Gå til innhold

Stjal samisk hurtiglader på hele 50 kilowatt


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske alle ladestasjoner også tok vanlige bankkort og vipps. Det er jo en haug av forskjellige aktører nå, dritkjipt å stå foran laderen og laste ned apps og registrere en haug av ting bare for litt lading i vinterkulda  :hm:

 

Det tar 15 minutter å registrere Elbilforeningens brikke og kredittkortet sitt hos alle de aktuelle leverandørene. En grei jobb å ta inne i varmen en dag ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske alle ladestasjoner også tok vanlige bankkort og vipps. Det er jo en haug av forskjellige aktører nå, dritkjipt å stå foran laderen og laste ned apps og registrere en haug av ting bare for litt lading i vinterkulda  :hm:

 

Ja, laderne kunne godt ha støttet kontaktløs betaling. For noen eldre vil dette app-styret gjerne være en terskel å overkomme for og ta de i bruk også, selv om de fleste har en SMS-løsning (som er dyrere).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må man ikke da være betalende medlem av nevnte forening? Jeg har brikka, men trodde jeg måtte melde meg inn for å bruke den

Elbilforeningens ladebrikke er en vanlig RFID-brikke, som du kan bruke til hva du vil uten å være medlem. Du kan bruke hvilken som helst RFID-brikke til lading, det er kun UUID (brikkens serienummer) som leses av når du skal lade. Du må ha brikkenummeret for å kunne legge den inn på leverandørenes nettsted/app.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle ønske alle ladestasjoner også tok vanlige bankkort og vipps. Det er jo en haug av forskjellige aktører nå, dritkjipt å stå foran laderen og laste ned apps og registrere en haug av ting bare for litt lading i vinterkulda  :hm:

du KAN jo  lgjøre noen forberedelser når du kjøper elbil.  Laste ned appene og lage konto og skaffe RFID brikke.   det å stå i kulda å gjøre dette er valgfritt

Lenke til kommentar

du KAN jo lgjøre noen forberedelser når du kjøper elbil. Laste ned appene og lage konto og skaffe RFID brikke. det å stå i kulda å gjøre dette er valgfritt

Har gjort det, ikke noe stress. Har nå 5 forskjellige lade-apper. Likevel så syns jeg at det snart kunne vært en felles type betalingsløsning når det er så inni hampen mange aktører for lading - ikke bare i Norge, men i Europa også. Syns du ikke det hadde vært smidigere ved at du kunne bare stappet i bankkortet idét du plutselig kommer på én av de stasjonene som du ikke hadde lastet ned appen til?

 

Om man kjører diesel til Sør-Italia, så må man ikke laste ned en app for å få lov til å betale for diesel. Akkurat på dette så syns jeg ladestasjonene har en liten vei de kan gå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ser absolutt poenget dit. men det ville økt kostnaden på stasjonen.   er begynt å komme apper som  kan brukes på flere plattformer. blandt annet plugsurfing.

gleder meg dog til man kan bare koble i og man da kan bli gjenkjent av alderen og slippe å gjøre noe

Har gjort det, ikke noe stress. Har nå 5 forskjellige lade-apper. Likevel så syns jeg at det snart kunne vært en felles type betalingsløsning når det er så inni hampen mange aktører for lading - ikke bare i Norge, men i Europa også. Syns du ikke det hadde vært smidigere ved at du kunne bare stappet i bankkortet idét du plutselig kommer på én av de stasjonene som du ikke hadde lastet ned appen til?

Om man kjører diesel til Sør-Italia, så må man ikke laste ned en app for å få lov til å betale for diesel. Akkurat på dette så syns jeg ladestasjonene har en liten vei de kan gå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...