Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker jeg så en film når jeg var liten, mange år siden i alle fall. Det var en krystall eller noe lignende som ga superkrefter. Husker en scene hvor det var noen som tok på krystallen, så på en bok om dansing, så begynte de å danse. En om Kung Fu, så kunne de sloss. Huske også noe med en hund som havnet under en container, som deretter ble leget av en med superkreftene. Vet det ikke er så godt forklart, men husker bare bruddstykker.

Lenke til kommentar

Prøver igjen jeg.

 

Leter altså etter en film der det jeg husker er følgende:

 

Handlingen (tror jeg) er satt til 1950-tallet i USA.

På en skole hvor det kun går svarte elever, lærer læreren deres dem å spille basketball.

Eller, de kaster en ball til hverandre i friminuttene. Så tar læreren en fruktkurv, skjærer ut bunnen, slik at den blir som et basket-nett. Og slik ble basketball oppfunnet!

 

Er godt mulig at denne filmen er basert på virkelige hendelser.

Som sagt tidligere i tråden, den handler om basketball, ikke fotball.

 

Håper noen kan hjelpe!!

 

:)

Endret av timb
Lenke til kommentar

for lenge siden så jeg en film om en mann som ble fryst ned og vekt til live i framtiden.

Jeg husker noen små ting:

- Det er ikke austin powers

- Han som ble fryst ned var mørkhudet (will smith kanskje?)

 

også husker jeg noe med at man fikk bot for å banne og hovedpersonen måtte banne for å få do papir siden de brukte ikke papir.

 

Høres ut som en veldig dårlig film egentlig, men det irriterer meg at jeg ikke kommer på hvilken film det er..

Lenke til kommentar
Prøver igjen jeg.

 

Leter altså etter en film der det jeg husker er følgende:

 

Handlingen (tror jeg) er satt til 1950-tallet i USA.

På en skole hvor det kun går svarte elever, lærer læreren deres dem å spille basketball.

Eller, de kaster en ball til hverandre i friminuttene. Så tar læreren en fruktkurv, skjærer ut bunnen, slik at den blir som et basket-nett. Og slik ble basketball oppfunnet!

 

Er godt mulig at denne filmen er basert på virkelige hendelser.

Som sagt tidligere i tråden, den handler om basketball, ikke fotball.

 

Håper noen kan hjelpe!!

 

:)

 

Vel, er ganske mye feil i den filmen dersom den skal basere seg på skapelsen av basketball. En hvit canadisk man oppfant basketball (James Naismith) og kunn hvite gikk på den skolen, og dette skjedde i 1939....

Lenke til kommentar

Er ikke sikekrt at det var selve oppfinnelsen av basketball, men de folkene filmen handlet om hadde i alle fall aldri hørt om det før. Husker at læreren deres satt å tenkte.."hmm..hvordan kan jeg gjøre ballspillet deres litt morsommere"? Så tok han en kniv og skjærte hull i en kurv.

 

Hmm

Lenke til kommentar
for lenge siden så jeg en film om en mann som ble fryst ned og vekt til live i framtiden.

Jeg husker noen små ting:

- Det er ikke austin powers

- Han som ble fryst ned var mørkhudet (will smith kanskje?)

 

også husker jeg noe med at man fikk bot for å banne og hovedpersonen måtte banne for å få do papir siden de brukte ikke papir.

 

Høres ut som en veldig dårlig film egentlig, men det irriterer meg at jeg ikke kommer på hvilken film det er..

Det er ikke Iceman? Uansett en ganske god film :)

Endret av Cortese
Lenke til kommentar
for lenge siden så jeg en film om en mann som ble fryst ned og vekt til live i framtiden.

Jeg husker noen små ting:

- Det er ikke austin powers

- Han som ble fryst ned var mørkhudet (will smith kanskje?)

 

også husker jeg noe med at man fikk bot for å banne og hovedpersonen måtte banne for å få do papir siden de brukte ikke papir.

 

Høres ut som en veldig dårlig film egentlig, men det irriterer meg at jeg ikke kommer på hvilken film det er..

Kan det være Forever Young?

Trailer

 

Edit: Nvm, så ikke at han måtte være mørkhudet.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Leter etter en 70 eller 80 talls film.

 

En ung kvinne kjører hjem til foreldrene sine (settning: nord amerika-esque) og møter på en punkergjeng på veien som har punktert/motortrøbbel - men stopper ikke for å hjelpe og kjører videre. Faren til denne jenta har et monster ala frankenstein på et rom i huset deres (driver ved forskning elns)

 

På kveldstid blir huset invadert av punkerne som dreper mora hennes i garasjen bla. Monsteret kommer løs og brekker blant annet en punker i to på et tre.

 

Noen som vet hvilken film jeg tenker på? Barndomsfilm <3

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...