Gå til innhold

– Får jeg bot hvis jeg ikke har dekning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987132984

Det triste svaret på nr. 7 er nok at politiet ikke er i stand til dette per dags dato. Etter all omtale i seriøse medier ser det lenge ut til politiet digitaliseres. Nå er det kun snakk om facebook-patruljer og å sette strøm på papir..

Lenke til kommentar

Sikkert topp sikkerhet og alt det der, men det virker bare så unødvendig at alle må ha en oppdatert app på telefonen for når de blir stoppet av politiet to ganger i livet!

 

Hadde det ikke vært mye bedre hvis man bare fortalte politiet hvem man er, så slo de opp og fikk se alle opplysninger om deg inkludert bilde fra alle vinkler?

 

Politibetjent: Hei! Vi gjennomfører i dag en førerkortkontroll og beltekontroll. Kan jeg få se førerkort og vognkort takk!

Sjåfør: Hei. Uhm, nei, førerkortet tror jeg at jeg må ha glemt hjemme.

Politbetjent: Ikke noe problem. Hva er navnet ditt så skal vi sjekke i systemet her.

Sjåfør: Nihmar Abdul Hassan Kahfir

Politibetjent: Skal vi se...

Lenke til kommentar

 

Politbetjent: Hva er navnet ditt så skal vi sjekke i systemet her.

Sjåfør: Nihmar Abdul Hassan Kahfir

Politibetjent: Og din fødselsdato Abdul?

 

Tjugeåttenullsjunittensjuogseksti.

 

Poenget mitt er at det er vesentlig mer effektivt for politiet å for eks kunne scanne QR koden fra appen for å verifisere dette, enn å måtte gjøre det manuelt. Ofte er det flere bilister som blir vinket inn samtidig så lager man altså kø. Da er det bedre å bare scanne koden, takke for samarbeide og vinke videre. Resultatet kan bli at man får kontrollert flere og de fleste slipper videre raskere. Vinn-vinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Politbetjent: Hva er navnet ditt så skal vi sjekke i systemet her.

Sjåfør: Nihmar Abdul Hassan Kahfir

Politibetjent: Og din fødselsdato Abdul?

 
Tjugeåttenullsjunittensjuogseksti.

 

Poenget mitt er at det er vesentlig mer effektivt for politiet å for eks kunne scanne QR koden fra appen for å verifisere dette, enn å måtte gjøre det manuelt. Ofte er det flere bilister som blir vinket inn samtidig så lager man altså kø. Da er det bedre å bare scanne koden, takke for samarbeide og vinke videre. Resultatet kan bli at man får kontrollert flere og de fleste slipper videre raskere. Vinn-vinn.

Nå hadde ikke det vært vanskeligere å løse enn at man sammen med plastførerkortet også fikk et par QR-kode klistremerker, NFC tagger eller tilsvarende til å ha i bilen, evt som bilde på telefonen for QR-kode, for at de skulle kunne gjøre raskere oppslag. Punkt 8, verifisering av andres førerkort er så langt det eneste virkelig meningsfulle jeg ser med denne appen - men det krever egentlig ikke annet enn en side på vegvesen.no der man taster inn førerkortnummer og får en bekreftelse om det er gyldig.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot appen, sikkert fint for de som har glede av det, men det er pussig at så mange ikke klarer å få med seg et lite plastkort, men har null problem med å dra med seg en svær mobil.

Selv bilmekanikerne har med seg sin private mobiltelefon ut på prøvekjøring, men førerkortet, nei det ligger igjen hjemme eller i en annen bil ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, nettopp  :)

Årets mest unødvendige app. Du kan ikke bruke den til å legitimere deg noe annet sted enn ut bilvinduet for politiet. Da er det lettere å gi dem førerkortet, som alle må ha på seg uansett for å kunne legitimere seg i hverdagen.

 

Nei, jeg venter til PASS-appen kommer til mobilen!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...