Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

 

Dette systemet er på ingen måte ment å erstatte mennesker.

Det skal hjelpe deg å få bilen til å flytte seg noen få meter.

Hva er poenget med den? Om formålet at den skulle kunne kjøre ut av en parkeringsplass for var for trang til å få åpnet dørene. Kan du isåfall forklare hvorfor den ikke engang klarer dette? Det å ha full kontroll gjennom alle inputs på en mobil, hadde vært mye bedre enn dette tullet her. 

 

Som beskrevet flere ganger. Du må selv holde kontroll på bilen.

 

Du har jo ikke noe kontroll på bilen? Den gjør jo hva pokker den selv vil, uansett hvor idiotisk og ulogisk beslutningen er. Blir du distrahert mens du kødder med dette, så tar det bare et sekund så er bilen på vei over plenen til naboen hvor ungene kanskje sitter. 

 

Hva gjelder videoen av bilen og mennesket, bilen stopper. Bilen stopper før den treffer mennesket.

Om du har en video av en Tesla som kjører over et menneske så vil jeg gjerne høre om det.

 

Forklar reaksjonen til personen, og hva han sier i videoen. Det er helt åpenbart at resultatet var dårligere enn forventet. 

 

Hvilke lover spør du? Vikeplikt.

 

Hvem har vikeplikt for hvem inn og ut av en parkeringsplass? 

Har allerede svart på hva som er meningen.

 

Du har kontroll.

 

Bilen stopper som sagt.

 

Vikeplikt? Godt spørsmål, kanskje du må sette deg inn i reglene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jo beskriver hvor utrolig dårlig systemet er, som krever mennesket for å ha noen å skylde på, når det går galt - noe det har gjort en haug av ganger allerede.

 

Mennesker er som sagt årsaken til majoriteten av ulykkene vi har på veiene med biler. Hvorfor gi oss enda en metode å kjøre over andre mennesker på?

 

Skal ikke autonom ferdsel være noe som skal forbedre trafikken på, samt gjøre veiene sikrere? Jeg hadde jo regnet med at når man kunne byttet ut en menneskelig sjåfør bak rattet, at systemet som skulle bytte oss ut, var bedre enn oss i alle situasjoner. Dette er jo langt ifra bedre enn oss på noen som helst måte, når vi må stå på taket på bilen og holde inne en knapp for å kunne ha bedre oversikt enn om vi satt i bilen selv.

 

Nei, i videoen jeg refererer til - så er det mennesket som må justere sin gåfart for å ikke treffe bilen, og ikke omvendt. Hadde dette mennesket vært blind, så hadde han blitt truffet av bilen.

 

Hvilke lover refererer du til her? Jeg har sett et eksempel der en Tesla kjører ut av parkeringsplassen sin og sørger for at en annen bil må bråbremse. Samme situasjonen med menneske bak rattet hadde sett toalt annerledes ut, siden man ikke hadde kjørt direkte ut foran en bil i fart.

 

Slutt å skap deg. Det er ingen av de som med vilje har ønsket at bilen skulle kjøre i veggen. Det å reparere disse koster endel penger, og de får ikke en dritt av Tesla for å kjøre sin egen bil i veggen, i garasjeporten eller inn i andre biler.

 

For som du sier det selv - man må holde inne en knapp, og Tesla har da ei nydelig måte å unnskylde sin udugelighet på, og kaste skyld på kundene istedenfor. Så du kan jo gjette på hvem som kommer til å få skylden her, når den første barnevognen blir truffet og et barn havner på sykehus.

Dagens tips, noen er så blendet av tro at de ikke er verdt å bruke tid på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ditt argument bunner i at alle feil vi ser på nett angående Smart Summon, er fordi folk saboterer systemet med vilje?  :rofl:

Stråmann. Alt jeg sier er at det er store insentiver til og overdrive eller konstruere en situasjon på youtube.

 

Veldig mange har "youtube" drømmen. Og en video med millioner av views kan bestemme om du lykkes eller ikke.

 

Jaja prøv og latterliggjør litt hardere... Uff enkelte altså... Hva gjør du inne på en slik tråd uten og spamme om hydrogen forresten?

Vi alle vet jo at du hater Tesla mer enn vanlige folk hater terrorister.

 

Men det meste ser ut til og gå over ditt hode /whoosh

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er du som kommer med helt håpløse argumenter. Folk som filmer med 640p vertikalt filmet neppe for å tjene penger på videoen.

Eller dei filma på den måten for å få filmen til å framstå som autentisk.

Hadde ein filma i HD og godt lys så hadde det blitt spørsmål om scena var iscenesatt.

 

Dei som har anna syn på saka vil alltid finne eit eller anna mistenkeleg i bevisa.

Lenke til kommentar

Stråmann. Alt jeg sier er at det er store insentiver til og overdrive eller konstruere en situasjon på youtube.

Da er jeg interessert i å se hvilke videoer du refererer til, samt hvorfor du mener dette er oppspinn og et produsert tilfelle. 

Selv om det er et produsert tilfelle, hvordan får man bilen til å gjøre de feilene den gjør? Har de hacket bilen? 

 

Vi alle vet jo at du hater Tesla mer enn vanlige folk hater terrorister.

 

Å hate er et sterkt uttrykk. Det ville vært latterlig å hate et bilmerke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller dei filma på den måten for å få filmen til å framstå som autentisk.

Hadde ein filma i HD og godt lys så hadde det blitt spørsmål om scena var iscenesatt.

 

Dei som har anna syn på saka vil alltid finne eit eller anna mistenkeleg i bevisa.

Bevis at det er et konstruert tilfelle. Ta en hvilken som helst film, og overbevis meg i måten de har gjort dette på. 

 

Alt de gjør er å holde en knapp inne. Så hvordan i allverden klarer de å konstruere feil, i et system som ikke skal kunne klare å gjøre disse feilene i utgangspunktet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er jeg interessert i å se hvilke videoer du refererer til, samt hvorfor du mener dette er oppspinn og et produsert tilfelle. 

Selv om det er et produsert tilfelle, hvordan får man bilen til å gjøre de feilene den gjør? Har de hacket bilen? 

 

Å hate er et sterkt uttrykk. Det ville vært latterlig å hate et bilmerke. 

Du sitter fast i stråmannen din ja.. vel vel... Kanskje noen andre gidder og underholde deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sitter fast i stråmannen din ja.. vel vel... Kanskje noen andre gidder og underholde deg.

Stråmann? Alt jeg ber deg om er å støtte under ditt eget argument. Om du bare skal kaste ut en hypotese, uten å støtte oppunder den, så forblir den kun ei vill hypotese. 

 

Det burde jo ha vært en rimelig triviell ting å bevise, om du hadde rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stråmann? Alt jeg ber deg om er å støtte under ditt eget argument. Om du bare skal kaste ut en hypotese, uten å støtte oppunder den, så forblir den kun ei vill hypotese. 

 

Det burde jo ha vært en rimelig triviell ting å bevise, om du hadde rett. 

Er du virkelig så bortreist? Jeg sa bare det åpenbare. 

 

Ingen hypotese... Og jeg har ikke noe behov for og bevis en dritt oven for deg.. Så hysj nå.

 

Om du ikke klarer og se at penger kan få folk til og lage situasjoner for og få likes er det ditt problem. Og ikke plag meg.

 

Er en grunn til at youtube ikke er fakta eller bevisbasert forskning. Der finner man alt, folk som pøser ut piss som flatjord etc for og tjene penger.

 

Om du er uenig.. Så får vi være uenig. Så enkelt er det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er du virkelig så bortreist? Jeg sa bare det åpenbare. 

 

Ingen hypotese... Og jeg har ikke noe behov for og bevis en dritt oven for deg.. Så hysj nå.

 

Om du ikke klarer og se at penger kan få folk til og lage situasjoner for og få likes er det ditt problem. Og ikke plag meg.

1. Jeg er bortreist? Jeg ber deg forklare det du selv mener er helt åpenbart. Det burde vell - ifølge deg selv ikke være så vanskelig å få til? Drop person-angrepene og bare forklar hypotesen din med et eksempel, samt måten de har fått dette til med et system som i utgangspunktet skal fungere perfekt. 

 

2. Jo, det du har er en hypotese. 

 

3. Penger gjør at folk gjør en masse rare ting, men forklar hvordan dette er fysisk mulig i dette tilfellet. Hvordan får man bilen til å gjøre som man vil, ved å kun holde en knapp inne? Hvis bilen kjører i en vegg. Hvordan klarte mennesket som kun holder en knapp inne på mobilen å tvinge frem det resultatet?  Det er jo mange mulige årsaker til at det er mulig, men jeg vil få deg til å nevne dem, samt finne bevis på at de har gjort nettopp det du mener de kan ha gjort i en av videoene. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du er klar over at en person må holde inne en knapp for å få bilen til å kjøre?

 

Dette er folk som med vilje ødelegger bilen sin for å få klikk.

Hvordan får man med vilje bilen til å svinge inn i en murvegg hvis den bare kontrolleres med en knapp?

Hvordan stopper man ikke bilen, ved å slippe knappen, etter at den har holdt på å skrape seg opp mot murveggen i flere minutter, mens man selv står å filmer den og ser på?

Lenke til kommentar

Hvordan stopper man ikke bilen, ved å slippe knappen, etter at den har holdt på å skrape seg opp mot murveggen i flere minutter, mens man selv står å filmer den og ser på?

Hvordan får bilen dette til i utgangspunktet? Det kan da umulig være designet slik at den skal kunne kjøre seg selv inn i veggen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan stopper man ikke bilen, ved å slippe knappen, etter at den har holdt på å skrape seg opp mot murveggen i flere minutter, mens man selv står å filmer den og ser på?

Hvordan får bilen dette til i utgangspunktet? Det kan da umulig være designet slik at den skal kunne kjøre seg selv inn i veggen? 

Bilen er designet slik at den bruker sensorer for å se rundt seg, og så prøver den å bevege seg til det punktet telefonen ber den.

 

Statiske objekter, slik som en vegg, er mye vanskeligere å oppdage før bilen begynner å bevege seg, da den ikke kan avgjøre hvor langt det er til veggen.

Dermed vil den bruke tid på å se veggen.

 

Om bilen da er parkert helt inntil veggen så vil den ikke oppdage veggen.

 

Derfor har brukeren en knapp de kan slippe, om de ser at det går galt.

 

Men brukerne har i videoene fortsatt å holde nede knappen i flere minutter etter at bilen treffer noe.

Dette er helt klart deres feil.

 

Du må også forstå at bilen bruker GPS og sensorer samtidig for å navigere, men at dette ikke er en selvkjørende bil som tenker selv.

Den er avhengig av at du forteller hva den skal gjøre.

 

Jeg ser også at du reagerer på kommentaren om at folk filmer bilene for at andre skal se filmene.

 

Hvorfor mener du en person setter opp flere kamera for å filme bilen sin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...