Gå til innhold

Oslo-ordførerens bror: – Jeg hater Tesla-sjåfører


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Tviler sterkt på at Tesla-sjåfører oppfører seg anenrledes enn andre. Det er nå slik at hvis man først irriterer seg over en type bil, legger man merke til alt det "negative" rundt disse bilene man ser, mens andre situasjoner, med andre bilmerker lar man passere uvitende.

 

Kjørte alene på motorveien i høyre felt med en buss midt på natten,så blir jeg forbikjørt av en Tesla i kollektivfeltet.Dette er en ren maktdemonstrasjon, ikke for at jeg må, med for jeg kan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marginale? Har du vært i en norsk by på vinteren? Synes du luften føles ren og frisk ut?

 

Øker energiforbruket i forhold til hva? Det er da vesentlig lavere energiforbruk sammenliknet med alle andre typer biler.

 

Det er vel også bevist at veislitasjen er tilnærmet lik i en bil på feks 1,4tonn vs en bil på 1,8tonn. Det er tungtransporten som står for slitasjen.

Ja,luften i Oslo er faktisk veldig bra

 

Som du er inne på er lokale utslipp fra privatbiler marginale, særlig fra nye biler.

Direkte svevestøvutslipp er tilnærmet ikke-eksisterende. Partikkelfilter gjør at man faktisk kan få færre partikler ut enn inn...

Det er noe utslipp fra bremser, men hybrider gjør at dette også er på vei ned. Veislitasje er dominert av tungtrafikk.

 

NOx-utslipp er et marginalt problem, og er uansett på full fart ned grunnet stadig mer effektiv rensing.

(Selv om idiotene hos VAG har prøvd å stikke kjepper i hjulene for dette...)

 

Det eneste som vil monne med tanke på svevestøv er å kutte ut vedfyring.

Lenke til kommentar

Patetisk, har en problemer med visse folk tar en det opp med de folkene. Man greier ikke alle under en kam for de kjører en type bil, har en type hudfarge, kjønn, hårfarge osv. Steinalder tankegang. 

Hvis Tesla-eierene her på forumet er representative for Telsa-eiere forstår jeg veldig godt at Hr. Borgen er frustrert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Patetisk, har en problemer med visse folk tar en det opp med de folkene. Man greier ikke alle under en kam for de kjører en type bil, har en type hudfarge, kjønn, hårfarge osv. Steinalder tankegang.

Det er noe veldig kvalmt over å ha rasisme og kjønnsdiskriminering i samme setning som "Teslaeierdiskriminering".

Lenke til kommentar

Ja,luften i Oslo er faktisk veldig bra

 

Som du er inne på er lokale utslipp fra privatbiler marginale, særlig fra nye biler.

Direkte svevestøvutslipp er tilnærmet ikke-eksisterende. Partikkelfilter gjør at man faktisk kan få færre partikler ut enn inn...

Det er noe utslipp fra bremser, men hybrider gjør at dette også er på vei ned. Veislitasje er dominert av tungtrafikk.

 

NOx-utslipp er et marginalt problem, og er uansett på full fart ned grunnet stadig mer effektiv rensing.

(Selv om idiotene hos VAG har prøvd å stikke kjepper i hjulene for dette...)

 

Det eneste som vil monne med tanke på svevestøv er å kutte ut vedfyring.

Faktisk har Tyske automotor und sport testet et større antall moderne dieselbiler og de fjerner faktisk svevestøv så luften de slipper ut er renere en den luften de suger inn igjennom motoren, de påstår også at moderne dieselbiler er renere en elbiler.

 

Norsk link til artikkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faktisk har Tyske automotor und sport testet et større antall moderne dieselbiler og de fjerner faktisk svevestøv så luften de slipper ut er renere en den luften de suger inn igjennom motoren, de påstår også at moderne dieselbiler er renere en elbiler.

 

Norsk link til artikkelen.

Dette er vel kun når luften ellerede er en god del forrurenset, dermed ingen løsning hvis man vil redusere ytterligere. Og så renser ikke filteret alt, feks co2. Avisene kaster seg over slike "studier" og  skaper alltid store overskrifter. Motargumentene er ikke alltid så viktig for dem å få med.

 

Og hvordan var det med effekten av disse filtrene når temperaturen synker? Da problemet er størst, fungerer filteret dårligst... 1-s2.0-S0269749117318857-fx1.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Faktisk har Tyske automotor und sport testet et større antall moderne dieselbiler og de fjerner faktisk svevestøv så luften de slipper ut er renere en den luften de suger inn igjennom motoren, de påstår også at moderne dieselbiler er renere en elbiler.

 

Norsk link til artikkelen.

Kunne ikke du og alle som påstpår dette ta dere et møte i en lukket garasje med en slik fortreffelig dieselmotor gående noen timer så kan vi diskutere om dere er enige etterpå.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå må vel teslaeiere finne seg i litt hetsing. Som BMW eier som stort sett kjører forsiktig er dette kjent. Noen få ødelegger for mange.

 

En ting jeg har lagt merke til er el bilister sitt forhold til motorsykkelister. Jeg kjører gjerne litt ut til siden slik at de kan gli fremover. Har sett svært mange el bilister som gjør det motsatte. Tror ikke de tenker på at det er rimelig mere strevsomt å stå i ro med en 250kg motorsykkel enn å sitte i en bil som står i ro. Hva motivet er for å ikke slippe disse frem aner jeg ikke men det er påfallende når man står i kø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faktisk har Tyske automotor und sport testet et større antall moderne dieselbiler og de fjerner faktisk svevestøv så luften de slipper ut er renere en den luften de suger inn igjennom motoren, de påstår også at moderne dieselbiler er renere en elbiler.

 

Norsk link til artikkelen.

 

Du burde lese artikkelen grundigere. De mener den renser lufta når lufta er veldig forurrenset. Utgangspunktet må være tilstrekkelig dårlig. De viser i rapporten at i normal luft så renser den ikke lufta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...