Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

Så å kreve ansvarlighet fra bilprodusentene er trolling? Håper jammen ikke du har ansvar for noen sin sikkerhet.

 

Så med en slik tankegang, så burde vi kreve at biler ikke går fortere enn fartgrensen? For det hender folk kjører for fort, og det dreper

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så med en slik tankegang, så burde vi kreve at biler ikke går fortere enn fartgrensen? For det hender folk kjører for fort, og det dreper

I kjent stil kveruleres det på høyt nivå.

 

Med andre ord, du er for at produsentene bare kan slenge ut funksjoner hva det enn måtte være, og legge ansvaret over til den enkelte bruker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så med en slik tankegang, så burde vi kreve at biler ikke går fortere enn fartgrensen? For det hender folk kjører for fort, og det dreper

Nå kommer heldigvis fler og fler biler med fartssperre. Igjen på initiativ fra bilprodusentene. Mens noen bilprodusenter villig vekk deler ut teknologi som ikke en gang er halvferdig og br folk betatester alt dette ute blant uskyldige og uvitende mennesker.

 

Du må gjerne være testpilot, men ikke på ruteflyet jeg er passasjer på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, det er jo midtdeleren hele veien gjennom alle norske byer, osv.

Ikke en eneste plass hvor noen må krysse over for å svinge en vei.

 

Du kan slutte med trollingen din.

Så å kreve ansvarlighet fra bilprodusentene er trolling? Håper jammen ikke du har ansvar for noen sin sikkerhet.

Å kreve at biler ikke skal kunne brukes av vanlige personer er trolling ja.

 

Du ser ut til å tro at bilister ikke kan bryte loven, men at straks de er utenfor bilen så kan de samme folkene bryte alle verdens lover.

 

Si meg.

Hva er farligst:

 

En bil som kommer kjørende i 140 km/t i en 60 sone, ved en barnehage, i tiden barna skal krysse veien.

 

Eller

 

En bil som kjører i 5 km/t på en parkeringsplass.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å kreve at biler ikke skal kunne brukes av vanlige personer er trolling ja.

Du ser ut til å tro at bilister ikke kan bryte loven, men at straks de er utenfor bilen så kan de samme folkene bryte alle verdens lover.

Si meg.

Hva er farligst:

En bil som kommer kjørende i 140 km/t i en 60 sone, ved en barnehage, i tiden barna skal krysse veien.

Eller

En bil som kjører i 5 km/t på en parkeringsplass.

Fortell meg heller hva som er størst sjangs for skal skje. Det er ikke mang barnehager som ligger ved 60-soner... over 1,5 tonn bil som ikke stopper trenger ikke bevege seg fort for å drepe et menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortell meg heller hva som er størst sjangs for skal skje. Det er ikke mang barnehager som ligger ved 60-soner... over 1,5 tonn bil som ikke stopper trenger ikke bevege seg fort for å drepe et menneske.

Har den kjørt på ett menneske? Og forøvrig har s og x dette også, så kan legge på nesten ett tonn til faktisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å kreve at biler ikke skal kunne brukes av vanlige personer er trolling ja.

Du ser ut til å tro at bilister ikke kan bryte loven, men at straks de er utenfor bilen så kan de samme folkene bryte alle verdens lover.

Si meg.

Hva er farligst:

En bil som kommer kjørende i 140 km/t i en 60 sone, ved en barnehage, i tiden barna skal krysse veien.

Eller

En bil som kjører i 5 km/t på en parkeringsplass.

Fortell meg heller hva som er størst sjangs for skal skje. Det er ikke mang barnehager som ligger ved 60-soner... over 1,5 tonn bil som ikke stopper trenger ikke bevege seg fort for å drepe et menneske.

Var ikke det jeg spurte deg om.

Svar på spørsmålet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare et tidsspørsmål når en ser hvilke idioter som har fått denne muligheten.

Da er det åpenbart størst kjangs for det andre alternativet? Jeg vill anta at dette har skjedd en eller annen plass i verden, uten at jeg har noe bevis for det. Evt er det like stor kjangse.

 

Jeg håper dog at det aldri vill skje, men slikt er helt unaturlig. Ting skjer som ikke skulle ha skjedd. Men en får absolutt håpe det blir en reduksjon, om ikke vill det nok forsvinne like "fort" som det kom. Myndighetene følger jo tett med, så vi får se.

 

Men som du sier, folk gjør mye rart. I den tilstanden det er i nå bør det ikke brukes om det er andre til stede spør du meg. Det er jo da ubrukelig sånn sett, men kan samle data for fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du legger merke til at det er en person som går i teslaen, ikke teslaen som kjører på personen?

Kanskje du også legger merke til at personen med kontroll over bilen også gir den beskjed om å fortsette?

Som jeg sa i en annen tråd, se for deg at mannen er en treåring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du legger merke til at det er en person som går i teslaen, ikke teslaen som kjører på personen?

Kanskje du også legger merke til at personen med kontroll over bilen også gir den beskjed om å fortsette?

Som jeg sa i en annen tråd, se for deg at mannen er en treåring.

Så om en treåring springer inn i bilen min fra siden av, så er dette min skyld?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så om en treåring springer inn i bilen min fra siden av, så er dette min skyld?

Når du fortsetter å kjøre, så ja, da er det din skyld.

Da var det bra at teslaen stoppet.

 

Edit: synes du virkelig at en som jobber for general motors er en troverdig kilde for å backe deg?

Endret av Iki
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da var det bra at teslaen stoppet.

Edit: synes du virkelig at en som jobber for general motors er en troverdig kilde for å backe deg?

Teslafansen skal ha for å være tro mot Lord Elon sitt ord... Neida, en må for all del ikke lytte til fagfolk.

En må for all del ikke tro på alt en person som tjener på at det går dårlig med Tesla sier for å få det til å gå dårlig for Tesla...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...