Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så en film på skolen for en god stund siden. Å kunne sett den igjen.

 

Den handler om en som trenger penger eller noe. Så går han til en dame med masse gull, å hu nekter å gi han gull. Så finner han en øks nede i trappa, å dreper hu dama. Tar gullet med seg hjem, og gjemmer det. Så begynner han og føle det på seg. Klarer ikke og skjule han har drept henne, han er i mye avhør med politiet. Å han forelsker seg i en dame, som forteller om drapet. Å i slutten havner han i fengsel, så flytter hu dama bort til han der han er i fengsel. Noen som vet hvilken det er ?

6010513[/snapback]

Ingen som vet den ? :(

Lenke til kommentar

jeg jakter på navnet på en film jeg lenge hadde hengende det kommende cover bildet av på rommet mitt da jeg var yngre. altså, det bilde var coverstørrelse på, men filmen var ikke ute enda da det ble laget.

 

fritt etter hukommelse: en hodeskalle av metall tror jeg i forgrunnen med en stor amerikans by i kbakgrunnen. under sto det: terminator + robocop + en til jeg ikke husker = navnet jeg heller ikke husker. er helt sikker på at den kom sent i 1991. regner med at det var en stor action film som kanskje ikke ble så veldig kjent.

 

forholdvis kort navn, trodde først det var the exterminator da noen nevte den i forbindelse med et annet sprøsmål, men årtallet stemmer ikke. og ikke handling/cover heller

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jeg jakter på navnet på en film jeg lenge hadde hengende det kommende cover bildet av på rommet mitt da jeg var yngre. altså, det bilde var coverstørrelse på, men filmen var ikke ute enda da det ble laget.

 

fritt etter hukommelse: en hodeskalle av metall tror jeg i forgrunnen med en stor amerikans by i kbakgrunnen. under sto det: terminator + robocop + en til jeg ikke husker = navnet jeg heller ikke husker. er helt sikker på at den kom sent i 1991. regner med at det var en stor action film som kanskje ikke ble så veldig kjent.

 

forholdvis kort navn, trodde først det var the exterminator da noen nevte den i forbindelse med et annet sprøsmål, men årtallet stemmer ikke. og ikke handling/cover heller

6086404[/snapback]

Nemesis bare et forslag. etter 30sek søking på google så fant jeg denne. har ikke sett den selv men den handler om en cyborg purk....

Lenke til kommentar

Jeg så en film på TV (TV3 tror jeg) for en del år siden, jeg husker svert lite, det jeg husker var at store deler av filmen var de ombord på en skute, en annen ting jeg husker var at de en dag fant en dame som fløt i vannet pakket inn i noe fiskegarngreier, de trodde hun var død men det viste seg at hun var en kvinne som skulle svømme jorda rundt og bare sov da de fant ho, jeg husker dette som en komedie/tullefilm. Ringer det noen bjeller?

 

Edit: Sorry at dette var så kukete skrevet

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
nop sorry, som jeg sa, den er fra 1991. er helt sikker. men takk for at du prøvde

6087575[/snapback]

alle filmer i 1991 en liten begynnelse. kanskje du husker hva den het når du leser navnet :p.... har ellers ingen andre forslag

6090430[/snapback]

så desperat etter å finne den er jeg ikke. men skal til pappa i morra, så med noe flaks så finner jeg den filmcover greia da.

Lenke til kommentar
Så en film på skolen for en god stund siden. Å kunne sett den igjen.

 

Den handler om en som trenger penger eller noe. Så går han til en dame med masse gull, å hu nekter å gi han gull. Så finner han en øks nede i trappa, å dreper hu dama. Tar gullet med seg hjem, og gjemmer det. Så begynner han og føle det på seg. Klarer ikke og skjule han har drept henne, han er i mye avhør med politiet. Å han forelsker seg i en dame, som forteller om drapet. Å i slutten havner han i fengsel, så flytter hu dama bort til han der han er i fengsel. Noen som vet hvilken det er ?

6010513[/snapback]

Ingen som vet den ? :(

6086384[/snapback]

 

Høres ut som handlingen i Tolstojs "Forbrytelse Og Straff".

 

http://www.imdb.com/find?s=all&q=crime+and+punishment

Lenke til kommentar
Så en film på skolen for en god stund siden. Å kunne sett den igjen.

 

Den handler om en som trenger penger eller noe. Så går han til en dame med masse gull, å hu nekter å gi han gull. Så finner han en øks nede i trappa, å dreper hu dama. Tar gullet med seg hjem, og gjemmer det. Så begynner han og føle det på seg. Klarer ikke og skjule han har drept henne, han er i mye avhør med politiet. Å han forelsker seg i en dame, som forteller om drapet. Å i slutten havner han i fengsel, så flytter hu dama bort til han der han er i fengsel. Noen som vet hvilken det er ?

6010513[/snapback]

Ingen som vet den ? :(

6086384[/snapback]

 

Høres ut som handlingen i Tolstojs "Forbrytelse Og Straff".

 

http://www.imdb.com/find?s=all&q=crime+and+punishment

6092694[/snapback]

 

Takker.

Lenke til kommentar

Her kommer en helt håpløs en :p

Tviler sterkt på at noen vet hvilken jeg mener, men jeg blir gal av å prøve å finne ut tittelen, så here goes :

 

Den er sannsynligvis fra 90-tallet, handler om en strippeklubb så vidt jeg husker rett. Tittelen består av 2 ord.

 

Har ikke sett filmen, men hørt mange snakke om den.

Sprøtt viss noen vet hvilken jeg mener.

Lenke til kommentar
Her kommer en helt håpløs en :p

Tviler sterkt på at noen vet hvilken jeg mener, men jeg blir gal av å prøve å finne ut tittelen, så here goes :

 

Den er sannsynligvis fra 90-tallet, handler om en strippeklubb så vidt jeg husker rett. Tittelen består av 2 ord.

 

Har ikke sett filmen, men hørt mange snakke om den.

Sprøtt viss noen vet hvilken jeg mener.

6096040[/snapback]

Det var jo ikke all verdens å gå på (språk/produksjonsland, kjent/ukjent, kjente skuespillere?), men de som umiddelbart slo meg kunne (unntatt det med to ord, men med dagens problemer med ord delings feil :p tar jeg ikke det så nøye, begge titlene er jo to ord i ett) passe var Striptease (1996, med Demi Moore) og Showgirls (1995, av Paul Verhoeven).

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt mye på en film i det siste. Den må ha gjort inntrykk på meg da jeg var liten siden jeg husker den ennå.

 

Den er sikkert fra sånn ca 1987-90. Den handler om en businesmann. Han reiser på ferie til en Stillehavsøy tror jeg, og der er det en innfødt dame som han liker. Det er en vulkan på øya, og befolkningen på øya vil ofre et menneske til vulkanen for at den skal roe seg. Så er det noe styr med dette med ofringen; om det er dama eller mannen som skal ofres, aner jeg ikke. Tror det ender med at hele øya går i lufta, mens mannen og dama havner på en flåte ute i Stillehavet.

 

Hadde vært gøy å finne ut hva slags film dette er...!

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Lurer på en film fra 2000. Så den på Saga kino, men husker ikke hva den heter.

Den er norsk, men filmet i Russland e.l. Greia var at ingen av skuespillerne kunne språket og derfor laget et fantasispråk som hørtes akkurat ut som the-real-thing. Så hvis noen kan hjelpe meg med å finne ut av denne gåten ville jeg blitt evig takknemlig.-

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Lurer på en film fra 2000. Så den på Saga kino, men husker ikke hva den heter.

Den er norsk, men filmet i Russland e.l. Greia var at ingen av skuespillerne kunne språket og derfor laget et fantasispråk som hørtes akkurat ut som the-real-thing. Så hvis noen kan hjelpe meg med å finne ut av denne gåten ville jeg blitt evig takknemlig.-

6102401[/snapback]

 

Kan det være Jo Strømgrens "Mot Moskva"? http://www.imdb.com/title/tt0385103/

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt mye på en film i det siste. Den må ha gjort inntrykk på meg da jeg var liten siden jeg husker den ennå.

 

Den er sikkert fra sånn ca 1987-90. Den handler om en businesmann. Han reiser på ferie til en Stillehavsøy tror jeg, og der er det en innfødt dame som han liker. Det er en vulkan på øya, og befolkningen på øya vil ofre et menneske til vulkanen for at den skal roe seg. Så er det noe styr med dette med ofringen; om det er dama eller mannen som skal ofres, aner jeg ikke. Tror det ender med at hele øya går i lufta, mens mannen og dama havner på en flåte ute i Stillehavet.

 

Hadde vært gøy å finne ut hva slags film dette er...!

 

Joe Versus The Volcano?

Lenke til kommentar

:thumbup:

Jeg har tenkt mye på en film i det siste. Den må ha gjort inntrykk på meg da jeg var liten siden jeg husker den ennå.

 

Den er sikkert fra sånn ca 1987-90. Den handler om en businesmann. Han reiser på ferie til en Stillehavsøy tror jeg, og der er det en innfødt dame som han liker. Det er en vulkan på øya, og befolkningen på øya vil ofre et menneske til vulkanen for at den skal roe seg. Så er det noe styr med dette med ofringen; om det er dama eller mannen som skal ofres, aner jeg ikke. Tror det ender med at hele øya går i lufta, mens mannen og dama havner på en flåte ute i Stillehavet.

 

Hadde vært gøy å finne ut hva slags film dette er...!

 

Joe Versus The Volcano?

6102629[/snapback]

 

Ja!! Haha! Tusen tusen takk! Den skal jammen sjekkes ut for å se om magien er der ennå! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...