Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en film som handler om nynazister? Hovedpersonen spiller en forvirra og frustrert jøde, som faktisk blir en nynazist selv. Er en stund siden jeg så filmen, og husker ikke særlig mer...Anyone? :)

6287055[/snapback]

Det kan høres ut som Europa, Europa/Hitlerjunge Salomon. Han blir riktignok ikke nazist i den forstand beskrivelsen din tiltaler, dog spiller han nazist for å, vel, overleve.

 

Agnieszka Holland er svært dyktig. Fantastisk film.

 

Edit: Nynazist, ja... My bad.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Okey, dette er en serie som gikk for noen år siden. TvN eller Tv2.

 

Handlet om en tykk familiefar som falt eller hoppet foran et tog og døde. Deretter var det noen som kom og tok hjerna hans og putta den i kroppen til en skikkelig bra fyr. Godt trent, bra utseende osv..

 

Han bodde i en leilighet(frivillig innelåst?) Og der var også en svart mann som het Theodore, som dreiv å kom på besøk. Tror han eide ham eller holdt overoppsyn med ham osv.

 

Tror hovedpersonen visste om familien og at han prøvde å stikke av for å møte dem. Osv osv.. Husker bare bruddstykker..

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Okey, dette er en serie som gikk for noen år siden. TvN eller Tv2.

 

Handlet om en tykk familiefar som falt eller hoppet foran et tog og døde. Deretter var det noen som kom og tok hjerna hans og putta den i kroppen til en skikkelig bra fyr. Godt trent, bra utseende osv.. 

 

Han bodde i en leilighet(frivillig innelåst?) Og der var også en svart mann som het Theodore, som dreiv å kom på besøk. Tror han eide ham eller holdt overoppsyn med ham osv.

 

Tror hovedpersonen visste om familien og at han prøvde å stikke av for å møte dem.  Osv osv.. Husker bare bruddstykker..

 

Anyone?

6288479[/snapback]

 

Now & Again het den. Og denne dr. Theodore Morris var ingen ringere enn Dennis Haysbert, aka David Palmer i 24.

Lenke til kommentar
Okey, dette er en serie som gikk for noen år siden. TvN eller Tv2.

 

Handlet om en tykk familiefar som falt eller hoppet foran et tog og døde. Deretter var det noen som kom og tok hjerna hans og putta den i kroppen til en skikkelig bra fyr. Godt trent, bra utseende osv.. 

 

Han bodde i en leilighet(frivillig innelåst?) Og der var også en svart mann som het Theodore, som dreiv å kom på besøk. Tror han eide ham eller holdt overoppsyn med ham osv.

 

Tror hovedpersonen visste om familien og at han prøvde å stikke av for å møte dem.  Osv osv.. Husker bare bruddstykker..

 

Anyone?

6288479[/snapback]

 

Now & Again het den. Og denne dr. Theodore Morris var ingen ringere enn Dennis Haysbert, aka David Palmer i 24.

6289575[/snapback]

 

Stilig :D og takk :)

 

Jeg fikk vite det av noen andre også, men rakk ikke redigere posten her..

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg den mest unødvendige dagen på skolen. I de to første timene så vi en film, og for å si det sånn - jeg var ikke en av de første som kom inn på videorommet. Der satt jeg, helt bakerst i rommet med 40 elever foran meg. Jeg hadde heller ikke lesebrillene mine med, så jeg fulgte ikke med i det hele tatt. Stirra vel i gulvet i to timer. Jeg skulle gjerne likt å vite hvilken film jeg "så". Dette er det jeg fikk med meg:

 

- Engelskmenn, franskmenn og indianere var innvolvert. Alle var visst mot alle.

- Sannsynligvis på 1800-tallet en gang. Kanoner ble brukt.

- Ikke så veldig gammel film.

Lenke til kommentar

Jeg fikk bare sett en liten del av filmen, men det var en en ganske interessant karakter, så jeg skulle jeg gjerne sett hele:

Han kunne svømme usannsynelig lenge under vann + fange fisk etc. men han var litt gal, og han sa at noen mennesker var onde, fordi de hadde "onde øyne". Tror kanskje han drepte en fyr fordi han identifiserte han som ond.

 

Noen som vet? Takker for svar

Lenke til kommentar
det med at han kunne svømme lenge under vann slo meg at kan være waterworld, men kan ikke si at det med onde øyne og sånn passer helt.

6297501[/snapback]

Nope, denne karen var ung, og hvis jeg husker riktig er waterworld en kevin costner film. Dessuten var settingen i en helt vanlige verden. Det var noen biler der f.eks.

Lenke til kommentar
det med at han kunne svømme lenge under vann slo meg at kan være waterworld, men kan ikke si at det med onde øyne og sånn passer helt.

6297501[/snapback]

Nope, denne karen var ung, og hvis jeg husker riktig er waterworld en kevin costner film. Dessuten var settingen i en helt vanlige verden. Det var noen biler der f.eks.

6300869[/snapback]

regna med at det var feil, men tenkte jeg sku si det uansett, ikke første gangen at infoen ikke stemmer helt med filmen, men det er rett film uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...