Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skjemmes over at faren min drar til Thailand for å få seg ung dame


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (12 minutter siden):

Beklager at hvis du føler deg truffet. 

?Hehe nei trodde du at jeg skulle føle meg truffet? Men du ble svar skyldig.  Du baserer dine innlegg på fordommer og lite eller ingen kunnskap om temaet. Jeg tror du har det godt. Det man ikke vet har man ikke vondt av vet du? håper du fikk et ørlite bredere syn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pliscin skrev (3 minutter siden):

Mange vil nok også gifte seg for å få norsk statsborgerskap. Og hvem man gifter seg med er ett fett. Da har man en inngangsbillett til velferdsstaten Norge, som på mange måter er bedre enn Thailand. Skikken er vel å sende penger hjem til familien, da kan man gjøre det enten med penger fra mannen, eller selvtjente penger.

Selvfølgelig blir man en del av velferdsstaten når man bidrar med arbeid. Stort sett er asiater I norge minst like yrkesaktive som norske damer. Hva hver enkelt ønsker å bruke penger på, det er vel ikke noe du har så mye med? Du sier at hvem man gifter seg med er ett fett... Tror du det, vet du det eller hva baserer du den påstanden på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (På 2.2.2020 den 20.41):

For meg virker det som at det er primært menn som mentalt  lever på 50-tallet og som forventer at kvinnen skal gjøre alt hjemme som henter seg en kone fra Thailand. 

50-tallet? Det er da helt vanlig i muslimske land. Det er ikke alle som ønsker seg norsk kultur, som uansett har så lav fødselsrate at den forsvinner av seg selv om noen tiår. For de aller fleste vil det av flere årsaker være mest praktisk at kvinnen gjør det meste hjemme, og således er det en naturlig innordning.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 3.2.2020 den 18.03):

I såfall er det enten regionale forskjeller eller lov som ikke håndheves.

Prostituerte Call jenter står uanmeldt og venter på menn på flyplassen med velkomst-skilt i Bangkok. Dette har jeg hørt av andre.

Ellers er det veldig korrupsjon.

0laf skrev (På 3.2.2020 den 17.45):

I motsetning til de fleste europeiske land, er faktisk prostitusjon ulovlig i Thailand, å ikke så vanlig som enkelte som kun har sett videoer fra Pattaya ser ut til å tro.

 

Det folk flest i Norge ikke er klar over er at den form for prost. det snakkes om i innleggene over er mye mindre enn en dråpe i havet

hva angår prost. i Thailand.

Prost. som utlendinger er eksponert for er en bitte bitte bitte bitte liten del av prost. markedet i Thailand.

Prost. og knulle-hoteller florerer i STRIE strømmer over HELE landet, det er OVER ALT i MASSER.

Men besøkende utlendinger ser det ikke, det er ikke synlig for dem, fordi de er ikke med i kundegrunnlaget.

 

ChinaTown i Bangkok, som vel mange har besøkt - kult sted, er det definitivt største horehuset i hele Thailand,

det er en utrolig tetthet av prost. og knullesteder per 1000 kvadratmeter (mål om du vil). i særklasse det

største i Thailand.

Dette ser ikke tilreisende, dette ser ikke besøkende journalister, dette markedet er ikke rettet mot utlendinger.

 

Å snakke om at prost. ikke er vanlig i Thailand er tåkeprat i drømmeland.

 

Å snakke om håndheving av lov er helt ute på vidotta, helt på vidotta.

Hvem skulle politimenn, soldater, offiserer og byråkrater knulle med etter å ha vært på fylla/karaokebar en kveld

om man skulle ta lovgivningen på alvor?

 

1 stykke lov i Thailand som sier at prost. er ulovlig er presset inn i lovboka pga internasjonalt press,

fordi andre land, FN og den slags, ønsker at Thailand skal ha en slik lov.

 

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Roy hansen said:

Jeg har møtt og vært sammen med lærerinne, hoteleier, apotekarbeider for å nevne noe, som bor, jobber og har et bra liv I thailand. Også fraskilte thai I norge som tidligere var gift med norsk. I thailand bor det 70.000.000 og mange er fattige og tyr til prostitusjon for å overleve.

Hvis faren til trådstarter kommer overens med en yngre thai dame og de får et bra liv sammen, hva betyr da aldersforskjell, bakgrunn og tidligere karriere? Det første du kan komme til å lære av thaier generelt er og ikke være så rask til å dømme andre. Trygve hegnar, arve tellefsen og en rekke gamle norske og rike menn får lett damer de kunne vært faren til. Men det er ikke dumme og blåste kvinner. Kvinner som ser etter eldre menn er ofte tiltrukket av maskulinitet. Oppvoksende og unge norske menn er så féminine at flere og flere norske kvinner også finner utenlandske menn hvor menn er mer menn enn I norge fks. 

Alle vet omfanget av norske damer fra 45 år og opp til 70 årene som reiser på sex ferier til kenya, Gambia, caribia osv..Ofte er begrunnelsen maskulinitet. At norske damer I økende grad er villige til å betale for menn skyldes ofte de feminiserte norske menn. Fysisk og psykisk tiltrekning er nok en større faktor for de fleste thaier enn penger. Unntaket finnes overalt. Men sett I lyset av at såpass mange norske kvinner kjøper utenlandske menn og bringer de til Norge med giftermål og norsk pass, så er det vel ikke vanskelig å tenke seg at du er nokså sneversynt da du tror alt handler om penger. 

Men som norsk mann med en arbeidende thai dame her I norge, har du det ikke noe dårligere enn om du er sammen med en norsk dame. Men en norsk pensjonert mann med thai kone I thailand har det nok enda bedre. 65-70% lavere levekostnader, mye sosialt samvær,godt klima, god mat, mindre egoisme, større fellesskap, større aksept for å nevne noe. 

Jeg tror norske kvinner og menn løper like stor risiko når de tar inn utenlandsk kjæreste. Om du har viden forskjeller og du er den bemidlede så løper en vel alltid en risiko for at den andre part inntar en rolle i å bli forsørget. Som jo gjerne ikke er så sunt.

Når det kommer til kvinner som oppsøker afrikanske menn, så kan man vel ikke se helt vekk i fra at de kan ha et ønske om å erfare et større lem, at en annen hudfarge er eksotisk, nytt og spennende, at de blir oppvartet en del som jo er en del av spillet. På tross av at enkelte norske menn har store lem og en storvokst muskulbunt finnes også for de som liker det. Dessuten så vil jo ferieturen til utlandet åpne litt for at disse kvinnene (eller mennene) tør slippe seg litt mer fri. Slippe å møte naboens, venners øyne mens kurtisen pågår, med de jungeltelegrafgreiene som da kan blusse opp. Da virker det nok bedre å finne ut av det og for de som enten lar seg blende, lure eller finner et greit valg, så kan komme hjem med han og si at dette er min nye permanente kjæreste.

Feminiserte norske menn, krever vel litt utdyping?

Det kan være fordeler med nordmenn også. F.eks. så kan noen blant norske menn være mindre mannsjåvinistiske enn i det landet kvinnen er vant med. For den norske mannen så kan det ofte hende at den utenlanske kvinnen oppleves mye mer feminim enn hva norske damer er.

Lenke til kommentar
Roy hansen skrev (23 minutter siden):

Selvfølgelig blir man en del av velferdsstaten når man bidrar med arbeid. Stort sett er asiater I norge minst like yrkesaktive som norske damer. Hva hver enkelt ønsker å bruke penger på, det er vel ikke noe du har så mye med? Du sier at hvem man gifter seg med er ett fett... Tror du det, vet du det eller hva baserer du den påstanden på?

Det er ikke noe i veien med hverken kjærliget, asiatiske damer, norske menn, lykkejegere, kjønnsroller eller aldersforskjeller. Mange asiatere kommer til Norge for å jobbe, og det er bra. Mange nordmenn drar til Thailand på ferie, og det er lov. Kjærlighet har ingen grenser. Jeg vet om nordmenn og asiatiske damer som har vært sammen i tiårsvis og har voksne unger. Men i noen tilfeller begynner man altså å lure. Man kan se en ung og flott og intelligent asiatisk jente som ikke snakker et kløyva ord norsk sammen men ed eldre mann som har penger, men ikke utseende med seg og som hverken snakker godt engelsk eller thailandsk. Kanskje er det ubetinget kjærlighet, jeg vet ikke, men i følge matematikken er 2+2=4.

Lenke til kommentar
coffeee skrev (34 minutter siden):

50-tallet? Det er da helt vanlig i muslimske land. Det er ikke alle som ønsker seg norsk kultur, som uansett har så lav fødselsrate at den forsvinner av seg selv om noen tiår. For de aller fleste vil det av flere årsaker være mest praktisk at kvinnen gjør det meste hjemme, og således er det en naturlig innordning.

Forsøker å se en sammenheng her, men det veldig vanskelig asså

  • Liker 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (På 5.2.2020 den 13.38):

Har faktisk vært I Thailand og prostitusjon er ganske vanlig faktisk, vært både i Bangkok og Pataya.
Er null problem å gå på en bar i Pataya eller Soy cowboy i Bangkok å "kjøpe" ut en av de som jobber der aka at du må betale for lønna hennes til eieren av baren for resten av kvelden så ordner man en pris med dama for det andre.

Dette er velkjent, jeg har også vært i Pattaya, og selvfølgelig også Bangkok, hvor prostitusjon, eller såkalt "taxi money" og å kjøpe ut jenter for "tapt lønnsinntekt" osv. er vanlig og akseptert, men prostitusjon er faktisk forbudt i Thailand, både kjøp og salg, i alle former, slik at lovene i Thailand er strengere enn i de fleste europeiske land.

I de store turistfellene håndheves åpenbart ikke dette, med mindre man blir tatt veldig på fersken, å politiet ser seg nærmest nødt til å skrive ut en liten bot, men utlendinger i Thailand er ofte "unntatt" en del lover, for å holde turismen i gang.

Nå er Thailand litt mer enn bare Walking Street eller Soi 6, hvor man har eget turistpoliti og det meste er lov.
I store deler av resten av landet er prostitusjon ikke noe mer vanlig enn det er de fleste andre steder i verden, heller tvert i mot.
Denne ideen om at det finnes noen "... stor grad av prostitusjon i samfunnet, spesielt i Thailand", som var det jeg svarte på, kommer fra folk som har besøkt eller hørt om et par steder på noen få kvadratkilometer, hvor turismen er viktigere enn håndheving av enkelte lover, og hvor man kan gå bananas med piker, vin og sang, noe som ikke er særlig akseptert i det thailandske samfunnet forøvrig.

Det er ikke slik at millioner av thailandske damer alle er prostituerte fattige jenter fra landsbygda.
De aller fleste thailandske jenter har helt ordinære jobber og kommer fra ordinære familier, og mange av de er også fra svært velstående familier, som det finnes en hel del av i Thailand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe i veien med hverken kjærliget, asiatiske damer, norske menn, lykkejegere, kjønnsroller eller aldersforskjeller. Mange asiatere kommer til Norge for å jobbe, og det er bra. Mange nordmenn drar til Thailand på ferie, og det er lov. Kjærlighet har ingen grenser. Jeg vet om nordmenn og asiatiske damer som har vært sammen i tiårsvis og har voksne unger. Men i noen tilfeller begynner man altså å lure. Man kan se en ung og flott og intelligent asiatisk jente som ikke snakker et kløyva ord norsk sammen men ed eldre mann som har penger, men ikke utseende med seg og som hverken snakker godt engelsk eller thailandsk. Kanskje er det ubetinget kjærlighet, jeg vet ikke, men i følge matematikken er 2+2=4.

Godt sagt?

Til ditt siste avsnitt :" Man kan se en ung og flott og intelligent asiatisk jente som ikke snakker et kløyva ord norsk sammen men ed eldre mann som har penger, men ikke utseende med seg"

Jeg tror at om man fra utsiden står og bedømmer om en kvinne finner sin mann attraktiv I utseende eller ikke, blir en risikosport hvor du lett kan trå feil. 

Men på tinder fks ser man en økende grad av norske jenter/damer fra 20-25 år som søker sugardaddy. ..tror man bør legge fra seg en del fordommer basert på etnisitet, tro, myter og vrangforestillinger. 

 

Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (29 minutter siden):

Prost. som utlendinger er eksponert for er en bitte bitte bitte bitte liten del av prost. markedet i Thailand.


Dersom du tror prostitusjonen i Pattaya og Bangkok er en dråpe i havet, og at det finnes langt mer prostitusjon i resten av landet, så tror jeg du tar feil.

At det finnes prostitusjon er åpenbart, det finnes overalt, også i Norge, men det er rundt 10 millioner turister bare i Pattaya hvert år, de aller fleste reiser nettopp til den byen for å feste eller få seg et nummer, stranden er ikke akkurat noe å skryte av, det finnes bedre steder å besøke i Thailand om man ønsker idyll og familieferie.

Bangkok har omtrent dobbelt så mange turister, over 20 millioner, hvert år, mange av de kommer selvfølgelig ikke på grunn av prostitusjonen, men dersom du tror noen horehus ute i ødemarken er større enn markedet i Pattaya tar du i hvert fall feil, unge fattige jenter hvalfarter til Pattaya for å tjene penger på prostitusjon.

Sex-turismen i Thailand er anslått til minst 70 milliarder kroner, det er derfor de ikke slår ned på turistfellene.
 

Kuhn Singhto skrev (29 minutter siden):

Å snakke om håndheving av lov er helt ute på vidotta, helt på vidotta.

Hvem skulle politimenn, soldater, offiserer og byråkrater knulle med etter å ha vært på fylla/karaokebar en kveld

om man skulle ta lovgivningen på alvor?

 

1 stykke lov i Thailand som sier at prost. er ulovlig er presset inn i lovboka pga internasjonalt press,

fordi andre land, FN og den slags, ønsker at Thailand skal ha en slik lov.


Dette er bare vås, de aller fleste politimenn i Thailand er nok enten kvinner, eller godt gift.
Eller mener du det er vanlig og akseptert at thailandske gifte menn også regelmessig drar på horehus, og at det er derfor de ikke håndhever loven?

Det finnes forøvrig ikke særlig mange "horehus" i Thailand, hallikvirksom straffes med fengsel, så det ville være lite smart å reklamere med noe slikt.
Det er ordinære barer, som ofte lar deg "kjøpe ut" jentene, massasjesteder og den slags med "happy ending", ofte svært dårlig skjult som andre typer forretninger.

FN er helt uinteressert i Thailands lover, de færreste europeiske land har særlig strenge lover mot prostitusjon.
I Nederland, Tyskland, Østerrike, Sveits, Hellas, Tyrkia, Ungarn, Latvia osv. er prostitusjon helt lovlig og regulert, hvorfor går i så fall ikke FN etter disse landene?

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (6 minutter siden):

FN er helt uinteressert i Thailands lover, de færreste europeiske land har særlig strenge lover mot prostitusjon.
I Nederland, Tyskland, Østerrike, Sveits, Hellas, Tyrkia, Ungarn, Latvia osv. er prostitusjon helt lovlig og regulert, hvorfor går i så fall ikke FN etter disse landene?

Lover og paragrafer...

Selv med de strenge lovene mot prostitusjon I norge, så florerer prostitusjon. Norge er et godt marked. 

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (1 time siden):

Mange vil nok også gifte seg for å få norsk statsborgerskap. Og hvem man gifter seg med er ett fett. Da har man en inngangsbillett til velferdsstaten Norge, som på mange måter er bedre enn Thailand. Skikken er vel å sende penger hjem til familien, da kan man gjøre det enten med penger fra mannen, eller selvtjente penger.

Det er nok langt færre som ønsker det nå enn tidligere. Men kan se at det kan være relevant for noen, men neppen en thai kvinne i 20 årene. Men Filippinene så er det nok en annen sak.

Lenke til kommentar
0laf skrev (10 minutter siden):


Dersom du tror prostitusjonen i Pattaya og Bangkok er en dråpe i havet, og at det finnes langt mer prostitusjon i resten av landet, så tror jeg du tar feil.

At det finnes prostitusjon er åpenbart, det finnes overalt, også i Norge, men det er rundt 10 millioner turister bare i Pattaya hvert år, de aller fleste reiser nettopp til den byen for å feste eller få seg et nummer, stranden er ikke akkurat noe å skryte av, det finnes bedre steder å besøke i Thailand om man ønsker idyll og familieferie.

Bangkok har omtrent dobbelt så mange turister, over 20 millioner, hvert år, mange av de kommer selvfølgelig ikke på grunn av prostitusjonen, men dersom du tror noen horehus ute i ødemarken er større enn markedet i Pattaya tar du i hvert fall feil, unge fattige jenter hvalfarter til Pattaya for å tjene penger på prostitusjon.

Sex-turismen i Thailand er anslått til minst 70 milliarder kroner, det er derfor de ikke slår ned på turistfellene.
 


Dette er bare vås, de aller fleste politimenn i Thailand er nok enten kvinner, eller godt gift.
Eller mener du det er vanlig og akseptert at thailandske gifte menn også regelmessig drar på horehus, og at det er derfor de ikke håndhever loven?

Det finnes forøvrig ikke særlig mange "horehus" i Thailand, hallikvirksom straffes med fengsel, så det ville være lite smart å reklamere med noe slikt.
Det er ordinære barer, som ofte lar deg "kjøpe ut" jentene, massasjesteder og den slags med "happy ending", ofte svært dårlig skjult som andre typer forretninger.

FN er helt uinteressert i Thailands lover, de færreste europeiske land har særlig strenge lover mot prostitusjon.
I Nederland, Tyskland, Østerrike, Sveits, Hellas, Tyrkia, Ungarn, Latvia osv. er prostitusjon helt lovlig og regulert, hvorfor går i så fall ikke FN etter disse landene?

 

du er helt helt ute å sykle med dine synspunkter, helt på feil jorde

du er helt på jorde med dine synspunkter på lovgivning og internasjonalt press, bla fra lokal FN org for bl sosiale

og økonomiske  saker som har hovedsete i BKK (en org. jeg i noen år har samarbeidet med)

hva du sier om politiet og andre gifte menn er helt i tåka, helt

det med karaoke/knullested er ganske vanlig ja - og av mange akseptert

(det er dog under endring)

(kan også bemerkes; det er ikke særlig mye bedre i resten av Asia;

 India, Pakistan, Bangladesh, Kamen, Pama, KIna, Japan, Malaysia, Singapore, Indonesia, (Hong Kong / Macau),

Qatarm, Bahrain, Dubai, Abu Dhabi

prost. flyter i strie strømmer, strie strømmer, nærmest over alt)

 

du må prøve å sette deg litt inn i kulturer i Asia før du sludrer i vei

 

--

dø,

jeg har reist til Thailand flere ganger per år i over 40 år

jeg har bodde der i 10 år

jeg snakker Thai

jeg er ganske observant og ganske interessert i sosiale forhold

 

mener å vite ganske mye om dette ja

 

(forøvrig, jeg brukte ikke ordet horehus - det er du som introduserte det)

 

 

det du sier her;

"Bangkok har omtrent dobbelt så mange turister, over 20 millioner, hvert år, mange av de kommer selvfølgelig ikke på grunn av prostitusjonen, men dersom du tror noen horehus ute i ødemarken er større enn markedet i Pattaya tar du i hvert fall feil, unge fattige jenter hvalfarter til Pattaya for å tjene penger på prostitusjon."

er helt skakt

horing i Pattaya er ganske begrenset rent fysisk - - man snakkker om et 20-30 tall relativt små gater

--

det er ikke noen få knullesteder ute i ødemarken, (merk det er du som sier horehus . ikke jeg),

de ligger tett OVER ALT, men du må vite hva det er for å skjønne det når man kjører forbi,

det hjelper å kunne Thai

 

i de sydlige provinsene i Thailand, mot grensen til Malaysia blir byene OVERSVØMMET av menn fra Malaysia

som kommer hver helg for å knulle med Thai damer, hotellene i byene mot Malaysia lever av dette.

 

Prost. i Thailand er i hovedsak rettet mot hjemmemarkedet ikke utlendingsmarkedet.

Enhver etterettelig bok om sosiale forhold i Thailand som diskuterer prost. vil slå dette fast.

Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (51 minutter siden):

jeg er ganske observant og ganske interessert i sosiale forhold

....

(forøvrig, jeg brukte ikke ordet horehus - det er du som introduserte det)

 

Javisst, det ser ut som du er svært så observant ?  

Kuhn Singhto skrev (1 time siden):

ChinaTown i Bangkok, som vel mange har besøkt - kult sted, er det definitivt største horehuset i hele Thailand ...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at du ikke vet så mye om thailands kultur :)

Nei. Jeg er bare samboer med en som flyttet fra Thailand til Norge når hun var liten, har en thai svigermor og har vært i Thailand mange, mange ganger på besøk hos resten av familien. Både i storby og på landsbygda. 

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (21 timer siden):

Mange vil nok også gifte seg for å få norsk statsborgerskap. Og hvem man gifter seg med er ett fett. Da har man en inngangsbillett til velferdsstaten Norge, som på mange måter er bedre enn Thailand. Skikken er vel å sende penger hjem til familien, da kan man gjøre det enten med penger fra mannen, eller selvtjente penger.

Norge er ikke i en særstilling lengre, er en sosial utgjevning i eøs område og Thailand har blitt mye rikere

Lenke til kommentar
11 hours ago, Psykake said:

Nei. Jeg er bare samboer med en som flyttet fra Thailand til Norge når hun var liten, har en thai svigermor og har vært i Thailand mange, mange ganger på besøk hos resten av familien. Både i storby og på landsbygda. 

Da utviser du veldig merkverdige holdninger ift. dette? Har selv bekjente fra thailand og familie med hus i thailand.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 minutter siden):

Da utviser du veldig merkverdige holdninger ift. dette? Har selv bekjente fra thailand og familie med hus i thailand.

Jeg har ingen holdninger. Det er observasjoner jeg har gjort. Jeg mener ikke det er en absolutt sannhet, men mange eldre nordmenn later som at de er mer velstående enn de egentlig er for å få med seg en thai kone hjem. 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 timer siden):

Jeg har ingen holdninger. Det er observasjoner jeg har gjort. Jeg mener ikke det er en absolutt sannhet, men mange eldre nordmenn later som at de er mer velstående enn de egentlig er for å få med seg en thai kone hjem. 

Om du er pensjonist etter yrkesliv så bor og lever du ganske greit i Thailand og Filippinene.

Pga kurs forskjell.

Jeg kjenner flere som bor eller er der både yrkesaktive og trygdede.

Kan si at i Thailand ligger vel en liten pensjon på 60000 i mnd, og i Filippinene er det på syke over 90000.

Prisnivå er litt rart da, men det er det jammen i Norge også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...