Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Relativt gammel film som innebærer mye dykking (uten masker eller luft/freestyle). Tror den startet med at noen unge gutter dykket og møtte på en slags farlig eller giftig type fisk. Senere i filmen var det en mann, hovedpersonen tror jeg, som dykket inn i en båt som hadde sunket, og reddet en mann inni der. Han klarte det uten å puste gjennom flere minutter.

 

Filmen slutter med en slags konkurranse, hvor deltakerne senker seg ned via tau, og det handler om å komme seg så langt ned som mulig og ta med seg en lapp der det står hvor mange meter det er. Det ender med at konkurrenten til hovedpersonen (tror jeg) vil vinne så mye over hovedpersonen at han dykker så langt ned at han ikke kommer seg opp igjen. Jeg tror han hadde noen problemer før han dykket, fordi folk ba han om å ikke dykke. Tror han var bevisst over at han skulle dø før han dykket.

 

Tror filmen skal være ganske kritikerrost og litt kjent. Husker ikke skuespillere eller noe, må være over 5 år siden jeg så den.

Lenke til kommentar

Jeg så for årevis siden en film, jeg gjerne skulle sett igjen, men jeg finner ikke ut hva den heter! Jeg husker desverre ingen av skuespillerene heller, men husker plotlinen fragmatisk:

 

Et amerikansk ektepar (tror jeg) skal bevise at rettsystemet svikter, og bestemmer seg for å få mannen dømt til døden for et drap han ikke har begått.. da det nærmer seg henrettelsen, får forsvarsadvokat diverse hint og spor som leder ham rundt for å få stoppet henrettelsen.. Filmen kulminerer med at mannen henrettes, og at forsvareren finner en videotape som beviser at han aldri begikk drapet han var dømt for!

 

Håper noen kan hjelpe meg, men det lille jeg har :)

 

Takk uansett

 

*Og vips så fant jeg den selv! "The Life of David Gale"

http://www.imdb.com/title/tt0289992/

Endret av Mikkel_Ellingsen
Lenke til kommentar

Hei, jeg har et kjapt - men litt komplisert spørsmål.

 

Jeg hadde mattetime her forleden og vi så på en episode av "siffer" på NRK1.

I denne episoden hadde de med et par klipp fra en film, og jeg lurer på hva denne filmen heter. Jeg ønsker å se den, men må finne ut navn.

 

Her er noen ting jeg registrerte:

 

* Den handler om en mann som fant opp et matematisk system, og han fikk senere en pris for å ha funnet ut dette (nobels ---??)

* De brukte et eksempel for å illustrere: to bankranere i avhør hos politiet; og de kunne regne ut hva og hvem som ville tjene ved å tyste/holde tett.

* Enda et eksempel fra filmen var: dersom alle vil ha den blonde jenta på et utested, er det større sjanse å få henne ved å ikke være påtrengende...

 

Det var også senere i episoden et intervjue med han, han er ca 80-90 år nå. Han har vært inn og ut av psykiatrien.

 

JEG TROR DENNE FILMEN ER NOKSÅ KJENT, HADDE VÆRT GLIMRENDE OM NOEN KAN SI MEG HVA DEN HETER!

 

TAKK!

Lenke til kommentar

jeg lurer på om det er noen som husker hva en film jeg så for lenge siden heter det eneste jeg husker var att det var en som stjal en tanks så tror jeg han sa noe sånt som ''this is the worlds first tank theft auto'' tror jeg mener og huske att filmen vart bra han som stjal tanksen var også en ''gangster'' tror jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...