Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg husker en film jeg så på Canal+ noen år siden.

 

Filmen var trolig japansk. Den handla om en liten gutt som bodde med bestemora. Denne gutten ville finne moren sin. Han får hjelp av onkelen sin.

De reiste rundt i Japan, med bare det en liten ryggsekk og klærne de hadde på seg.

Jeg husker at da onkelen fant moren til gutten ville hun ikke ha noe med gutten å gjøre. Han følte da veldig synd på gutten og køpte en liten glass engel med bjelle, som han sa moren ville at han skulle ha.

Veldig søt film, husker den fikk 8/10 i imdb. Fyren som spilte onkelen var en ganske kjent skuespiller.

6352994[/snapback]

Takeshi Kitanos fantastiske Kikujirô no natsu/Kikujiru/Kikujirus sommer, Takeshi Kitano regisserer og spiller onkelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kom til å tenke over en film jeg så for utrolig lenge siden. Handlet om at mange mennesker hadde gått under jorden, og overflaten var blitt tatt over av roboter og noen mektige mennesker. Menneskene under jorden ble ofte "raidet" av robotene.

 

Til slutt drar en gruppe mennesker ut for å prøve å få slutt på alt dette, og filmen omhandler først og fremst deres kamp mot overmakten.

 

Noen?

6334810[/snapback]

matrix? sterkt gjordt å glemme det navnet... (dersom det er den filmen da)

6337201[/snapback]

 

Hehe, er ikke Matrix nei. Er en mye eldre film.

Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke over en film jeg så for utrolig lenge siden. Handlet om at mange mennesker hadde gått under jorden, og overflaten var blitt tatt over av roboter og noen mektige mennesker. Menneskene under jorden ble ofte "raidet" av robotene.

 

Til slutt drar en gruppe mennesker ut for å prøve å få slutt på alt dette, og filmen omhandler først og fremst deres kamp mot overmakten.

 

Noen?

6334810[/snapback]

matrix? sterkt gjordt å glemme det navnet... (dersom det er den filmen da)

6337201[/snapback]

 

Hehe, er ikke Matrix nei. Er en mye eldre film.

6354320[/snapback]

 

 

Det høres ikke ut som heeelt samme handling, men minte meg veldig om Demolition Man

Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke over en film jeg så for utrolig lenge siden. Handlet om at mange mennesker hadde gått under jorden, og overflaten var blitt tatt over av roboter og noen mektige mennesker. Menneskene under jorden ble ofte "raidet" av robotene.

 

Til slutt drar en gruppe mennesker ut for å prøve å få slutt på alt dette, og filmen omhandler først og fremst deres kamp mot overmakten.

 

Noen?

6334810[/snapback]

Veeeeeldig lite informasjon dette. Er filmen amerikansk, sånn ca hvor gammel er den, kjenner du noen av skuespillerne, noen spesielle scener du husker svært godt?

 

Temaet kan minne om "Terminator", men den går jeg ut ifra du hadde husket selv ;)

Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke over en film jeg så for utrolig lenge siden. Handlet om at mange mennesker hadde gått under jorden, og overflaten var blitt tatt over av roboter og noen mektige mennesker. Menneskene under jorden ble ofte "raidet" av robotene.

 

Til slutt drar en gruppe mennesker ut for å prøve å få slutt på alt dette, og filmen omhandler først og fremst deres kamp mot overmakten.

 

Noen?

6334810[/snapback]

matrix? sterkt gjordt å glemme det navnet... (dersom det er den filmen da)

6337201[/snapback]

 

Hehe, er ikke Matrix nei. Er en mye eldre film.

6354320[/snapback]

 

 

Det høres ikke ut som heeelt samme handling, men minte meg veldig om Demolition Man

6354720[/snapback]

er nok garantert ikke den filmen, den har jeg sett haugevis av ganger og kan veldig godt, og det er ingen roboter der, desuten er det ikke main story at folka bor under bakken og sloss mot over makten

 

main er at stallone kicker assen til snipes :D

Lenke til kommentar

Hovedhandlingen er om de menneskene som legger ut på ferden sin for å stoppe dette tyranniet som jeg beskriver i første post. Filmen er amerikansk.

 

Husker åpningsscenen ganske godt. Det er i "opprørernes" bosted, så kommer "robotene" inn på noen flyvende scooter og raider bostedet dems. Dette er dråpen som får begeret til å flyte over for noen av dem.

Lenke til kommentar
Hovedhandlingen er om de menneskene som legger ut på ferden sin for å stoppe dette tyranniet som jeg beskriver i første post. Filmen er amerikansk.

 

Husker åpningsscenen ganske godt. Det er i "opprørernes" bosted, så kommer "robotene" inn på noen flyvende scooter og raider bostedet dems. Dette er dråpen som får begeret til å flyte over for noen av dem.

6358104[/snapback]

Starship?

Har egentlig ikke peiling, men det var vel egentlig det eneste som kunne ligne som jeg fikk søkt opp :whistle:

Lenke til kommentar
Hovedhandlingen er om de menneskene som legger ut på ferden sin for å stoppe dette tyranniet som jeg beskriver i første post. Filmen er amerikansk.

 

Husker åpningsscenen ganske godt. Det er i "opprørernes" bosted, så kommer "robotene" inn på noen flyvende scooter og raider bostedet dems. Dette er dråpen som får begeret til å flyte over for noen av dem.

6358104[/snapback]

Starship?

Har egentlig ikke peiling, men det var vel egentlig det eneste som kunne ligne som jeg fikk søkt opp :whistle:

6358288[/snapback]

 

Det kan faktisk være den jeg tenker på, plotet ligna veldig. Takk for svar :cool:

Lenke til kommentar

Håper noen her er gode på å huske dialoger. :p

 

Har et par sanger med noen lydklipp fra hva jeg rekner med er filmer.

 

#1:

En kis som sier (høres ut som en svart mann):

You're running a strange program, y'all.

...

Meanwhile the rich gets richer, and the poor don't get a f***ing thing.

...

Times like these people wanna get high. Real high, real fast... And this is gonna do it.

 

 

#2:

Enda en svart mann som snakker (høres ut som noen som raner en butikk):

Aight, lady, we want the f***ing money.

...

You got 3 f***ing seconds, aight?

...

Look, this fucking thing, it aint that complicated. You give us all the money and you wont get shot in the head.

...

His fingers are way the fuck up my nose (!)

...

Get your finger off my man's nose!

 

Sangene dette er hentet fra:

#1: Luna meets Trilok & Chiren - Street Knowledge

#2: Technoboy - Guns 'N' Roses

 

Jeg har søkt på IMDb etter "Street Knowledge" og "Guns and Roses" uten hell.

Happy hunting. :)

Lenke til kommentar
Håper noen her er gode på å huske dialoger.  :p

 

Har et par sanger med noen lydklipp fra hva jeg rekner med er filmer.

 

#1:

En kis som sier (høres ut som en svart mann):

You're running a strange program, y'all.

...

Meanwhile the rich gets richer, and the poor don't get a f***ing thing.

...

Times like these people wanna get high. Real high, real fast... And this is gonna do it.

 

 

#2:

Enda en svart mann som snakker (høres ut som noen som raner en butikk):

Aight, lady, we want the f***ing money.

...

You got 3 f***ing seconds, aight?

...

Look, this fucking thing, it aint that complicated. You give us all the money and you wont get shot in the head.

...

His fingers are way the fuck up my nose (!)

...

Get your finger off my man's nose!

 

Sangene dette er hentet fra:

#1: Luna meets Trilok & Chiren - Street Knowledge

#2: Technoboy - Guns 'N' Roses

 

Jeg har søkt på IMDb etter "Street Knowledge" og "Guns and Roses" uten hell.

Happy hunting.  :)

6374107[/snapback]

 

 

#2 er Ladykillers ihvertfall, med Tom Hanks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...