Gå til innhold

1440p 144hz g-sync - tips?


superflaks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står selv mellom:

 

Blir ikke helt klok på hva som vil vær det beste valget, men er skeptisk til alderen på Asus og kontrasttilbakemeldingen på LG`en.

 

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5041328

 

MSI MAG271CQR er en spennende kandidat også.. VA panel fra Samsung men bedre freesync støtte (med nvidia) og gode farger.

 

Hadde LG'en vært på lager så ville jeg ha kjøpt den asap

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kom over denne artikkelen med info om en Eve Spectrum skjerm som skal bruke samme panel som LG 27GL850 og komme på markedet neste år.

 

Er det noen som vet om andre skjermer som er planlagt fremover med samme panel?

 

Panelet er jo veldig bra, men siden kontrasten på LG-en er noe under pari så er det interessant å se om noen klarer å få til bedre resultater med samme panel.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5041328

 

MSI MAG271CQR er en spennende kandidat også.. VA panel fra Samsung men bedre freesync støtte (med nvidia) og gode farger.

 

Hadde LG'en vært på lager så ville jeg ha kjøpt den asap

 

 

Følger denne jeg også. Er selv på jakt etter lignende skjerm. Funnet frem til følgende alternativer jeg:

MSI Optix MAG271CQR
MSI Optix MPG27CQ
LG 32GK850F

 

 

Har 2 stk av MSI MPG27CQ, og de kan anbefales.

Det er ett par småting med dem, lysene foran kan heldigvis slås av, og da legger man ikke merke til dem i det hele tatt.

Den er Freesync, men funker bra mot mitt 1080ti med variabel HZ.

 

Det eneste med dem er at de ikke er veldig bra kalibrert, slik at man må manuelt justere for å få bra bilde.

Det var veldig stor forskjell mellom de to jeg har, og selv samme forinnstilling så var det stor forskjell, så påse litt jobb her.

Har også en LG sin 34K950F (UW skjermen dems), og den har milevis bedre bildekvalitet ut av esken. Ble enda klarere hvor dårlig MSI hadde justert inn sine skjermer.

 

Men de er billige, og bra for prisen, og har man kun 1, så legger an nok ikke merke til at bildekvaliteten ikke er den beste ut av esken.

 

Den har også fin software innstilling, slik at det er enkelt å justere via PC skjermen, og ikke via knappene.

Hvis man bruker den til å bytte mellom innganger, så tar det litt tid, men finnes en hurtig bytte hvis man leter litt, og stiller det inn.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...