Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en film som jeg så i juleferien heter. Den gikk denne juleferien på tv2. Det jeg husker som er litt spesielt med filmen var at det var med veldig mange tegneserie figurer i filmen som bodde i ToonTown. Hovedpersonen var en detektiv som hadde mistet broren sin p.g.a. en tegneseriefigur i ToonTown, noe som gjorde at han ikke ville jobbe med tegneseriefigurene. Men han måtte jobbe med tegneseriefolka og det endte med at han reddet toontown og fant skurken som hadde drept broren hans.

 

Håper det er noen som vet hvilken film dette er, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på en film som jeg så i juleferien heter. Den gikk denne juleferien på tv2. Det jeg husker som er litt spesielt med filmen var at det var med veldig mange tegneserie figurer i filmen som bodde i ToonTown. Hovedpersonen var en detektiv som hadde mistet broren sin p.g.a. en tegneseriefigur i ToonTown, noe som gjorde at han ikke ville jobbe med tegneseriefigurene. Men han måtte jobbe med tegneseriefolka og det endte med at han reddet toontown og fant skurken som hadde drept broren hans.

 

Håper det er noen som vet hvilken film dette er, på forhånd takk.

6012800[/snapback]

Who Framed Roger Rabbit, 1988.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en film som jeg så i juleferien heter. Den gikk denne juleferien på tv2. Det jeg husker som er litt spesielt med filmen var at det var med veldig mange tegneserie figurer i filmen som bodde i ToonTown. Hovedpersonen var en detektiv som hadde mistet broren sin p.g.a. en tegneseriefigur i ToonTown, noe som gjorde at han ikke ville jobbe med tegneseriefigurene. Men han måtte jobbe med tegneseriefolka og det endte med at han reddet toontown og fant skurken som hadde drept broren hans.

 

Håper det er noen som vet hvilken film dette er, på forhånd takk.

6012800[/snapback]

Who Framed Roger Rabbit, 1988.

6012815[/snapback]

Wow, det gikk fort.

Tusen takk for svaret.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt tittelen på en film jeg tilfeldigvis så på TV3 rundt midnatt for tre år siden. Jeg aner rett og slett ikke hvordan storyen er, da jeg begynte å se på den omtrent da den var ferdig. Det er hvertfall et "spøkelse" på en måte. Husker ikke hudfarge eller andre detaljer. Mener å huske at Tim Burton var regissør.

 

EDIT: Søkte etter 'Tim Burton' på IMDb, og sjekket ut diverse filmer han har regissert.

Så plutselig kjente jeg igjen en karakter fra filmen. Filmen het forresten 'Beetle Juice'.

Endret av Agressive
Lenke til kommentar

lurer på en film som handler om 2 søstre som er bestevenner. men utover i filmen så blir den elste av den bitt/kloret(elns) av en varulv og mens hun begynner å bli mer og mer "dyrisk" og sexy. så blir søstrene mindre og mindre venner. den søstera som ikke er en varulv finner en kur.... filmen ender med at den yngste søstra må drepe sin egen søster.

 

film nr.2 handler om at den yngste søstera ble bitt elns på en eller annen måte i den første filmen. så nå bor hun alene og tar motkuren regelmessig. hun tar en overdose og blir oppdaget av en person som sender henne på en sånn avrusnings greie. hun rømmer i fra den avrusning greia sammen med en venn hun får der opp til hytta til den vennen.

 

i film 3 den handler om fortiden og da er de søstrene sammen igjen. husker ikke så veldig mye av akkuratt den filmen da:P

 

noen som vet hva disse filmene heter?... er ikke den beste forklaringen men den får duge :p

Lenke til kommentar

For veldig lenge siden husker jeg at jeg så en film på tv. Det var altså veldig lenge siden og jeg er usikker på mange av detaljene, men jeg skal prøve å beskrive den så godt jeg husker:

 

Det var en tegnefilm.

 

Historien foregikk i en forlatt by, det var iallefall få folk der. Rundt byen var det en slags kraftfelt-kuppel som de ikke kunne gå i gjennom, eller noe sånt.

 

Tror det var to hovedpersoner. Litt uti filmen møter på enda en person, som ikke er så snill.

 

Det var få folk, men mange roboter tror jeg, og de var slemme. Tror det var noe sånt som at robotene var lagd for å hjelpe menneskene, men så tok de plutselig over og jagde folka ut av byen.

 

Nuvel, den siste delen putter jeg i en spoiler tag fordi det skjer på slutten av filmen:

 

De flyr / kjører gjennom kraftfeltet som er rundt byen, og det gikk ganske greit.

 

 

Seriøst vanskelig å prøve å beskrive filmer du egentlig ikke husker noe fra :p

 

Edit:

Tror ikke det var en barnefilm (mange tenker at tegnefilm = barnefilm :p)

Endret av m_eide
Lenke til kommentar
Kjæresten min leter etter en film hun så for maaange år siden. Her er forklaringen hennes (mer eller mindre:P):

 

Det var en man som hadde en kone og en datter(?) der både kona og datteren var død. Han hadde et hus der det hade bod en lege før de, og derfor var det rullestol og sånt i kjelleren. Senere ut i filmen var det non som drev med spiritisme, og tok de det opp på bånd alt som skjedde. Dette fikk faren høre på senere, og da fant han ut at dattere druknet i badekaret.

 

Noen som kan hjelpe til

6011297[/snapback]

 

Er virkelig ute å kjører her tror jeg, men The Changeling var det første som slo meg.

6012326[/snapback]

Jupp, var den! Takk takk =D

Lenke til kommentar

Jeg så en film med skolen for et par uker siden, å så bare slutten, å vet ikke navn på filmen, så derfor lurer jeg på om dere kan hjelpe meg.

 

Dem sitter i et rom og ser en fotball kamp å det Arsenal å et annet lag så spiller, så vil han ene ut og feste, å står i døra å maser på han andre en god stund. Å før han som står å venter på han som ser fotball kam går, vinner Arsenal laget for første gang. Så går dem ut i gata og feirer, et helt nabo felt. Så finner han ei jente han var glad i. Så slutter filmen.

 

Noen som vet hvilken jeg snakker om ?

Lenke til kommentar

Hei! Lurer på en film

 

Det handler om en kompisgjeng. HAn ene skulle gifte seg, men på vei til bryllupet stoppet de og ranet en bank. Hele filmen dreide seg egentlig om gisseldramaet inne i banken..

 

Noen som vet hvilken film? :yes:

Lenke til kommentar
Er denne animasjonen hentet fra en film? Isåfall hvilken?

 

bigballs7un7wt.gif

6042592[/snapback]

Nei, det er hentet fra en reklamesnutt, fra en serie reklamer for boligbygging, der reklamene har eventyr som tema.

Info om reklamen her.

Tanuki (japansk villhund som ligner på vaskebjørn) har i følge mytologien store baller (sett også i Studio Ghibli-filmen Heisei Tanuki Gassen Ponpoko/Pom Poko).

Lenke til kommentar
Nei, det er hentet fra en reklamesnutt, fra en serie reklamer for boligbygging, der reklamene har eventyr som tema.

Info om reklamen her.

Tanuki (japansk villhund som ligner på vaskebjørn) har i følge mytologien store baller (sett også i Studio Ghibli-filmen Heisei Tanuki Gassen Ponpoko/Pom Poko).

6042700[/snapback]

Hahahaha.

 

<3 Japan

 

Takk skal du ha Njål, men si meg; hvordan (og ikke minst hvorfor) vet du slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...