Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Klage til kommunen


Soale

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt på vei her..

 

Huset mitt ligger i skrånende terreng og en sommer da det regnet oppdaget jeg store vanndammer på plenen min. Jeg har leilighet i underetasjen og advarte derfor leieboeren om hun om at hun måtte følge med, og i løpet av noen dager kunne hun se vann på gulvet. Jeg måtte drenere og bygge opp på nytt de berørte rommene. Jeg fikk dekket innvendig, men ikke utvendig.

 

Forsikringsselskapet mitt søkte om regress pga mistanke om at kummen på oversiden av veien ikke tok unna vann, men fikk avslag. Og da jeg snakket med ansvarlig på kommunen sa han det var oppgjort mellom forsikringsselskapene og avgjort.

 

Pga div omstendigheter ble kun halve huset drenert det året og neste halvdel drenert året etter. Og da ble det gravd fremfor denne kummen såpass langt ned at vi kunne se mengder vann komme frem fra under muren der kummen sto. Jeg har filmet alt og de er virkelig en liten bekk som sildrer rett på huset mitt. Oppdaget også da at en del av bærebjelkene på huset var fuktskadet, og måtte byttes.

 

Jeg ga beskjed til kommunen og de kom å byttet ut kummen. Det viste seg at hele kummen var knust. Så jeg tok kontakt med samme person og ba om å få se avslaget, da viste det seg at det var han selv som hadde avslått. På bakgrunn av "ikke bevis nok". Men nå har jeg altså sendt inn video. Og purret på flere gangen. Og det begynner nå å bli et år siden. 

 

Så, jeg lurer på; er det noen andre instanser som kan hjelpe meg ifb med denne saken? Hvordan går man frem for å bli hørt? Hva er mine muligheter til å få kompensasjon? Hva er sjansene mine og hva kan jeg gjøre?

 

Takker på forhånd for innspill i saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver at du er forsikret. Hva har du av utgifter som forsikringsselskapet ditt ikke har dekket? Det er kun utgifter som 1) ikke er dekket av forsikring, og 2) kommunen er erstatningsansvarlige for som kan kreves dekket av kommunen.

 

Ja, forsikringen dekket innvendig skade, men ikke utvendige. Så dreneringen og egenandel er utgifter jeg har hatt ifbm dette. + Ny trapp, platting og plen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...