan ta fly kick og gud vet hva. Det er også en scene der en fyr bruker en stokk til å slå unna kuler.

 

Tror gjengen het the axe gang

Lenke til kommentar

og da er det min tur igjen.

 

Detta er en asiatisk film, snakker asiatisk men med engelsk tekst. den er EKSTREMT overdreven, handler om en gansgter gjeng som alltid bruker hatter og har styrt resten av kina, fortsett fra en by som er veldig fattig. "Land lady'en" er veldig sur og vill alltid ha penger, senere viser det seg at hun kan ta fly kick og gud vet hva. Det er også en scene der en fyr bruker en stokk til å slå unna kuler.

 

Tror gjengen het the axe gang

 

Kung Fu Hustle

 

http://www.imdb.com/title/tt0373074/

 

http://www.youtube.com/watch?v=-m3IB7N_PRk

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Trenger hjelp med en amerikansk film. Er vel "One Missed Call" bortsett fra at folka er i et annet land (Japan?). Husker at en av de ble hengt, og en hoppet ned fra en bygning eller lignende. Har søkt etter One Missed Call fordi oppsettet er helt likt, men det er ikke den filmen fra 2008 dessverre. Men personene blir hvertfall ringt opp og senere dør de (ikke The Ring).

 

Anyone? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...