Gå til innhold

[Løst] På forskudd hos lånekassen


bobloblaw

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med å være på forskudd med studiepoeng hos lånekassen? Jeg har vært i kontakt med de, men jeg tror ikke de skjønte hva jeg mente. Tidligere har jeg ligget på etterskudd, og ordnet dette ved å ta tilsvarende mengde poeng i ettertid. Situasjonen nå er at jeg har 20 poeng fra forrige semester som jeg ikke har fått støtte for, og som jeg vil "bruke" neste semester for å komme over 30 poeng

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånekassa definerer 30 studiepoeng eller meir som heiltidsstudent som gir full støtte.

Så om du tar 30, 50, eller 90 studiepoeng på eit semester så får du ingenting ekstra for det.

 

Eg kjenner ikkje til at det foreligger ei ordning for å gjennomsnittsberekne studiepoeng over ei lenger periode, som f.eks. 180 studiepoeng over 6 semester.

Lenke til kommentar

Om du har 20 studiepoeng til gode som du ikke har fått støtte for, kan du ved en eventuell fremtidig ikke bestått eksamen likevel få omgjøring av lån til stipend. 

 

Hvis du skal ha utbetalt full studiestøtte, vil du likevel måtte melde deg opp til emner med et samlet antall studiepoeng på 30 eller mer. Så får det være opp til deg å velge hvor mange eksamener du møter opp til. ;)

Endret av Star Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...